פסטיבל תמונע הבינלאומי לא מוותר על זכות הבעיטה

פסטיבל תמונע הבינלאומי לתיאטרון, מחול ופרפורמנס ייפתח השבוע זו השנה החמישית ברציפות

מתוך העבודה Need Somebody. צילום: דפנה טלמון
מתוך העבודה Need Somebody. צילום: דפנה טלמון
14 בספטמבר 2016

פסטיבל תמונע הבינלאומי שייפתח הערב (חמישי 15.9) מציין חמש שנים להיווסדו ומציע פלטפורמה נדיבה ליוצרים בתחומי התיאטרון, הפרפורמנס והמחול. הפסטיבל מעמיד לרשות המציגים את אחת מבמות הפרינג' המרכזיות בארץ, שתרומתה לחיי היצירה והתרבות – גם הממסדית – כבר מזמן אינה טעונת הוכחה.

וכך, פחות מחודשיים אחרי "אינטימדאנס" המרתק שבמסגרתו הועלו תשע בכורות מחול, מוצעת כעת לקהל תוכנית נרחבת ומסקרנת של יצירה עכשווית ואישית, לפעמים ישירה מאוד ונועזת – המשקפת את התבוננות האמן על סביבתו הקרובה. בפסטיבל יציגו לא פחות מ־25 מופעים וסרטים, יצירות תיאטרון ומחול בהופעות בכורה ובהם עבודות של אורחים מגרמניה, פולין ואנגליה. רובן הגדול של העבודות לא מוותרות על זכות הבעיטה המכוונת, והיא גובה מחיר שהתיאטרון הממסדי כבר לא מוכן לשלם.

בכך בדיוק עוסקת העבודה שפותחת את הפסטיבל, "You Happy Puppet", שיצרו ניב שינפלד ואורן לאור, שמשקפת את הנטייה ההולכת וגוברת לשתוק נוכח כל מה שקורה כאן. כמו כן תוצג יצירת סולו של הכוריאוגרף הגרמני הרמן הייסינג שחוקר את מהות הגוף הקומי, על ידי שימוש בריקוד ברזילאי בדוי ומחוות של קומיקאים. כדאי לשים לב גם ל"Which Dance" של עידו פדר, שבמרכזו שתי חיילות שמתעקשות לקחת חלק, לפחות במשהו, בארגון הגדול.

מולטי. עבודה של ענת כץ וארז מעיין. צילום: יואב בראל
מולטי. עבודה של ענת כץ וארז מעיין. צילום: יואב בראל

פרק התיאטרון והפרפורמנס כולל בין השאר את "בית הבליעה" שעניינה הוא מאכלים כבושים, "סל תרבות" המצוין של יאיר ורדי, אוצר הפסטיבל, שבוחנת זהויות פרטיות ולאומיות, "יומנו של מטורף" על פי יצירתו הקלאסית של גוגול, ואירוע תיאטרוני חד פעמי בן חמש שעות של ג'ייסון דנינו הולט שבמרכזו וידויים, סודות וחטאים. ולבסוף ארבעה ימים של סרטים, פאנלים והצגות העוסקים בשייקספיר לכבוד 400 שנה למותו, בניסיון להבין ממנו משהו שלא אמרו כבר קודם.

תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב. "You Happy Puppet" יפתח את הפסטיבל בחמישי (15.9) 20:30, 70 ש"ח