מסעדנית השנה 2019

רותי ברודו, מסעדנית השנה 2019, בעיקר מודאגת

הזכייה בתואר גורמת לברודו לשמחה מהולה בעצב: "אני מרגישה שאין תוחלת בלהיות מסעדן ושאנחנו עומדים על סף תהום"

רותי ברודו (צילום: איליה מלניקוב)
רותי ברודו (צילום: איליה מלניקוב)
31 בדצמבר 2019

המסעדות של קבוצת R2M הן חלק בלתי נפרד מהמכלול שנקרא תל אביב. רותי ברודו אף פעם לא ראתה צורך לשים את עצמה בפרונט, וקבוצת R2M, שאותה הקימה והנהיגה בשיתוף עם מתי ברודו, פועלת כמכונה משומנת ללא התייחסות לאגו.

קופי בר. הבכור במשפחה. צילום: שירן כרמל
קופי בר. הבכור במשפחה. צילום: שירן כרמל

הזכייה בתואר המסעדנית הטובה ביותר לשנת 2019 גורמת לה לשמחה מהולה בעצב מקצועי. "אני מרגישה שאין תוחלת בלהיות מסעדן ושאנחנו עומדים על סף תהום", היא אומרת. "כיף לקבל את ההכרה אבל מסעדנות היא עסק שלא יחיה עוד מעט, וחבל לי נורא. אין בארץ אנשים שמוכנים לעבוד בתחום ואנחנו זקוקים לעזרה, אחרת המקצוע לא יהיה קיים יותר. חבל לי מאוד כי חוץ מהייטק מסעדות הן הדברים הכי טובים ויפים שאנחנו יודעים לייצר. צריך עובדי כפיים, ומעט מאוד מאיתנו מוכנים לעסוק בכך. אנחנו צריכים עזרה מבחוץ, ועד שלא יבינו את זה ויפסיקו להעניש אותנו, עסקים יפסיקו להתקיים. מישהו חייב להתעורר והעם חייב להבין. יש מספיק אנשים שחושבים שזו תרבות מקולקלת שאולי לא צריכה להיות בכלל, אבל זה לא נכון. הנושא הזה חייב להיות מדובר".

איך אתם שומרים על רלוונטיות לאורך זמן? מסעדת הוטל מונטיפיורי זכתה בתואר מסעדת המלון הטובה ביותר.
"הוטל מונטיפיורי קיים 12 שנים. רלוונטיות נשמרת על ידי הכנסת צוות חדש וצעיר שצריך לתת לו לשאת את דברו. אני כבר בת 58 ולא בליינית גדולה. הם מבינים את הלך הרוח וצריך להקשיב להם, לאן נושבת הרוח ומה הדור החדש אוהב. אנחנו פונים לסוג ספציפי מאוד של קהל בטווח גילים רחב, אבל לא לבני 18 שיושבים לשתות בירה".

פרסי האוכל 2019: כל הפרסים, כל הזוכות
פרסי האוכל 2019: לילה של דמעות ואהבה 

הוטל מונטיפיורי: מסעדת המלון הטובה ביותר  (צילום: שירן כרמל)
הוטל מונטיפיורי: מסעדת המלון הטובה ביותר  (צילום: שירן כרמל)

תמשיכו לפתוח מקומות בתל אביב?
"אנחנו בשלבים אחרונים לפני פתיחת דליקטסן בכוכב הצפון ומתכננים לפתוח בייקרי בכיכר דיזנגוף. לקראת סוף 2020 נפתח מלון בוטיק בשדרות רוטשילד, עם 11 חדרים ושתי מסעדות – סוג של בראסרי פונה לשדרה שיהיה פתוח כל היום וייתן פתרון לעוברים והשבים – ומסעדה קטנה של 40 מקומות ומטבח פתוח שיוביל אוהד סולומון שף הקופי בר. אבל חייבים להמשיך ולהציף את הקושי בענף. התרבות העירונית קשורה לחווייה של מסעדות ובתי קפה, ואם הם ייעלמו לכולנו יכאב".

ברודו מקבלת את הפרס (צילום: דני גולן)
ברודו מקבלת את הפרס (צילום: דני גולן)

קופיבר
הוטל מונטיפיורי
בראסרי
דיסקו טוקיו
הרצל 16