אמסטרדם בסיסי – המקומות שאסור לפספס

המקומות שאם לא ביקרתם בהם לא באמת הייתם באמסטרדם

19 במרץ 2014

מוזיאון סטדליק

המוזיאון לאמנות מודרנית של אמסטרדם התחדש לאחרונה באגף חדש ושאפתני. המבנה החדש, שנבנה צמוד למבנה הלבנים הישן, מזכיר בצורתו אמבטיה ענקית, ומורכב בעיקר מזכוכית ופלסטיק לבן ובוהק. המבנה החדש שנפתח בסוף 2012 גרר תגובות מעורבות ברחבי העולם. המוזיאון מציג מגוון של יצירות מכמה תקופות. בין האמנים הבולטים שיצירותיהם מוצגות במוזיאון: ואן גוך, קנדינסקי, שאגאל, מאטיס, ג'קסון פולוק ואנדי וורהול.

Stedelijk Museum Amsterdam, Museumplein 10

אגף חדש ומעורר מחלוקת. מוזיאון סטדליק לאמנות מודרנית
אגף חדש ומעורר מחלוקת. מוזיאון סטדליק לאמנות מודרנית

שוק הפרחים

כבר מימי קדם מחוברת התרבות ההולנדית לפרחים, בעיקר צבעונים. על גדות תעלת "סינגל" נמצא שוק הפרחים הגדול של אמסטרדם, המכונה לעיתים "השוק הצף". רוב הדוכנים נמצאים דווקא על גדת התעלה, בעוד שהסירות המביאות את הסחורה צפות על התעלה. גם למי שאינו חובב גדול של פרחים השוק משמש כמקום בילוי נעים, עם דוכני אוכל, אווירה מיוחדת וגישה קלה בעזרת החשמלית.

Singel 508 ,Bloemenmarkt

לא רק צבעונים. שוק הפרחים
לא רק צבעונים. שוק הפרחים

הפלגה במעבורת

בתעלות העיר שטות להן באיטיות המעבורות. מעבר לחוויה המיוחדת של שיט (למי שלא סובל ממחלת ים) השיט יכול לשמש גם כסיור מקיף להכרת העיר, כחוויה זוגית רומנטית בשיט לאור הכוכבים, או ככלי תחבורה נוח בין חלקי העיר השונים.

סיור בעיר או שיט רומנטי. הפלגה במעבורת
סיור בעיר או שיט רומנטי. הפלגה במעבורת

& samhoud places

מסעדתו של השף הישראלי מושיק רוט במרכז אמסטרדם כבר הפכה אותו לכוכב, יחד עם הופעתו כמנטור בתכנית הריאליטי "משחקי השף" בערוץ 2. המסעדה זכתה בדירוג של 2 כוכבי מישלן, הדירוג הגבוה ביותר לו זכה שף ישראלי אי פעם. התפריט מורכב ממנות מעולם הבישול המולקולרי, שמשתמש בידע על ההרכב הכימי של חומרי הגלם כדי ליצור שילובים מיוחדים ובלתי צפויים. התפריט במסעדה משתנה מעת לעת, אבל העיצוב, האווירה והאוכל המוקפד נשארים.

& samhoud places, Oosterdokskade 5

מושיק רוט. צילום: טל גבעוני
מושיק רוט. צילום: טל גבעוני

בית אנה פרנק

הבית בו הסתתרה אנה פרנק עם משפחתה, הפך לאחר פרסום היומן שלה למוזיאון. באמצע שנות החמישים בעלי הבניין רצו להרוס אותו, כדי להקים במקום מבנים חדשים. הדבר עורר סערה ציבורית, שבעקבותיה הוחלט להפוך את המבנה לאתר שימור, מה שסלל את הדרך להקמת המוזיאון ב-1960. במקום קיים שחזור של תנאי החיים בהם חיו פרנק ומשפחתה, תרגומים רבים של יומנה של אנה פרנק ותערוכה נוספת על סובלנות.

Anne Frank Huis, Prinsengracht 267

בית אנה פרנק
בית אנה פרנק

שוק אלברט קאופ

השוק היומי הזה שנקרא על שם הצייר בן המאה ה-17 הוא אחד מהאתרים המיוחדים והכיפיים ביותר באמסטרדם. השוק הגדול הוקם כבר בתחילת המאה ה-20, וכולל מגוון עצום של דוכנים וחנויות. החל מאוכל מכל הסוגים, דרך פרחים ועד בגדים, תכשיטים ורהיטים יד שנייה. ביקור בשוק יכול לתפוס היטב את הרוח הקוסמופוליטית ששולטת היום בחלקים מאמסטרדם, עם השפעות תרבותיות מכל העולם.

Albert Cuypmarkt, Albert Cuypstraat

ניתן למצוא בו כמעט כל דבר. שוק אלברט קאופ
ניתן למצוא בו כמעט כל דבר. שוק אלברט קאופ

החוויה של הייניקן

במבנה ישן ששימש כמבשלה של בירת הייניקן בין 1867 ל-1988 פועל כיום מרכז מבקרים חדשני. הסיור במקום כולל הסבר מפורט על שיטות ייצור הבירה לאורך השנים, על ההיסטוריה של המותג שהפך לאחד ממותגי הבירה המצליחים בעולם וכמובן הרבה מאוד בירה מכל הסוגים. צעירים מתחת לגיל 18 זקוקים לליווי מבוגר כדי להשתתף בסיור.

Heineken Experience‎, Stadhouderskade 78

ייצור בירה לאורך השנים. החוויה של הייניקן
ייצור בירה לאורך השנים. החוויה של הייניקן

מוזיאון אייאקס

קבוצת הכדורגל של אמסטרדם ידעה בעברה ימים יפים כאלופת אירופה ואחד מהמועדונים החזקים בעולם. מאז, השליטה של הקבוצה בליגה ההולנדית התרופפה מעט, אך ההיסטוריה והמורשת החזקים שרדו. אייאקס הייתה מזוהה תמיד עם יהודים, מה שהופך אותה לקבוצה אהודה במיוחד בישראל. בתוך אצטדיון הכדורגל הגדול של המועדון ממוקם המוזיאון הזה, שמעבר לחנות המרצ'נדייס המתבקשת כולל גם את ההיסטוריה של המועדון, סרטוני וידאו מיוחדים, תצפית על האצטדיון, תערוכה של תצלומי עבר ועוד. לא רק לחובבי כדורגל.

Ajax museum, ArenA Boulevard 29

 

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.