הרצאות TED שישנו לכם את החיים

איך להיות יותר מאושרים? איך מאריכים את החיים בעזרת משחק? הרעיונות שיכולים לשנות לכם את החיים ב-180 מעלות

28 באפריל 2014

אין מנוס מזה. הקיום האנושי שלנו כולל מאמץ לשיפור עצמי באופן מובנה. אנחנו מחפשים את הדרכים לייצר לעצמנו ולסובבים אותנו חיים טובים יותר, אבל ברוב המקרים מתייאשים מהמאמץ שזה דורש. אין פתרונות קסם,אבל כן אפשר לשדרג הרבה מחיינו באמצעות שינוי גישה. למרבה המזל, כמה מההרצאות המעניינות ביותר של ועידת TED, שמחזיקה במוטו המצוין "רעיונות ששווה להפיץ", מתמקדים בדיוק ברעיון שיפור הגישה. בעזרת מספר הרצאות שלא חוצות את קו העשרים דקות תוכלו סוף סוף לשנות בקצת את חייכם לטובה.

איך להאריך את חייכם בעזרת משחק?

ג'ן מקגוניגל היא גיימרית עם אג'נדה מאוד פשוטה – משחקים יכולים לשפר לכם את החיים. למעשה, כבר עם פתיחת ההצגה שלה היא מבטיחה שבמהלך ההרצאה עצמה תוכלו להוסיף לעצמכם שבע וחצי דקות לחיים. למתמידים היא מבטיחה עשור נוסף להתהלך בעולם. היא לא עושה זאת באמצעות קשקושי ניו-אייג' ולא באמצעות דברים מדכאים כמו דיאטה או שינוי בריאותי. הטריק של ג'ן הוא פשוט – רק צריך לשחק את המשחק היומיומי הפשוט שהיא פיתחה אחרי שחוותה טראומה, וגם אתם תוכלו, ממש כמו בסופר מריו, לקבל אקסטרה חיים.

איך להיות יותר מאושרים?

לשון אצ'ור יש רצון אחד מאוד פשוט – לגרום לכם להיות מאושרים. לא רק באופן פרטני, הוא רוצה שממוצע האושר האנושי ישתנה לטובה והוא יודע איך לעשות זאת. לאחר שהוא מציג את הגישה של הפסיכולוגיה המודרנית בנוגע לאושר והבעייתיות שבה, הוא מציע גישה חדשה שבעזרת תרגילים ואימון פשוט יחסית יכולה להיות גם שלכם ובכך לשנות את הפנים הזועפות לחיוך מטופש. למעשה, שון כל כך פרקטי עד שהוא מציע קבוצת תרגילים פשוטה למדי שתוך 21 ימים עשויה להפוך את חייכם להרבה יותר מאושרים. עם הבטחה כזו, אי אפשר שלא לחייך לנוכח האפשרויות.

איך מייצרים השראה?

בין מרטין לות'ר קינג, חברת אפל והאחים רייט יש דמיון לא קטן, לפחות לפי סיימון סינק. בהרצאה הקצרה שלו הוא מתאר את האופן שבו אנשים, חברות וגורמים מעוררי השראה פועלים ובעיקר, איך הם מעבירים את התוכן שלהם. הרעיון הפשוט הזה, שמפרק ובונה מחדש את האופן שבו אנחנו יודעים לשווק את עצמנו, רלוונטית לכל אדם ממש כשם שהיא רלוונטית לאנשי שיווק, שכן הגישה המחודשת שהוא מציע תסייע לכם לעורר השראה ולצרף אנשים לרעיונות שלכם באמצעות סידור מחודש של האופן שבו אתם מתקשרים. כמה פשוט, ככה מבריק.

איך מחנכים ליצירתיות?

נדמה שככל שהשנים עוברות, מסלול החינוך המסורתי הופך לפחות ופחות רלוונטי. יותר ויותר אלטרנטיבות קמות לסבב היסודי-חטיבה-תיכון-אוניברסיטה שנולדנו לתוכו, וסימני שאלה גדולים יותר ויותר עולים בכל הנוגע לערכם של מוסכמות חינוכיות, החל מהדרישה לא לצאת מהקווים ועד המרדף לציונים. קן רובינסון, מחנך בפני עצמו, לא בא להציע דרך חלופית למדוד לימודים, אלא אופן חשיבה שונה לחלוטין בנוגע למהות החינוך ותפקידו של המחנך. הרצאה מעוררת השראה שנוגעת בנושא רגיש שלכולנו יש דיעה בנוגע אליו.

איך מתמודדים עם הצלחה?

בין אם אהבתם את הספר "לאכול, להתפלל, לאהוב" ובין אם חשבתם שהוא קשקוש יומרני, את ההרצאה של כותבת הספר אליזבת גילברט צריך לראות כל מי שחולם להגיע לכל רמה של הצלחה, ויותר חשוב מזה, חולם לא להתרסק אחריה. גילברט, שבעצמה חוותה משבר אחרי הספר ההוא, בחנה כיצד התמודדו בתרבויות ישנות יותר עם מושגים הצלחה, גאונות וכישרון, וחזרה עם מסקנה שעשויה לעזור לכולם.

איך המוח שלנו פועל ולא פועל?

התקף התבונה של ג'יל בולטי טיילור כבר הפך לאחת מההרצאות הפופולריות בTED, ועם זאת חשוב לא לפספס אותו. לא רק מכיוון שמדובר בהרצאה מרתקת, אישית ומרגשת, אלא כי מדובר בחלון צר אך נדיר להבין טיפה כיצד המוח שלנו פועל ואיך זה מרגיש כשהמוח לא פועל. טיילור מתארת, מנקודת מבטה של חוקרת מוח, כיצד היא חוותה את השבץ המוחי שהתרחש במוחה. היא מנתחת בידענות את התהליך ומבארת צעד אחר צעד איך החוויה מרגישה ומה המקור של כל הרגשה. מעבר לאלמנט מעורר ההשראה והכמעט רוחני שבהרצאה, מדובר בדרך הכי טובה להבין איך פועל הדבר שמניע את כולנו.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.