הבהלה לזהב: מוצרי יום יום מוזהבים

השם שיצא למתכת הזהובה הולך הרבה לפניה, אבל מסתבר שהיא לא מתבזבזת רק על תכשיטים מיותרים - גם אקססוריז פשוטים יותר זכו לכיסוי מוזהב אמתי. לק, אייפון, שעון ועוד

diamond ultra golitah sunglasses. צילום: יח"צ
diamond ultra golitah sunglasses. צילום: יח"צ
4 בספטמבר 2014

באמצע המאה ה-19 התגלו מרבציי זהב בקליפורניה, דבר שהביא לנהירה המונית של מחפשי זהב הרפקתניים לאזור ונתן לתקופה את שמה – "הבהלה לזהב". המוניטין של מתכת אצילה זאת אינו חדש וזהב סימל עושר ויוקרה כבר בעת מצרים העתיקה ותקופת התנ"ך, אך אנחנו כבר למדנו להשתמש בה גם עבור אקססוריז יומיומיים. אספנו כמה מאותם אקססוריז מוזהבים המוכיחים את השם שיצא לזהב בתור המתכת היקרה ביותר בעולם.

אייפון 5 מזהב

סטיוארט יוז הוא תכשיטן גאדג'טים, (וכן, יש דבר כזה) האחראי לעיצוב וייצור האייפון המוזהב. זהו אייפון 5 העשוי 24 קאראט זהב מוצק, קצוותיו מכוסים 600 יהלומים לבנים והלוגו של Apple משובץ בעוד 53 יהלומים. כפתור האייפון מכוסה יהלום שחור 26 קאראט. מלאכת הרכבתו דרשה תשעה שבועות. הפריט הוזמן על ידי איש עסקים סיני שהיהלום השחור היה בבעלותו. נכון לעכשיו, זהו הגאדג'ט היקר ביותר בעולם בשווי 10 מיליון דולר.

Stuart Hughes Black Diamond iPhone 5. צילום: יח"צ
Stuart Hughes Black Diamond iPhone 5. צילום: יח"צ

נעלי זהב טהור

נעלי העקב הנדירות עשויות 680 גרם זהב טהור, ועיצובן הוזמן במיוחד על ידי המועצה העולמית לזהב (World Gold Council) ב-2007. הן הוצגו בעיר ווהו (Wuhu), בסין, ועוצבו בידי מעצב איטלקי עלום-שם. לא ידוע בכמה נאמדות הנעליים והאם הן עומדות למכירה.

תיק זהב של פנדי

ב-2010, לרגל השקת חנות חדשה בלאס וגאס, הציג בית האופנה האיטלקי, פנדי (Fendi), מספר דגמים במהדורה מוגבלת. אחד מהם הוא תיק Peekaboo מוזהב. התיק עשוי עור פיתון שנטבל בזהב 24 קאראט. מחירו 36,900 דולר, וזהו התיק היקר ביותר שהוציא בית האופנה אי פעם.

Fendi Gold Bag. צילום: יח"צ
Fendi Gold Bag. צילום: יח"צ

משקפי שמש מוזהבים

מהדורה מיוחדת של דגם Ultra Goliath 2 של חברת Vintage Frames הנוצרה בשיתוף פעולה עם חברת היהלומים If & Co. מסגרת המשקפיים עשויה 65 גרם זהב ומשובצת 2000 יהלומים עגולים בהיקף 15 קאראט. משקפי השמש מוצעים למכירה בסכום של 25,000 דולר בלבד.

עט הזהב

במקור נקרא העט "עט הזהב ויהלומים הראשון", שעוצב על ידי אניטה טאן (Anita Tan), אך כיום הוא מוכר בשמו Heaven Gold Pen. גוף העט עשוי 24 קאראט זהב ורוד והמכסה מעוטר 1888 יהלומים היוצרים צורות של פרח, לב ויהלום. בעט משובצות 43 קראט אבני Tsavorite נדירות, וההערכה היא שהן בנות בערך 2 מיליארד שנים. העט עוצב עבור נשים וההשראה לעיצובו באה מאירוע אסטרונומי שקרה ב-2012 – התיישרות כוכבי הלכת. עט הזהב עולה מיליון דולר.

First Diamond and Gold Pen by Anita Tan. צילום: יח"צ
First Diamond and Gold Pen by Anita Tan. צילום: יח"צ

לק זהב

חברת האיפור וטיפוח הבריטית Models Own הוציאה בשנת 2011 את לק הזהב Gold Rush, שנחשב אז ללק היקר ביותר בעולם. מכסה הבקבוקון עשוי זהב צהוב ומוטבעים בו 1118 יהלומים. מהדורה זאת נעשית רק על פי הזמנה ועולה 132,800 דולר. הגרסה הזולה מגיעה בבקבוקון רגיל ועולה כ-7 דולר בלבד.

שעון כיס זהב

Patek Philippe, יצרן השעונים השוויצרי, יצר ב-1933 את שעון הזהב Supercomplication על פי הזמנת פטרונו, הבנקאי האמריקאי הנרי גרייבס. גרייבס היה אספן שעונים והתחרה בג'יימס פקארד על התואר המפוקפק "האדם בעל השעון המורכב ביותר בעולם". שעון הזהב הוא שעון כיס המציג מלבד השעה 23 פרטים נוספים כמו לוח-עד, מצבי הירח, ציון שעות השקיעה והזריחה ומפה אסטרונומית של שמי ניו יורק. השעון עשוי 18 קראט זהב והרכבתו נמשכה שלוש שנים. יש רק עותק אחד בעולם, שמוצג כיום במוזיאון ז'נבה ועתיד להימכר במכירה פומבית בפעם השנייה, בנובמבר השנה. בית המכירות סות'ביס מעריך את שוויו ב-17 מיליון דולר.

Graves Supercomplicatio. צילום: יח"צ
Graves Supercomplicatio. צילום: יח"צ

חזיית זהב

חזיית הזהב עוצבה בידי חברתBirmingham Estate and Jewelry Buyers. עיצוב החזייה נמשך שלושה חודשים, ו-40 עובדים עמלו על הרכבתה במשך כמעט שנה. החזייה עשויה זהב 18 קאראט ו-500 יהלומים. בניגוד לחזיות היקרות של חברת ויקטוריה'ס סיקרט, בחזיית הזהב אין אף פיסת בד והיא שוקלת קצת פחות מקילו אחד. החזייה נקראת "ריטה" על שם אשתו של בעל החברה,ומוצעת למכירה עבור מיליון דולר.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.