שאלון השפים עם יובל בן נריה (טאיזו)

7 ימים בשבוע מסיים ב-23:00, שותה רק תה ירוק ורוצה לבשל בכל יום לאישתו. שאלון השפים עם יובל בן נריה מטאיזו

צילום: איליה מלניקוב
צילום: איליה מלניקוב
1 בדצמבר 2014

1. מה המוטו שלך בנוגע לבישול?

"היה נאמן לעצמך”. כלומר, תהיה נאמן לאמת שלך ותלך איתה. לכולם תמיד נורא קל לומר לך מה לעשות אבל חשוב לא לתת לזה לבלבל אותך, ולעשות מה שנראה לך נכון. ברור שלא כולם יתחברו אבל כשף אתה תדע שהכל מה שמתבצע הוא לגמרי שלך.

2. מהו המאכל האהוב עליך?

גפילטע פיש. וברור שעם הרוטב.

3. מה העצה הכי טובה שקיבלת בחיים בתחום הקולינרי?

השף שלום קדוש אמר לי בתחילת דרכי "שף טוב זה 90 אחוז פלפל ועשרה אחוז כישרון". לא יודע אם זה השפיע עלי אם בכלל אבל עובדה שאני זוכר את זה עד היום. היום כשף אני חושב שהוא טועה. הייתי אומר שזה חמישים- חמישים.

4. מה הוא הסוד הקולינרי שלך?

אני חושב שאין סוד של ממש. הכל קשור לחברי הצוות שאיתך במטבח. העניין הוא לדעת להקיף את עצמך באנשים טובים, מוכשרים וביקורתיים. מי שעובד איתי יודע לתת ביקורת גם עלי וגם על עצמו. ביקורת מבחינתי היא אחד הכלים הכי חשובים להצלחה.

5. איפה אתה שותה את הקפה שלך?

שותה רק תה ירוק. אם כבר שותה אז אחרי סוורויס צהריים במסעדה שאני כבר ממש עייף.

6. איפה אתה אוהב לאכול?

אוהב מאוד את הבית התאילנדי.

7. ספר על טראומת אוכל שאתה לא יכול השתחרר ממנה

ב-2007 אכלתי ארוחת טעימות במסעדת "מוגריץ" שבסן סבסטיאן. ארוחה יוקרתית עם התאמת יין לכל מנה וכל השואו. זאת הייתה תקופה בה עשיתי סטאז' באיזור והחלטתי ללכת לאכול שם לאכול. היה פשוט מדהים. הבעיה התגלתה ביום למחרת. לאורך כל היום כולו, תוך כדי שאני בסטאז' תחת לחץ, לא הפסקתי להקיא את נשמתי והייתי לבן כמו סיד. פאדיחות.

8. איזה כלי מטבח צריך להמציא?

קולפן שרימפס כולל ניקוי כמובן. זה יכול להיות נחמד.

9. למי היית רוצה לבשל?

אשמח לבשל כל פעם לאישתי היפה עדי.

10. טבעונות- טרנד או תרבות אוכל חדשה?

מבחינתי, טרנד זה משהו שיש לו פופולריות גדולה ועתיד להסתיים ומהבחינה הזו, אני לא רואה את הטבעונות נעלמת. מצד שני, טבעונות זאת לא תרבות של ממש כי אין בה כללים. תרבות הרי, זה משהו שהוא רחב יותר מ"לא להשתמש במוצרים מן החי". לטעמי זה לא זה ולא זה.

11. מה הריטואל שלך?

אני קם בשמונה בבוקר, תלוי מה היה לילה לפני במסעדה. מגיע בתשע וחצי למסעדה, משוחח עם הטבחים, מתעסק בניהול השוטף ומתכונן לסרוויס צהריים וערב. היום נגמר כל יום בשעה 23:00, כל יום, שבעה ימים בשבוע.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.