שמלות גבירותיי, שמלות

כשעונת הפרסים ההוליוודית מתקרבת לסיומה, עצרנו לבדוק מה היה לנו בינתיים על השטיח האדום. כל הכוכבות, השמלות, הגזרות, הצבעים והמעצבים החזקים של הוליווד

12 בפברואר 2014

בכל שנה, כשמגיע החורף, מתלבטות כוכבות הוליווד – שחקניות, זמרות ובנות משפחת קרדשיאן – בשאלה הקריטית מה ללבוש לאינסוף טקסי הפרסים הבאים עליהן לטובה. עונת הטקסים נפתחת בגלובוס הזהב העמוס, ממשיכה בטקס פרסי ה-SAG (גילדת שחקני המסך), נעשית קלילה יותר לקראת הגראמי המוזיקלי וננעלת בטקס פרסי האקדמיה לקולנוע – האוסקר היוקרתי –  שמתקיים השנה בתחילת מרץ.

משנה לשנה הרוחות נושבות לכיוונים אחרים, ובכל שנה יש מעצבים אהובים יותר, צבעים פופולריים יותר, גזרות מחמיאות יותר וכמובן, מספר אסונות קטסטרופאליים. עכשיו, כשרוב הטקסים של השנה מאחורינו, זו הזדמנות טובה לעצור ולבדוק מה המגמות החזקות שנראו על השטיחים האדומים, מי העזה, מי הפתיעה מי נכשלה בגדול.

התחממות בגזרה

בגזרת הגזרות, רוב הכוכבות יודעות שהאורך המחמיא ביותר הוא מקסי – שמלה ארוכה, שלרוב גם נגררת אחריהן על הרצפה במשך כמה סנטימטרים לפחות. אפילו בטקס פרסי המוזיקה – הגראמי – שנחשב קליל, צעיר ונועז יותר, רוב המוזמנות העדיפו להתכסות בכמה מטרים נוספים של בד. מי שבכל זאת בחרו לחשוף רגליים בגראמי הן ג'וליה רוברטס, שהפתיעה בשמלת תחרה שחורה קצרה עם מחשוף וי של אלי סאאב וריטה אורה שלבשה שמלה באורך הברכיים, בעלת שרוולים ארוכים בצבע ירוק מטאלי של לנווין. בטקס ה-SAG מריה קארי המשיכה את מסורת החשיפה הידועה שלה, בשמלת מיני שחורה א-סימטרית בעלת כתפייה אחת מבית סן לורן, שחשפה קצת יותר ממה שרצינו לראות.

ג'וליה-רוברטס-גראמי_P

ריטה-אורה-גראמי_P

מריה-קארי_P

שמלות המקסי הקלאסיות שגורמות לכוכבות להיראות כמו נסיכות בסרטי דיסני נקראות שמלות נשף – שמלות ארוכות, צמודות בחלקן העליון ובעלות חצאית נפוחה המזכירה קרינולינה. בגלובוס הזהב סופייה ורגרה ("משפחה מודרנית") עטתה שמלת נשף שחורה ענקית של זאק פוזן שקצת הזכירה דווקא את אורסולה המכשפה. לנה דנהאם ("בנות") הכניסה טוויסט לעיצוב הקלאסי בשמלת נשף בצבע צהוב חלמון, גם היא של זאק פוזן, שניסתה להיות בל היפה אך דמתה יותר לחיה, וקייטלין פיצג'רלד ("הסקס של מאסטרס") בשמלת נשף בעלת שרוולים קצרים וצווארון גולף קטן בצבע כחול בהיר של אמיליה וויקסטד, שהזכירה את סינדרלה, אחרי המהפך מליכלוכית.

לנה-דנהאם-גלובוס-הזהב-01_P

גזרת "בת הים" גם היא לא חדשה על השטיח האדום – מדובר בשמלת מקסי צמודה בעלת שובל בד ארוך המזכירה קצת את היצור המיתולוגי. ג'סיקה צ'סטיין ("כוננות עם שחר") נראתה קלאסית ב"גלובוס" בשמלה בגזרת בת ים שחורה של ז'יבנשי, קלי אוסבורן מ"משטרת האופנה" לבשה שמלה סגולה של זאק פוזן באותה הגזרה לטקס ה-SAG, ובגראמי הזמרת פינק בלטה בשמלת בת ים אדומה של המעצבת ג'והנה ג'והנסון.

קלי-אוסבורן_P

מי שהקפידה על דיאטה במשך כל השנה יכולה להרשות לעצמה שמלה בגזרה חובקת גוף. שמלות מקסי צמודות אהודות בקרב הכוכבות שמחלטרות כדוגמניות בזמנן הפנוי. טיילור סוויפט היתה יפהפיה כרגיל בשמלת מקסי כסופה חובקת גוף של גוצ'י בגראמי, אוליבייה ויילד ההריונית זהרה ב"גלובוס", בשמלת מקסי צמודה בעלת שרוולים ארוכים בצבע ירוק כהה מנצנץ, גם היא בעיצוב גוצ'י, וג'ניפר לורנס הפתיעה בטקס ה-SAG, כשבחרה שמלה בגזרה כה סקסית, בצבע כחול מבריק, של דיור.

טיילור-סוויפט-גראמי-02_P

כבר כמה שנים שיותר ויותר כוכבות זונחות את בתי האופנה הגדולים והידועים, ובוחרות לצעוד על השטיח ביצירות של מעצבי אופנה חדשים וצעירים. אם בעבר היה נהוג ללבוש רק ורסאצ'ה, שאנל, פראדה, וגליאנו, כיום צצים על השטיח האדום שלל שמות פחות מוכרים כמו מייקל קוסטלו, אנדרו ג'י אן, אלכסיס מאבי, אלכנסדר ווטייר, ג'והנה ג'והנסון, אמיליה וויקסטד, האוס אוף מילאני, אנטוניו ברארדי ועוד. בכל זאת, מספר מעצבים פופולריים עדיין נחשבים הבטחה ללוק מוצלח כמו גוצ'י, דיור, זאק פוזן, לנווין, וולנטינו, ז'יבנשי, קלווין קליין ועוד.

כחול הוא הצבע החם ביותר?

כתמיד, הצבע השחור היה פופולארי במיוחד. השמלות השחורות הראויות לציון נראו בטקס גלובוס הזהב על אמה רוברטס (האחיינית של ג'וליה), שלבשה שמלת נשף בעלת מחשוף מפוסל של לנווין, ג'וליאנה מרגוליס ("האישה הטובה") בשמלת מקסי שחורה בעלת שרוולים קצרים, מעוטרת זהב בכתפיים ובחלקה התחתון, של אנדרו ג'י אן, וקייט בלאנשט, בשמלת מקסי שחורה בדוגמת תחרה בעלת מחשוף גב מרשים, מבית ארמאני פריווה.

ג'וליאנה-מרגוליס-גלובוס-הזהב_P

מנגד גם לבן נראה לא מעט. למרות שהוא צבע שלא קל ללבוש ולא תמיד מחמיא ללובשת, הרבה כוכבות בחרו בו העונה. שלושה לוקים יוצאי דופן נצפו בכל אחד מהטקסים. בגראמי, קייטי פרי נשארה נאמנה לטעמה הייחודי בשמלת שיפון לבנה של וולנטינו קוטור, עם הדפס תווים, מחווה לטקס עצמו. בגלובוס הזהב, ג'ניפר לורנס לבשה שמלה לבנה עתירת בד המוחזקת בשני סרטים שחורים – במותן ובירכיים, מבית דיור, שזכתה מיד לשלל חיקויים ברשת. בטקס פרסי המבקרים, לופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות") היממה בשמלה מקסי קאט-אאוט לבנה של קלווין קליין.

ג'ניפר-לורנס-גלובוס-הזהב_P

אמנם ללבוש אדום על השטיח האדום זה כבר לא טריק חדש אך כמה כוכבות הצליחו בכל זאת לרענן קצת את הטרנד על השטיח של גלובוס הזהב. איימי אדמס ("חלום אמריקאי") בשמלת מקסי של וולנטינו, שחזיית הקולר שלה בצבע אדום כהה והחצאית הנפוחה באדום יצרו שילוב לוהט. לופיטה ניונגו, בשמלת מקסי בעלת גלימה ושובל קצר של ראלף לורן, ואמה ווטסון ("הארי פוטר") בשמלת מקסי גדולה בצבע אדום-כתום ומכנסיים כחולים כהים, שניהם מבית דיור.

לופיטה-נוינגו-גלובוס-הזהב_P

גם כחול, על גווניו, לא חדש תחת השמש, אך תמיד מחמיא. כמה כוכבות הצליחו לשוות לצבע העצוב משהו, אפיל סקסי. בגראמי, הזמרת אלישיה קיז צעדה בשמלת מקסי כחולה בעלת מחשוף עמוק וחגורה שחורה מנצנצת של ארמאני ובצד השני של סקאלת הגוונים, ריס ווית'רספון בגלובוס הזהב לבשה שמלת מקסי כחולה בהירה צמודה ללא עיטורים, בעיצוב קלווין קליין.

אלישיה-קיז-גראמי_P

אך הכוכבות שמבינות דבר או שניים בסטייל בחרו להעיז השנה בצבעים בהירים. רובין רייט ("כנס העתידנים") הקלאסית בחרה שמלת מקסי צווארון קולר בעלת מחשוף גב בצבע גוף של המעצב רים אקרה, זואי דשנל ("הבחורה החדשה") הלכה על אאוטפיט בצבע קרם המשלב חולצה קצרה שזורה אבנים כסופות וחצאית מקסי שיפון בעיטור עלים כסופים עדינים מבית אוסקר דה לה רנטה, ואמיליה קלארק ("משחקי הכס") נראתה שיקית במיוחד בשמלת מקסי בעלת כתף אחת בצבע כסף בהיר, בעיצובו של קלווין קליין.

רוביו-רייט-גלובוס-הזהב_P

זואי-דשנל-גלובוס_P

אחרי כל הנצנצים, התחרות, הצבעים, הפיסלונים והפרסים, מה שנותר הוא לחכות בכיליון עיניים למלך מלכי הטקסים – האוסקר. אם עונת הפרסים הזו תמשיך כפי שהחלה – משעמם לא יהיה שם.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.