טעם החיים, ללא סוכר

הם טבעיים, אין בהם קלוריות, ואפילו הטעם מדהים. איך השתלטו עלינו המים המוגזים הטבעיים?

פרייה. צילום: יח"צ
פרייה. צילום: יח"צ
9 בפברואר 2016

היום כבר לא צריך להיות דיאטנית כדי להבין שלא כדאי לצרוך 8 כפיות סוכר נקי בכל פעם שאנחנו צמאים. כולם יודעים ששתייה ממותקת גורמת לנזקים בריאותיים חמורים, בניו יורק כבר יש הגבלות על צריכתה ובהתאם – המכירות של קוקה קולה, פאנטה ואפילו נסטי ומתחריהם המסוכרים הולכות וצונחות.

עלייתה המטאורית של מניית הבריאות כשיקול ראשי בצריכת כל מה שנכנס לפה שלנו מכתיבה את נפילתו ודעיכתו הידועה מראש של מי שהיה המותג החזק בעולם: קוקה קולה. אבל מי יירש את מקומו של הצאר שהופך אט אט אנכרוניסטי? שוק המשקאות תוסס מאי פעם. מספיק להסתכל על נתוני המכירות כדי לגלות את האמת הבריאותית: קוקה קולה אמנם צונחת, אך מכירות המים המוגזים מזנקות בהתמדה. במערב אירופה 40% מבקבוקי המים המינרליים שנקנים הם מים מינרליים מוגזים, ובארצות הברית היא עולה עד ל-58%!

הדור הבא של מה שבישראל מכונה סודה – בארצות הברית המילה הזאת מתייחסת למשקאות ממותקים – הוא מים מינרליים שבוקעים ממעמקי האדמה כשהם כבר תוססים באופן טבעי. ובקיצור: מים מינרליים מוגזים. אז כיצד בוחרים מים מוגזים? אניני טעם מצביעים על שני פרמטרים עיקריים שמעניקים חווית שתייה מרעננת ומרווה יותר: מספר הבועות וגודל הבועות. מעט בועות קטנות יוצרות תחושה של דגדוג קליל וכמעט לא מורגש הדומה לשתיית מים, בעוד שהרבה בועות גדולות ייצרו תחושה מעקצצת ונעימה של מלאות ורוויה, שמאתגרת ומרעננת את חוש הטעם. מים מינרלים מוגזים היטב, עם הרבה בועות גדולות, מספקים את האפקט הכפול שנותנת קולה לקהל מאמיניה: תחושת רעננות ותחושת רוויה.

פרייה הוא הקוקה קולה של המאה ה-21. צילום: יח"צ
פרייה הוא הקוקה קולה של המאה ה-21. צילום: יח"צ

תנו לנו לנחש: אתם מדמיינים עכשיו בקבוק ירוק קטן. כבר 150 שנה המים המינרליים המוגזים מזוהים עם הבקבוק הירוק האייקוני של חברת פרייה שעולה על השולחנות של בתי הקפה המובילים בעולם, בערים המובילות בעולם, לפעמים לצד אספרסו או קפוצ'ינו, ולפעמים כמרענן נפרד. ושזכה כמובן להפוך למודל של לא אחר מאשר אנדי וורהול. בהתאמה, ורג'ז, המעיין בדרום צרפת שממנו מגיעים המים של פרייה, הפך לפלא הטבע המזוהה ביותר עם התחום – עם בועות גדולות ועסיסיות ואחוזי פחמן דו-חמצני גבוהים בהרבה בהשוואה למתחרים (7 גרם לליטר). גיזוז חזק, בייבי.

פרייה לשוק המשקאות המוגזים הוא מה שהצרפתים לשוק האופנה: שחקן אריסטוקרטי עם סטייל ושאר רוח, שמביא איתו למגרש נונשלנטיות וקוליות שאין מותג אמריקאי שיכול להם. פרייה הוא הקוקה קולה של המאה ה-21: הוא עונה על הצורך הבריאותי העכשווי, אבל הוא גם מספק את התשוקה ללייף-סטייל רלוונטי שקוקה קולה היטיבו להגדיר במאה הקודמת. הבקבוק החתיכי של המותג נראה מצוין והקו השיווקי שלו משדר תחכום ואלגנטיות. בניגוד לקוקה קולה האמריקאי, שנתפס היום  כסינתטי ואגרסיבי, פרייה משדר על תדר גבוה וטוב, ומביא עימו למגרש את המסורת הקולינרית הפרנצ'זית הבלתי מנוצחת.

 

הכתבה בשיתוף טמפו