האחות הקטנה של זארה מגיעה לארץ והיא לא היחידה. למה עוד לצפות?

האחות הקטנה, הזולה והפחות מוכרת של זארה, סטרדיווריוס, נוחתת ביום שישי בתל אביב עם סניף ראשון, והיא ממש לא לבד. בתקופה הקרובה שלל מותגים בינלאומיים צפויים לתרגל את העברית שלהם. אז מה מחכה לנו?

מלנכוליה פוטוגנית.סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי
מלנכוליה פוטוגנית.סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי
10 באוגוסט 2016

בזמן שבקצה השני של הכדור מתחרים על דיסקיות סימבוליות מזהב או מכסף, בעולם החיצון מתגבר המירוץ להעמקת האוברדראפט של הצרכן. שורה של שחקנים חדשים עושה את דרכה לשוק האופנה המקומי, ובראשה סטרדיווריוס (Stradivarius) – רשת מסחרית מהזן הקל לעיכול, הן חזותית והן כלכלית, שבשישי הזה תתקע סניף ראשון בקניון עזריאלי בתל אביב.

העולה החדשה הוקמה ב־1994 בספרד ונרכשה חמש מאוחר יותר על ידי אינדיטקס, קמעונאית האופנה הגדולה באירופה המחזיקה בזארה, ברשקה, פול אנד בר ומסימו דוטי. למרבה האירוניה סטרדיווריוס הוא כינוי כולל לכינורות שנוצרו במאות ה־17 וה־18 בעבודת יד, וכיום הם נחשבים לטובים בעולם ולנדירים במיוחד. לעומת זאת הגרסה הקמעונאית מתגאה בהיותה יצרנית אופנה מסחרית עכשווית במחירים אטרקטיביים (מחיר הפריט היקר ביותר בחנות אינו עולה על 220 ש"ח). לכאורה סטרדיווריוס מצטיירת כצלע הפחות מוכרת בחבורה, אך בפועל מדובר ברשת שחולשת על קרוב ל־1,000 סניפים הפזורים ב־62 מדינות ברחבי העולם. באינדיטקס בוחרים לא להתייחס לאיחור האופנתי (קזחסטן לפני תל אביב? אאוץ'), אבל מספרים כי הם "תמיד מחפשים הזדמנויות להתרחב". השמועות רומזות ששלושה סניפים נוספים כבר על הכוונת, אחד מהם בקניון גינדי תל אביב שצפוי להיפתח במהלך השנה הקרובה.

קמפיין קולקציית סתיו 2016 מלמד שהרשת פונה בעיקר לנערות בעלות נטייה למלנכוליה פוטוגנית, אך לדברי מנהליה המנעד רחב יותר – בקצה האחד שלו צעירות בנות 16 ובקצה השני צעירות ברוחן בנות 45. קו הגברים של הרשת צפוי להגיע ארצה לקראת סוף 2016. בינתיים תוכלו למצוא על הקולבים מבחר לא צנוע של פריטים על הציר שבין אופנה בסיסית ועל זמנית לבין אופנה עדכנית שלא פוסחת על שום להיט – מטי שירטס עם כיתובים קלישאתיים עד ז'קטי בומבר מעוטרים בכוכבים ובפרחים.

כמו הים, גם ליבה סוער בה. סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי
כמו הים, גם ליבה סוער בה. סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי

הטוויסט העיקרי שמציעה הרשת טמון במחלקת האביזרים המפותחת שלה, שמעבר לחשודים המיידיים (תיקים, נעליים, חגורות וכו') מציעה מגוון נאה של טלאים רקומים, סיכות דש, אביזרי שיער, קעקועים זמניים ותיקי איפור. ניסיונות להבין מה מייחד את הרשת ומבדיל אותה משאר חברותיה לתא המשפחתי נתקלו בתשובות סתומות למדי. "אנחנו דוגלים באופנה פמיניסטית וטרנדית שנעשית באהבה", מסבירים נציגי אינדיטקס מעבר לים. "כשמה של הרשת, אנחנו מזמינים נשים צעירות בכל רחבי העולם לגלות את המנגינה, האנרגיה וההתרגשות שאנחנו מייצרים". וואלק.

סל קליטה

כניסתה של סטרדיווריוס לשוק המקומי היא רק יריית הפתיחה. בימים אלה מתאקלם בארץ מותג היוקרה האמריקאי Coach, שנכנס לחנויות פקטורי 54 ויציע בשלב ראשון אביזרי אופנה לנשים. החל מפברואר הקרוב יוצעו גם פריטי לבוש מקולקציית המסלול של המותג, ובשלב מתקדם גם קו הגברים. קבוצת אירני קורפ, העומדת מאחורי הרכש החדש, אחראית גם על חנויות הדגל שצפויות להיפתח במהלך 2017 למותגים ג'וסי קוטור, קלווין קליין וראג אנד בון בקניון גינדי תל אביב.

יש לך משהו טרנדי בעיניים. סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי
יש לך משהו טרנדי בעיניים. סטרדיווריוס. צילום מהאתר הרשמי

 

מותגי יוקרה נוספים שמשמשים קונטרה מוחלטת לסטרדיווריוס מתחילים לתרגל את העברית שלהם: מותג הסניקרס האמריקאי Common Projects, שנודע בזכות נעלי העור המינימליסטיות והאיכותיות שמיוצרות באיטליה בעבודת יד, נכנס בימים אלה לבוטיק ורנר התל אביבי; בבוטיק נומרו 13 שבנווה צדק צפוי לנחות המותג המדובר של המעצב הפריזאי ג'רום דרייפוס (שהוא גם בן זוגה של המעצבת הנחשבת איזבל מארה); וקבוצת לוכסויז'ן מתעתדת להשיק בפברואר הקרוב את קולקציות המשקפיים של המותגים היוקרתיים Loewe הספרדי ו־Dunhill הבריטי.

מעל כל אלה ניצבת רשת Cos, שההכרזה על הגעתה העתידית ארצה הרטיטה רבבות לבבות. הרשת מבית קבוצת H&M מאיימת לפגוע במעצבים המקומיים שחולקים את אותה אהבה לפריטים מינימליסטיים ומתוחכמים, שאותם היא מציעה בתעריפים ידידותיים יחסית. על הרקע הזה נחיצותה של עוד רשת מסחרית ברורה עוד פחות. על התורים בעזריאלי, בכל אופן, זה בטח לא ישפיע.

סטרדיווריוס, בגדים 35.90־219.90 ש"ח, אביזרים 29.90־179.90 ש"ח, מיום שישי (12.8) בקניון עזריאלי