מסיבת טי: המעצבות שרוצות לשנות את איך שאנחנו חושבים על בגדי בייסיק

הכירו את מותג הפרימיום הרותח שמתרוקן תדיר ממדפי רשת אורבן אאוטפיטרס, מתלבש בול על סלבריטאי ארצנו ומבקש ליצור שינוי בתפיסה הצרכנית לפריטי בייסיק. תפסנו לשיחה את דורית וטל שרון, אם ובת שמעצבות ומנהלות את המותג מסטודיו ברשפון

דורית וטל שרון. צילום: רון קדמי
דורית וטל שרון. צילום: רון קדמי
27 בינואר 2015

כשדורית שרון מתיישבת בבית הקפה לראיון, אין מקום לטעויות. לאישה יש שיק אחר, שילוב מרענן של קוליות, נונשלנטיות ואופטימיות מדודה. שרון מעולם לא למדה עיצוב אופנה, ואת הסגנון שלה פיתחה בעצמה, מתוך תחושת בטן שלא יכלה להתעלם ממנה. לפני 11 שנים עיצבה שרון את קו הבייסיק של מותג הג׳ינסים האמריקאי Seven for all Mankind, אשר הורכב מתחתונים, חזיות וחולצות טי. היא עבדה על פיתוח הבדים, העיצוב והייצור מהארץ, מתוך אמונה עיקשת כי זה המקום היחיד עבורה, והצליחה לפתח בד כותנה שלדבריה אין דקיק ממנו, אולם במותג האמריקאי עיקמו פנים במקום להתלהב. היא כל כך אהבה אותו שהחליטה שאם הם לא רוצים בו, היא תיצור ממנו בעצמה. כך השיקה לפני כעשור את הקו שלה, ובחרה לעצב פריטי בייסיק ברמת פרימיום, בביטחון רב ובאהבה גדולה.

״זה מה שלבשתי תמיד, מאז שאני זוכרת את עצמי״, היא מסבירה בחיוך. ״לא קל למצוא בארץ פריטים כאלה, ובחו״ל זה נגיש יותר, אז החלטתי פשוט ללכת עם זה". תהליך השקת המותג שלה מחדש החל בשנה האחרונה, אז פרצה לתודעה האופנתית הישראלית כשעוד ועוד סלבריטאים וסלבריטאיות החלו להגיע לאירועים נוצצים בחולצות הטי המפורסמות שלהם. מדובר, ללא ספק, בתופעה חדשה באזור שלנו. לרוב, התרבות הישראלית קוראת לרכוש שלוש חולצות טי ב־100 ש״ח, לא יותר, ולא לעשות מבייסיק עניין גדול. ״זה בסדר גמור״, אומרת שרון בחיוך. ״נכנסה אליי לחנות אישה ואמרה שאינה מבינה מדוע עליה לקנות ממני חולצת טי ביותר מ־300 ש״ח אם היא יכולה לקנות שתיים ב־100 ברשת מקומית. הסברתי לה שזה נהדר שהיא לא מבינה, ושבאמת כדאי לה ללכת לעשות זאת. אני מבינה שלא כל אישה מבחינה בהבדל, וזה בסדר גמור". ובכל זאת, ההבדלים ברורים גם לעין בלתי מזוינת – איכות התפירה, הבדים, הגזרות, והאופן שבו הפריטים של שרון מונחים על הגוף הלובש אותם היא אחרת לגמרי. גם חולצת טי אפורה ופשוטה למראה עמוסה בדיטיילים קטנטנים אך משמעותיים. הצווארונים של חולצות הטי, למשל, משויפים ידנית, אחד־אחד, כדי להעניק להם את המראה הייחודי שלהם. ההתחשבות בקימורי הגוף הטבעיים והנפילה הנונשלנטית של הבד על הגוף נראים לעין, ורמת האסתטיקה והדיוק לא משתוות למשהו שאפשר לרכוש לפי משקל. ״אני תמיד אומרת למתלבטות לרכוש חולצת טי אחת ולהתנסות בחוויה. הן חוזרות ומספרות בפליאה על מחמאות שקיבלו בזכות לבישת חולצת בייסיק, מה שלא נשמע להן הגיוני בעבר".

דורית וטל שרון. צילום: רון קדמי
דורית וטל שרון. צילום: רון קדמי

הפיק הגדול של השנה הגיע עם פרוץ מבצע צוק איתן. שרון טוענת שאנשים הבינו מהר מאוד כי הם הולכים לשבת הרבה בבית הקיץ, וכי הגיחות לחדר המדרגות והרביצה מול הטלוויזיה יצרו את השילוב המתבקש: עלייה במכירות אונליין, וביקוש ספציפי ל־Loungewear שחסר כל כך בארץ – ביגוד נוח, יפה ונעים שלא עונה להגדרה של פיג׳מה. כך, בשנה האחרונה גדל גם הקו לגברים עם חולצות, גופיות ומכנסי פוטר. המבחר לנשים רחב יותר, ויש בו גם שמלות וטוניקות. שרון, הלובשת ז׳קט עור מחוספס עם חולצת טי בחאקי בעיצובה מתחתיו, מדגימה את הקלות שבשילוב הפריטים שלה עם פריטים מעולם ה־Outerwear שלא נועדו ללבישה בתוך הבית, ומשהו בשילוב האגבי בין החספוס הניו יורקי ובין הכפריות הנעימה והנוחה של הבית והסטודיו של המותג במושב רשפון, יוצר את השיק המתבקש ומתקבל בטבעיות.

[interaction id="54c773a7cd7e120f0d0920f2"]

החדשות על הגעת רשת אורבן אאוטפיטרס לארץ בשנה הקרובה מעלות בפני שרון ובתה טל, האמונה על קשרי החוץ של המותג, חיוך גדול. ״אנחנו מוכרות בקו היוקרתי של הרשת, אנתרופולוג׳י, כבר לא מעט זמן, ולנו זה נראה מאוד טבעי ומשמח. לעבוד מול רשת גדולה כזאת זה כיף גדול, ובעיקר כיף לקבל מהם בתחילת כל עונה את המייל המודיע כי הקולקציה שלנו סולד אאוט בכל הסניפים. יודעים לעבוד שם ויש שם דברים מהממים, וזאת שמחה גדולה". שרון מוכרת גם אונליין, דרך האתר שלה, ומתכוונת להפנות לכך תשומת לב גדולה יותר בשנה הקרובה. ״קונים מאיתנו במדינות רבות וגם בארץ, והנגישות חשובה לנו, גם אם אנחנו יושבות ברשפון ולא מוכנות לזוז משם", היא צוחקת. שרון מתעקשת כי כל תהליך העיצוב והייצור יתבצע בישראל, ומתגאה בכך שלצד חנויות נוספות ברחבי הארץ, פריטיה נמכרים גם בבוטיק בנהלל הרחוקה.

מותג Q. צילום: רון קדמי
מותג Q. צילום: רון קדמי

״פנו אלינו מחנות גדולה ויוקרתית בלונדון ורצו לקנות מאיתנו פריטים, אך ביקשו שנסיר את התווית האומרת כי הייצור בישראל. סירבנו בלי להסס", מספרת טל, בתה של שרון. ״אנחנו לא מותג טרנדי או אופנתי, אנחנו בכלל מבקשות להציג ולהציע משהו אחר. לא חייבים להבין או לקבל אותנו כמו שאנחנו. אנחנו לא יוצאות לסיילים של סוף עונה בתחילת העונה, ולא עובדות עם קונסיגנציה. הדרך שלנו היא אישית ונתונה לפרשנות שלנו בלבד, כי אנחנו באמת מאמינות במה שאנחנו עושות, וזה בסדר, זאת רק אופנה".

Q by Dorit Sharon, להשיג באתר או בסטודיו של המעצבת ברחוב הכפר 4, רשפון