רשת קופיז ורמי לוי שיווק השיקמה מתאחדות – כדי להתחרות בקופיקס

רמי לוי צפוי לרכוש את הרשת הירושלמית, המציעה קפה ומאפים בחמישה ש"ח, ולהרחיבה אל שוק הסופרמרקטים העירוניים

רשת קופיקס השיקה בתחילת החודש את "סופר קופיקס" בשכונת פלורנטין, המציע מוצרים מגוונים עבור חמישה ש"ח לפריט ומטה. רשתות מרכולים וסופרמרקטים המפעילות סניפים סמוכים, כמו AM:PM או ויקטורי, מיהרו להציע מבצעים והנחות כדי להיאבק במתחרה שובר-השוק. כעת, פותחת רשת רמי לוי שיווק השיקמה חזית נגד אבי כץ וקופיקס. האמצעי – עסקת איחוד עם רשת קופיז, שלה 22 סניפים ברחבי הארץ, המציעים, בדומה לקופיקס, קפה ומאפים בחמישה ש"ח. עסקת האיחוד צפויה להיחתם בימים הקרובים, במסגרת העסקה ייפתחו כ-200 סניפים נוספים, וכמובן, רשת סופרמרקטים עירוניים.

סופר קופיקס. צילום: יהונתן בן חיים
סופר קופיקס. צילום: יהונתן בן חיים

הסניף הראשון של רשת קופיז נפתח בינואר 2014 בירושלים, ע"י אמיר אמסלם ודני מזרחי. על פי תנאי העסקה, הנהלת רשת קופיז תעבור לשבת בתוך משרדי רמי לוי, שתעמיד לטובת רשת קופיז את משאביה, לרבות מרכזיה המסחריים. רשת רמי לוי אף תספק את המוצרים לרשת הסופרמרקטים, כשזו תיפתח. באתר האינטרנט של חדשות 2 פורסם כי שווי העסקה הוא 500 אלף ש"ח: "250,000 שקל וכן ערכן הנקוב של המניות ישולמו למוכרים על ידי הקונה במעמד חתימת הסכם זה, כנגד מסירת שטרי העברת מניות חתומים והודעה חתומה לרשם החברות על העברתן וכל מסמך נחוץ אחר לידי הנאמן כמפורט לעיל".

רשת קופיז מסרה: "אנחנו מאמינים כי לא מספיק להקים סופרמרקט של 5 ש"ח למוצר, אלא יש למכור מוצרים באיכות ובכמות היוצרת כדאיות כלכלית לקונה, להבדיל מסתם גימיק. לכן, החלטנו לאחד כוחות עם רמי לוי, שכבר הוכיח עצמו בציבור, כמי שיכול לספק סחורה איכותית במחיר שווה לכל נפש".