"Love" פיצחה את הדרך שבה סדרות מהז'אנר הזה צריכות להסתיים

העונה האחרונה של "Love" בחרה להוביל את גיבוריה אל הבגרות ולהסתכן בשעמום. אבל הדרך לשם נעשית באמצעות כמה מהלכים יפים – והסיום המתוק למחצה מגיע בדיוק בזמן

"Love". הסתיימה בדיוק בזמן
"Love". הסתיימה בדיוק בזמן
19 במרץ 2018

אחרי "בנות" של לינה דנהאם, הגיע תורה של "Love" להסתיים. ג'אד אפאטו, האב ורוח הקודש של המאחרים להתבגר, מוריד את השאלטר על הסדרות עם השמות הגנריים – מהלך שעשוי לרמוז על הקושי לשרוד בעידן של בינג'. זה קורה בזמן שז'אנר הקומדיה הרומנטית, לא רק מהסוג המתחכם, מתפתל בשאלות קיומיות ובדם קרוש. "לאב" הייתה יכולה להימרח על גבי שתי עונות נוספות ואולי אפילו לשחזר רגעים יפים כמו אלה שנראו בעונה הראשונה, אבל אפאטו ידע שלא תהיה פריצת דרך בסיפור של מיקי (גיליאן ג'ייקובס) וגאס (פול ראסט) – ושצריך להניח להם. העונה השלישית זונחת את שאלת יחסינו לאן, שהתבטאה בשתי העונות הראשונות במשחקי כוחות אגרסיביים, ומתמקדת ב"איך": איך לנהל מערכת יחסים תקינה כשאף אחד לא מצפה ממך לעשות זאת.

ל"לאב", כמו ל"בנות", יש את כל המרכיבים המתבקשים מקומדיה רומנטית היפסטרית: עיר גדולה (לוס אנג'לס), גיבורה נרקוטית ומרירה, גיבור ידען ונוירוטי, דמויות משנה בנות 30 שמשקפות את כל מה שעגום בחיי עוני ומותרות (ברטי, רנדי ושאר החברים), קריירות מבאסות ופתולוגיות הולמות. אם בעונה הראשונה הוא נזקק לה ובשנייה היא נזקקה לו – בשלישית יש הזדקקות הדדית והבנה שמאזן הכוחות המשתנה תדיר הוא לא דיל ברייקר, אלא חלק מהותי מהעניין הזוגי. התובנה הזאת דוחפת את מערכת היחסים של מיקי וגאס לשלב שנמצא מעבר לכימיה הראשונית ולזיונים התכופים. עכשיו הם רוצים להתבגר יחד – ו"לאב" תאפשר להם, למרות סכנת השעמום מוות.

עוד כתבות מעניינות:
"הרמון" היא כישלון טלוויזיוני מפואר שהפיל אותנו בפח
חמישה סרטים מעולים בנטפליקס שאולי פספסתם
בואו לבדוק: איזו דמות אתם ב"פאודה"?

כמובן שלא הכל קל והעונה השלישית מציפה קונפליקטים של פוסט גמילה (מיקי תשתה או לא תשתה וודקה טוניק?), פוסט קריירה כושלת (גאס יעשה משהו עם החיים שלו על הסט או יישאר מורה רופס?), פוסט נרקסיזם (מיקי וגאס יעופו רק על עצמם או ייראו את הסביבה שלהם?) ועוד כל מיני עניינים שאמורים להחזיק 12 פרקים בני 30 דקות. למרבה המזל, זה עובד. לפחות בשני שליש מהזמן העונה השלישית, שהגיעה לשלב חלבי בזוגיות של מיקי וגאס, עושה כמה מהלכים יפים בדרך לנקודת הסיום.

בפרק הראשון כל הארבעה נוסעים לחופשה חונקת בפאלם ספרינגס, אבל הנסיעה הופכת לקומדיית טעויות שמקרבת בין מיקי וגאס ומרחיקה בין ברטי (קלאודיה אודוהרטי) ורנדי. הפרק החמישי, אחד היפים בעונה, מתמקד בברטי – שהיא ללא ספק הדמות הכי לבבית וקורנת על הסט – ואפשר היה, אולי אפילו רצוי, להחליף שני פרקים שעוסקים בקריירה של מיקי וגאס בפרקים עליה. בפרק השביעי, גם הוא אחד הטובים בעונה, גאס פוגש את האקסית שלו בחתונה ומלווה אותה בשיכרותה לבית מלון – שם היא אומרת את אחד המשפטים המכוננים שאפשר להגיד בסדרה שעוסקת בעשור הרביעי לחיים: "עכשיו אני בגיל מוזר בו אני צעירה מדי בשביל להיות גרושה, אבל מבוגרת מדי בשביל לצאת עם כל אחד".

קלאודיה אודוהרטי ב"Love"
קלאודיה אודוהרטי ב"Love"

אחת הבחירות הבולטות בעונה הנוכחית היא לא להציף את הבגידה של מיקי בגאס. זה יכול היה להיות חתיכת טריגר לקרע, אלא שאפאטו וראסט לא נגעו במעידה האופיינית של מיקי מהעונה הקודמת (למעט אזכורים שיוכיחו שאין כאן רשלנות תסריטאית). הדפוסים שלה והדפוסים שלו הומחשו בצורה הרבה יותר מעודנת ובווליום נמוך, והתוצאה היא שבניגוד לעונות הקודמות – בהן היו תנודות קיצוניות – כאן יש רגיעה משמעותית והרבה יותר ריאליסטית.

אין שום מרירות בסיום של העונה השלישית, אולי כדי שאפשר יהיה לזכור את הסדרה בחיבה. עם זאת ברור שכמה מהבעיות שנשארו מתחת לפני השטח עשויות עוד לצוף, מה שהופך את הסיום למתוק למחצה. היו שלום מיקי וגאס – זה ללא ספק הזמן הנכון להמשיך הלאה.

← "Love" נטפליקס

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, "מה רואים היום?"

[interaction id="5a8d86a487638c000193381b"]