סוף סוף: השווארמה מהבור בקלנסווה מגיעה לתל אביב

רגע האמת של הסיח' (צילום באדיבות שווארמה אבו אדם)
רגע האמת של הסיח' (צילום באדיבות שווארמה אבו אדם)

אחת מהשווארמות המדוברות בישראל עומדת לנחות במרכז העיר, ואנחנו מתרגשים במיוחד - שווארמה אבו אדם, שצולה את הסיח' בתור בור אש באדמה ומוציא שווארמה עם טעמי עישון שלא טעמתם מעולם. אז כן, הבעלים בא להילחם בכל השווארמות בשוק הכרמל, וגם מספר מי האהובה עליו, ומי פחות

16 ביוני 2022

בשורה מעלפת לחובבי הבשר, השיפוד והבורות: שווארמה אבו אדם, שהתפרסמה בתור השווארמה מקלנסווה שמכינים בבורות באדמה, מגיעה לתל אביב. אם עד עכשיו נאלצנו להרחיק עד אזור השרון כדי לטעום את המנה המיוחדת, בקרוב היא תתמקם בלב המאפליה של השווארמות – דקה משוק הכרמל.

שווארמה אבו אדם עוררה סערה בזירה עם פתיחתה בגלל שיטת הכנה המיוחדת. הבעלים, עבד מרעי, שאב השראה משיטת בישול שהכיר מהבית, בה האוכל מוכנס אל תוך בורות אש באדמה. בתחילה הוא פסל את הרעיון כמיושן, אך לאחר שעבד במסעדות בארץ ובחו"ל, הבין מרעי שהבור מנצח. לפני כשנתיים הוא פתח את המסעדה בקלנסווה, ובעקבות ההצלחה העתיק את העסק לחלל גדול יותר.

המרכיב הסודי: שיטת הכנה מסורתית (באדיבות שווארמה אבו אדם)
המרכיב הסודי: שיטת הכנה מסורתית (באדיבות שווארמה אבו אדם)

בעוד כשבועיים הוא מתכנן לפתוח סניף בכניסה למדרחוב נחלת בנימין, צמוד למלון פוליהאוס (שממוקם בנחלת בנימין 1). מכיוון שככל הידוע לנו ולו, לא ניתן לחפור בורות אש באמצע תל אביב, הבשר ייצלה מראש. "אני יודע שאי אפשר לשכפל את השיטה וזה האתגר שעמד בפני כל מי שניסה לפתוח מקום כמו שלי", הוא אומר. "אני מתכנן להכין את השיפודים בקלנסווה ולשנע אותם לתל אביב. כבר עשיתי את זה בעבר כשפתחתי את המסעדה הראשונה – הייתי מכין את הסיח בבית ומעביר למסעדה. זה מאוד מורכב וקשה, אבל אפשר למצוא פתרונות".

>>דירוג השווארמות הכי טובות בתל אביב

שווארמה אבו אדם עשויה מתערובת בשר כבש ועגל, ובתל אביב היא תוגש באופן שונה מאשר במסעדת האם – בפיתה, ועם מעט תוספות: צנוניות כבושות מתוצרת בית, מטבל שום מיובש שטחון עם צ'ילי גרוס ושמן זית ("כמו צ'ימיצ'ורי, אבל בסגנון ערבי") וכמובן טחינה, עמבה, בצל ועגבנייה. "אני הולך לשים דגש על הבשר ולהוסיף כמה דברים ספציפיים שלדעתי מתאימים למנה. הבנתי, מתוך ניסיון, שאלו התוספות שמתאימות לשווארמה הזו, שיש לה טעם שונה לחלוטין משווארמה רגילה. השיפוד אותו שיפוד וכך גם הבשר והתבלינים, אבל בגלל שיטת ההכנה הטעם אחר".

בשוק הכרמל יש כיום המון שווארמות.
"הייתי בכרמל כמה וכמה פעמים וטעמתי הכול. השווארמה הטובה מכולן בעיני היא של גרטי. את השווארמה של הבסטה אני פחות אוהב".

היהלום מקלנסווה בקרוב אצלנו (באדיבות שווארמה אבו אדם)
היהלום מקלנסווה בקרוב אצלנו (באדיבות שווארמה אבו אדם)

לא מלחיץ אותך להיכנס לכזו תחרות?
"הבידול של השווארמה שלי מוריד מהלחץ. אין לי מה לחשוש".

אתה מכוון למחירי שוק הכרמל או קלנסווה?
"המחיר שלי לא זול כי התמחור שונה. בשווארמה רגילה מכינים שיפוד, מעמידים במתקן וזהו. אצלי התהליך אחר. הוא מתחיל בהדלקת עצים בארבע בבוקר ונמשך שעות ארוכות. בנוסף, כשהשיפוד באדמה הבשר מגיר נוזלים ומאבד כשליש ממשקלו. הכל נכנס לפוד קוסט ומעלה את המחיר. בקלנסווה אני מוכר שווארמה בפיתה ב-45 ש"ח ובלאפה ב-50 ש"ח, כמו שווארמה רגילה בדבוש ויאשקה. בתל אביב אני אצטרך להעלות קצת את המחיר".

אנשים מגיעים מתל אביב לאכול בקלנסווה. למה לך כאב הראש הזה?
"אני חייב להישאר בתודעה ולאתגר את עצמי. אני מאמין שאני עושה דבר מהמם אבל הפתיחה בתל אביב מכניסה אותי לליגה הרבה יותר גבוהה, עוברים לאירופה".

הסיח' במלוא תפארתו. כן, שמנו את זה פעמיים כדי שתראו עד כמה זה יפה (צילום באדיבות שווארמה אבו אדם)
הסיח' במלוא תפארתו. כן, שמנו את זה פעמיים כדי שתראו עד כמה זה יפה (צילום באדיבות שווארמה אבו אדם)