הביקורות הראשונות ל"אווטאר 2" כבר כאן. והן מצוינות

מקהלת הספקנים מוזמנת להירגע: 13 שנים אחרי צאת הסרט הראשון בסדרה, "אווטאר 2" הוקרן לעיתונאים בלונדון - ולפי התגובות המוקדמות, מדובר בהישג. כעת נשאלת השאלה אם הוא יצליח גם להביא לבתי הקולנוע את כמות הצופים המטורפת שהוא זקוק לה
מקהלת הספקנים מוזמנת להירגע: התגובות הראשונות של מבקרים לסרטו החדש של ג'יימס קמרון, "אווטאר: דרכם של המים" (או "אווטאר 2", עבור רובנו), שצפו בו בהקרנת העיתונאים הראשונה בלונדון, כבר יצאו לחלל של טוויטר והן נעות בין נלהבות מאוד לחיוביות למדי. בוראייטי צוטטו, בין היתר, אריק דייויס מאתר פנדנגו, שקרא לסרט "פנומנלי, גדול יותר, טוב יותר ומרגש יותר מ'אווטאר'… העלילה, הרוחניות, היופי – זהו קולנוע במיטבו המוחלט", ופרי נמירוף מאתר קוליידר שכתב "האמנתי בג'יימס קמרון שירים את הרף עם האפקטים אבל זה מתעלה על כל הציפיות. פריים מרהיב אחד אחרי השני". טום ביזלי (יאהו) אף כתב שהסרט "מבטיח כל הבטחה מופרעת שהיוצרים שלו פיזרו על חדשנות קולנועית". וגם גיירמו דל טורו, שראה את הסרט עוד קודם לכן, כתב שמדובר ב"הישג אדיר, מלא במחזות מופלאים ורגשות אפיים, אפיים" וקרא לקמרון "מאסטר בשיא כוחו". תגובות חיוביות נוספות התמקדו בעיקר בתסריט, בדגש גדול יותר על הדמויות ולא רק על האפקטים.
הסרט הראשון בסדרה, שיצא ב-2009, עשה היסטוריה בתור אחד מהסרטים היקרים ביותר בכל הזמנים – אף שתג המחיר שלו נפרץ למעלה מ-20 פעמים מאז וכיום הוא רק במקום ה-24 ברשימה, מתחת למספר סרטי מארוול, "מהיר ועצבני" ו"שודדי הקאריביים") – ועדיין עומד בראש הסרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים, עם קרוב ל-3 מיליארד דולר של הכנסות. עם זאת, במשך שנים לאחר צאתו, מבקרים רבים הטילו ספק ברלוונטיות התרבותית שלו מעבר ללהיט המטורף שהיה בזמנו. סקוט מנדלסון כתב בפורבס ב-2014 שהסרט "נשכח" ושבניגוד למותגי ענק אחרים, אין לו עדת מעריצים.
זה לא מנע מקמרון להודיע ראשית על שני סרטי המשך, אותם תכנן במקור להוציא למסכים ב-2014 וב-2015, לא לעמוד בדדליין, להודיע על לא פחות מארבעה סרטי המשך ולצלם את השני והשלישי במקביל (הצילומים הסתיימו ב-2018). העיכובים המאסיביים גם בצילומים וגם בשחרור הסרטים ("אווטאר: דרכם של המים" היה אמור להיות מופץ בשנה שעברה) גרמו למבקרים ולצופים רבים, כאמור, לספקנות שקמרון יצליח לשחזר את ההצלחה ושייתכן שהסרט החדש והשאפתני – לארבעת הסיקוולים המתוכננים תקציב משותף של לא פחות ממיליארד דולר (כלומר, 250 מיליון לסרט אחד). על סמך התגובות הראשוניות, קמרון הצליח לכל הפחות לעשות סרט המשך מצוין (לא שזה חדש לו: הוא חתום על שניים מהסיקוולים הטובים בכל הזמנים, "שליחות קטלנית 2" ו"הנוסע השמיני 2"). כעת הוא ניצב בפני האתגר האמיתי שלו, לפחות מבחינת העתיד של הפרנצ'ייז הזה – האם הוא יצליח, גם ב-2022, להביא לבתי הקולנוע כמות צופים שתצדיק את העלויות המטורפות של הסרטים שלו.