תתחדשו, יש לכם אוטותל דנדש: צי רכבים חדש לשירות השיתופי
שירות אוטותל השנוי במחלוקת מתחדש הבוקר ב-180 כלי רכב חדשים שיחליפו בהדרגה את 180 כלי הרכב שפועלים במסגרתו מאז 2017. לטענת העירייה, מנתוני השירות עולה כי 21% מהמנויים מכרו את רכבם הפרטי או נמנעו מרכישת רכב נוסף בזכותו
מערך הרכבים השיתופיים העירוני השנוי במחלוקת אוטותל מחדש את צי הרכבים שלו. החל מהיום ובמהלך החודש הקרוב ייכנסו לשימוש 180 רכבים חדשים במסגרת שירות הרכב השיתופי שמפעילה עיריית תל אביב-יפו באמצעות GoTo Global. הרכבים החדשים והחסכוניים בדלק יחליפו 180 רכבים הנמצאים בשירות מתחילתו ב-2017, ויאפשרו למנויים ליהנות מצי המורכב מרכבים חדשים ומשופרים. בהמשך השנה יוחלפו 80 רכבים נוספים, כך שהצי יכלול 260 רכבים חדשים לצד 100 רכבים חשמליים.
רכבי השירות החדשים, קיה פיקנטו מודל 2022, נבחרו לאחר קבלת הצעות מיבואני הרכבים השונים ונבחרו עקב עמידתם בפרמטרים רבים, לרבות התאמה לקהל הלקוחות, מחיר אטרקטיבי, זמינות במלאי, רמת זיהום נמוכה ועוד. מערך הרכב השיתופי העירוני הושק לפני כארבע שנים ומאז סופג ביקורת קשה לגבי מידת התועלת שבו בכל הקשור להתמודדות עם משבר התחבורה העירוני.
לטענת העירייה, המיזם נמצא במגמת עלייה מתמדת במספר המנויים ובזמן השימוש ברכב. מנתוני השירות עולה כי 21% מהמנויים מכרו את רכבם הפרטי, או שנמנעו מלקנות רכב נוסף לאור זמינות השירות. בכך, ירדו בזכות השירות אלפי רכבים מהכביש. בכל רכב של אוטותל נעשות בממוצע בין 5 ל-6 נסיעות בכל יום. באמצעות השירות השיתופי יכולים כל התושבים והמבקרים בתל אביב-יפו ליהנות מרכבי השירות והחניות השמורות להם ברחבי העיר בדמי מנוי בעלות נמוכה של בין 10 ל-40 ₪ בחודש. תושבי העיר זכאים לקבל באמצעות כרטיס "דיגיתל" החזר של 10 ₪ בכל חודש עבור נסיעות בשירות.
עד לסוף 2021 עשו מנויי אוטותל 2 מיליון נסיעות. בחודש דצמבר האחרון נרשם שיא במספר הנסיעות והמשתמשים הגדול ביותר בכל שנות השירות. לאחרונה, החל במסגרת השירות גם פיילוט, שמאפשר שימוש ברכבי השירות לנסיעות ארוכות. במסגרת הפיילוט, עלות 3 השעות הראשונות לשימוש עומדת על 79 ש"ח, שקל נוסף לכל קילומטר וכל שעה נוספת בעלות של 20 שקלים.