גבעתיים החופשית: 10 המקומות הכי טובים לאכול ולשתות בה

לבורנט בפעולה. טיפהמרה, גבעתיים (צילום: חן לוי)
לבורנט בפעולה. טיפהמרה, גבעתיים (צילום: חן לוי)

העיר הקטנה ממזרח עקפה אותנו במדד של תנועת "ישראל חופשית" כעיר החופשית ביותר בישראל - ואנחנו הכי מפרגנים. הנה כמה מקומות מעולים לאכול ולשתות בהם בגבעתיים, כולל בר הקוקטיילים הכי טוב במזרח התיכון

20 בדצמבר 2021

אוכלים

1. הסביח של עובד

לחמס לך? לחצל לך? כמה בדרבי? הלקסיקון החד פעמי והפיתות הרכות והמתפקעות הם מסמליה המובהקים של השכנה החופשייה שממזרח. בפרפראזה לכל אלה שנשבעים באפי, אולי יש טעים יותר מעובד אך אין טעים כמוהו.
סירקין 7, גבעתיים

2. פאפאסן

המסעדה של שף משה בדישי נחתה על קרקע רוויה באסיאתיות ועדיין מצליחה לבלוט בזכות מנות מקוריות (יחסית) בביצוע טוב, למשל חלפיניו פורי – פאני פורי במילוי קוביות דג טרי פיקנטי ופיש טאקו הודי.
פאפאסן

פאפאסן (צילום: אנטולי מיכאלו)
פאפאסן (צילום: אנטולי מיכאלו)

3. מרלן

בר־מסעדה חמוד אוף ויצמן, שיש האומרים שהוא הטוב מסוגו בגבעתיים. בתפריט יש הבלחות מעניינות כמו עלי גפן במילוי אורז ורימונים אך יודעי דבר נשבעים בהמבורגר ובעיקר בצ'יפס, שמסתתר תחת שמיכת גבינה נדיבה. בכל יום ראשון יש 50 אחוז הנחה על תפריט האלכוהול וזו לחלוטין סיבה טובה להגיע.
רמב"ם 30, גבעתיים, 051-5008717 

4. פאצה פיצה

גבעתיים מציגה ריכוז מרשים של פיצריות למ"ר, מטוני וספה דרך מיסטיק הוותיקה ועד פיצריות 1+1. פאצה היא כנראה הטובה מכולן בזכות פיצה נפוליטנית עם טופינגז מושקעים, אלכוהול ואווירה קלילה.
כצנלסון 52, גבעתיים, 03-7100800

פיצה פאצה (צילום: סול סיסטרס סושיאל)
פיצה פאצה (צילום: סול סיסטרס סושיאל)

5. השניצל של תמיר

אם איתרע מזלכם ונקלעתם למתחם כורזין, aka אזור התעשייה של גבעתיים – השניצל של תמיר הוא פיצוי נאות לחוויה מפוקפקת: פיתה אוורירית מלאה בשניצלים פריכים שמישהו טיגן במיוחד בשבילכם. דיל מהמוצדקים בעיר ובכלל.
כורזין 4, גבעתיים

שותים

6. טיפהמרה

במרחק קוביית חציל מהסביח של עובד נמצאת המקבילה הגבעתיימית לברי קוקטיילים מובילים בתל אביב, מינוס הפוזה. לאחרונה זכה טיפהמרה בתואר בר הקוקטיילים הטוב ביותר במזרח התיכון בתחרות BOLS AROUND THE WORLD שהתקיימה בדובאי, הישג גדול לבר קטן בעיר קטנה.
כצנלסון 112, גבעתיים, 03-6479230

7. ריספשן

עם חוש עסקי מפותח שכבר הוכיח את עצמו בתל אביב (דיקנטר, פישבון, רום סרוויס ועוד), האחים אבידן מבינים שיש חיים בגבעתיים. מתוך רשימת המקומות שלהם בעיר הריספשן הוא המושקע והדומה ביותר בקוקטיילים, בנראות ובאווירה לעסקים באחות הגדולה.
ויצמן 29, גבעתיים, 077-2318214 

8. זוט אלורס

אולי בזכות מיקומו המרכזי ואולי בגלל הקהל הצעיר, בזוט אלורס תמיד שמח. לא זה המקום לחפש בו קולינריה או מיקסולוגיה עילית אך יש מה לנשנש ולשתות והאווירה חמה אפילו כשבחוץ קר, ובגבעתיים זה המון.
כצנלסון 67, גבעתיים, 03-6572322

9. Jem's Beer Factory

סניף של מבשלת הבירה ג'מס שממוקם במרחק הליכה מהרחובות הראשיים ומזריק ניצוצות בליינות לכיכר אפרורית. הבירה משובחת כרגיל ולפעמים יש הפתעות כמו הופעת רחוב של אבי בללי, יליד גבעתיים בעצמו.
שינקין 33, גבעתיים, 03-7596339

ג'מס גבעתיים (צילום: דוד מויאל)
ג'מס גבעתיים (צילום: דוד מויאל)

 

10. זליק

לא בדיוק בר, לא בדיוק מסעדה ולא בדיוק בית קפה, זליק הוא מוסד ותיק שחייב להיכנס לרשימה. התפריט סטנדרטי אבל ככה אוהבים בגבעתיים, ובינינו אפרול שפריץ ושניצל עם פירה הם בילוי סופר לגיטימי.
שינקין 3, גבעתיים, 03-7311222