קאנטה: בר קולינרי חדש מבית קבוצת נוקס

הקאנטה, שנפתחה השבוע על גג גן העיר, היא מקום נעים לבוא אליו עם החבר'ה (המתבגרים שלכם). על המטבח אחראי ירון מלכה, אקס קלואליס

קאנטה. צילום: אנטולי מיכאלו
קאנטה. צילום: אנטולי מיכאלו
23 באוגוסט 2015

אחרי שפתחו לא מעט מקומות בילוי בעיר, קבוצת נוקס (רובי, מדנלימוס, זו ביזו וביר־גארדן) מתבגרת ופותחת את העסק הכי מתבקש לגילה: מקום לבלות בו עם החבר'ה. הרצון של שובבי הלילה להתמסד בא לידי ביטוי גם בלוקיישן הייחודי – על גג גן העיר, בין המגדלים היוקרתיים למרכז ענב לתרבות. החלל מחולק לשלושה חללים: מרפסת ענקית עם בר ומקומות ישיבה, רחבה פנימית עם בר מרכזי ועמדת די.ג'יי שנראית כמו חדר סאונה ולאונג' עם ספות ארוכות ושולחנות קטנים.

"אפשר לבוא לכאן לדייט אינטימי, עם עשרה חברים, סתם להתמנגל, לאכול טוב, לשמוע מוזיקה קלילה וכמובן שייוולד כאן פיק־אפ, אי אפשר בלי זה", מספר דן נפתלי, מבעלי הקבוצה. "אם הזו ביזו שלנו מכוון גבוה יותר, בטח עכשיו עם הכניסה של השף דיוויד פרנקל, כאן הכל הרבה יותר פשוט ומדבר בגובה העיניים".

קאנטה. צילום: אנטולי מיכאלו
קאנטה. צילום: אנטולי מיכאלו

אבל גם בקאנטה תמצאו שף בעל שם, ירון מלכה, שגדל על ברכיו של השף ויקטור גלוגר מקלואליס. את הטאץ' הייחודי שלמד במסעדה היוקרתית הוא מביא לידי ביטוי בתפריט תל אביבי עדכני שמחולק לארבעה חלקים: מהתנור – שם תמצאו פוקאצ'ת ירקות שוק (41 ש"ח) ונתחי פרגית צרובים עם לימון כבוש וטחינה גולמית (44 ש"ח); מחלקת הקרניבורים תספק המבורגר עם באק צ'וי ובצל מטוגן (43 ש"ח), קרפצ'יו סינטה עם תאנים טריות (53 ש"ח) וקבב טלה עם יוגורט כבשים (48 ש"ח). אלו שאוהבים אוכל "מהגינה" ייהנו מבורגול כרובית עם טחינה (28 ש"ח) וחציל על האש עם גבינה כחולה ואגוזים (37 ש"ח); ובמחלקת "מהים" תמצאו קבבוני דגים עם חציל שרוף (46 ש"ח) ושרימפס מטוגנים על צ'יפס שורשים (57 ש"ח). במשך תקופת ההרצה (עד 1 בספטמבר) תינתן 25 אחוז הנחה על התפריט.

לקאנטה