תעלול בגראז': בר לחובבי הגימיקים נפתח בלילנבלום

בר חדש בלילינבלום בשם מונשיין הוא כמו סונטה לאור ירח לחובבי הקוקטיילים

מונשיין
מונשיין
14 באוקטובר 2014

דלת סודית ודילוג על כמה מדרגות מתחת לבר מטבח לילה, ואתם נכנסים למה שנראה כמו גראז' נטול חלונות. מתקרת הגראז' מתפצלים צינורות ודודים של מזקקה, ונורות התאורה, הארוזות בנייר, מפיצות אור מעומעם. להבות הנרות מסייעות להבחין בכמה שולחנות ובר קטן הניצבים פה, וזה כשלעצמו מעיד על כך שמוכרים פה אלכוהול. תצוגת המשקאות של הבר פתוחה אל אזור השולחנות, ועל המדפים מוצבות צנצנות גדולות מלאות נוזלים צבעוניים ומכל צנצנת בוקע ברז מתכת.

המונשיין הוא בר חשאי חדש של מור סיקורל, שניהל בשנים האחרונות מסעדות מוכרות בעיר (סיטארה, חדר האוכל ועוד). סיקורל רוקח משקאות מזיקוק של תירס ומגיש ללקוחות את הקוקטיילים בצנצנות וינטג'. משקאות לדוגמה: מיץ סלק, בחרובקה, תפוחים וליים (44 ש"ח); משקה לואיזה, ג'ק דניאלס, סירופ תפוז וליים (48 ש"ח); ג'ינג'ר, דבש, קוניאק, נענע וסאוור (48 ש"ח). מי שרוצה להרכיב לעצמו מיקס אלכוהולי אישי יכול להזמין משקאות המתומחרים לפי 10 מ"ל (מתוך מבחר של וויסקי, טקילה, רום, קוניאק וודקה ועוד) ולבצע בהם את זממו.

למרות התחושה המנותקת, הגראז' של מונשיין מקבל את האוכל מהמטבח המקצועי והמאובזר היטב של מטבח לילה. המשמעות היא שהשף אדר עפרון הרכיב תפריט של אוכל רחוב אמריקאי עם טוויסט אינטליגנטי. מנות לדוגמה: נקניקיית עגל עם מייפל בציפוי קמח תירס פריך (24 ש"ח), סלופי ג'ו עשוי תבשיל ברביקיו בלחמנייה עם צ'דר וצ'ילי (34 ש"ח), תפוח אדמה אפוי עם גבינות ובייקון מעושן (23 ש"ח). הקינוח היחיד בתפריט הוא S'mores, ממתק שערורייתי של מחנות קיץ אמריקאיים, המגיע בגרסת פצפוצי אורז, שוקולד, חמאת בוטנים ומרשמלו חרוך (22 ש"ח).