מושיק רוט שומר על הכוכבים שלו

מסעדת Moshik& שבבעלות השף הישראלי באמסטרדם עוטרה גם השנה בשני כוכבי מישלן. מנימוקי השופטים: "השף יודע איך לשלב בין המצאות קולינריות לטעם הפנטסטי ומחלץ את הטוב ביותר מחומרי גלם באיכות מעולה ובדיוק מוחלט"

מנה במסעדתו של מושיק רוט באמסטרדם
מנה במסעדתו של מושיק רוט באמסטרדם
12 בדצמבר 2017

בטקס חגיגי שנערך אמש באמסטרדם, קיבל השף הישראלי מושיק רוט שני כוכבים מישלן למסעדת  Moshik& שבבעלותו באמסטרדם. זאת לא הפעם הראשונה שרוט (46), המוכר בכל בית בארץ מתכנית הריאלטי משחקי השף, ומהלוגו של רשת המזללות העממית שמונה, זוכה בכוכבים הנחשקים. Moshik& היא בעצם אותה מסעדת Samhoud places & שרוט הקים ומכהן כשף שלה מאז 2012, וחדשים ספורים אחרי הפתיחה זכה כבר זכה בשני כוכבי מישלן. לפני שהגיע לאמסטרדם פעל רוט באוברבין שבהולנד, וגם שם המסעדה שלו זכתה בכוכבי מישלן.

מושיק רוט. צילום: איליה מלניקוב
מושיק רוט. צילום: איליה מלניקוב

רוט נולד בחיפה וגדל באילת וביבנה. הוא הגיע להולנד בגיל 23 בעקבות אשתו הראשונה אלס, אזרחית הולנד, שגם עבדה עמו כסומלייה. רוט מעולם לא למד בישול באופן מסודר, והגיע לתחום מתוך עיסוק אוטודידקטי בלבד, בתחילה פשוט כמנהל של פיצרייה באמסטרדם שבזמנו החופשי עבד במטבחי מסעדות מכוכבות מישלן.
ב- 2001 פתח רוט את מסעדת T Brouwerskolkje באוברבין וכבר ב- 2006 זכה בכוכב מישלן ראשון. ב- 2009 קטף את הכוכב השני. התקשורת ההולנדית מיהרה לחבק אותו, והוא הפך שם לשף סלבריטי שמרבה להופיע בתכניות טלוויזיה בהולנדית רהוטה ובמבטא ישראלי.
בארץ הוזמן רוט ב- 2014 לכהן כשף של מסעדת טוטו, כהונה שלא האריכה ימים ולאחרונה נישא לישראלית שירן בן שושן, ולזוג שחזר להתגורר בהולנעד נולדה בת. מנימוקי מדריך מישלן על הענקת הכוכבים למושיק: "רוט מזמין את הסועד להרפתקה… השף יודע איך לשלב בין המצאות קולינריות לטעם הפנטסטי ומחלץ את הטוב ביותר מחומרי גלם באיכות המעולה ובדיוק מוחלט."

לנייטיבס שאנחנו נותר רק לדמיין את המנות ההולנדיות מכוכבות המישלן בזמן שאנחנו בולסים את ההמבורגרים בסניף החדש של שמונה שעתיד להפתח בימים הקרובים באבן גבירול.

רוט בגרסת הנייטיבס. צילום: ניצן גת
רוט בגרסת הנייטיבס. צילום: ניצן גת