פרטי קוקר: מזללת פסטה חדשה במקום הבאצ'ו

דקר פטל, בנו של החייט המיתולוגי מקינג ג'ורג' מציע במקום החדש חמש מנות עונתיות של פסטה טרייה, והבאני צ'ו בשוק הכרמל עבר מתיחת פנים קייצית: שני מקומות חדשים לארוחות קלות ולא יקרות

פסטה קוקר. צילום: רן בירן
פסטה קוקר. צילום: רן בירן
15 באפריל 2018

1. במקום גלידה – פסטה 

קפה הבאצ'ו המיתולוגי נסגר לאחרונה והותיר אחריו חלל מרכזי בעיר, שפוצל לשני בתי אוכל. באחד מהם, הפחות פינתי, זה שהיה ממוקם בו הבר של הבאצ'ו נדון מיד, ואילו בחציו השני של המבנה, עתידה כנראה להיפתח בקרוב שווארמיה, בחירת לוקיישן מוזרה לאור הקרבה לקוסם, ששולף מהשרוול לא רק את אחד הפלאפלים המוצלחים בעיר אלא גם שווארמה מהמצוינות שהיו כאן. אלא שהתכנסנו לדון במה שכבר התחיל לפעול בימים האחרונים תחת השם פסטה קוקר. השף דקר פטל, הקים פה מזללת פסטות קטנה ובהירה. פטל הוא בנו של החייט הותיק מרחוב קינג ג'ורג' שגם אתם בטח קיצרתם אצלו מכפלת, ואחרי שפטל הבן עבד במשך אחת עשרה שנים במגוון מטבחים בעיר, מאורקה הזכורה לטוב של ערן שרויטמן, דרך כתית, הטפאו סביצ'ה בר ועד שילה, חזר פטל לרחוב ילדותו עם מסעדה משלו.

פסטה קוקר. צילום: רן בירן
פסטה קוקר. צילום: רן בירן
על האש. פסטה קוקר. צילום: רן בירן
על האש. פסטה קוקר. צילום: רן בירן

במזללה החדשה מציע פטל פסטה טרייה ביצור ביתי. בסך הכל חמש מנות פסטה בהתאם לחומרי הגלם העונתיים ולמזג האוויר. בימי הפתיחה הוא יציע פסטה טאפנד זיתים עם שעועית ירוקה, עגבניות שרי, מוצרלה וצנוברים, או פטוצ'ני כמהין עם ביצה עלומה, קרם פרש ובצל ירוק (29-39 ₪ למנה). הטריק של פטל הוא שכל מנה זוכה ליחס מיוחד והפסטה מקבלת ערבול ברוטב כשהיא משתכשכת בתוך מחבת לוהט על אינדוקציה. כרגע יש רק גזוז בטעמים ללגימה, אבל כנראה שיהיה גם יין בהמשך, מה שהופך את הישיבה על אחד מארבע עשר הכיסאות במקום (ויש גם ספסלי ישיבה בחוץ), לארוחה של ממש במחיר נגיש.  

PASTA COOKER, קינג ג'ורג' 85, תל אביב, ראשון-חמישי 23:00-12:00 שישי 12:00-17:00.

2. באני צ'ו במהדורת קיץ

קבלו מהדורת קיץ של הבאני צ'ו. הדוכן של אוכל הרחוב הדרום אפריקאי שהקימו אלון סרקין ואמלי סלגדו ב- 2015 בלב שוק הכרמל, עבר בימים אלה מתיחת פנים, והוא כעת צבוע לבן (אל דאגה הזברה נותרה על הקיר הפנימי), ובמקום הוצבה ויטרינה לתצוגה של סלטים עונתיים טריים.

Bunny Chow. צילום: אנטולי מיכאלו
Bunny Chow. צילום: אנטולי מיכאלו

כעת הבאני צ'ו מתמחה בתפריט פרשי. תמצאו כאן סנדביצ'ים מושקעים בלחמי מחמצת, פוקצ'ות או לחמי דגנים, וסלטים שמותקנים מידי יום על בסיס הירקות הטריים של שוק הכרמל בצירוף קיטניות או דגנים. בין הסלטים שהכינו בבצאני צ'ו בימים האחרונים היו סלט קינואה עם שעועית ירוקה, חמוציות ואגוזי מלך ברוטב פיקנטי, וסלט גריסי פנינה עם בטטות, כוסברה ואשכוליות (25-35 ₪ לסלט). כאמור, כשתגיעו בטח יהיו סלטים קצת שונים. בין הכריכים: עוף במיונז עם סלרי, וגם כריכי עם מקושקשת וגבינת אמנטל, עם בצלים מקורמלים וספייסי מיונז, וגם סנדביץ' בקר חם מתבשיל שייטל מפורק, עם גבינת אמנטל וחסה. (20-38 ש"ח לכריך). החלק הכי משמח בסיפור הוא משלוחים חינם בשכונה ולמשרדים השכנים.   

באני צ'ו