שלוש מסעדות חדשות ומבטיחות במלונות בוטיק ביפו

אם השקיעה המדהימה והשוק לא נתנו לכם סיבות מספיק טובות לקפוץ ליפו, אז קודם כל, אתם מוזרים. עכשיו בואו לאכול

מנטי טלה ומנטה, קציפת יוגורט כוסברה וירקות ירוקים. צילום: איליה מלניקוב
מנטי טלה ומנטה, קציפת יוגורט כוסברה וירקות ירוקים. צילום: איליה מלניקוב
31 ביולי 2018

אם יש דבר שתל אביבים אוהבים יותר מאשר להפריד את עצמם מיפו, זה לאכול ביפו, ולא בכדי. תמהיל התרבויות, השילוב ההרמוני של עממיות ויוקרה ונוף הסמטאות המסתורי מייצרים מסעדות ומקומות בילוי שהישבה בהן היא הרבה מעבר לחוויה קולינרית. עכשיו יש לכם הזדמנות לחוות את הקסם הזה מחדש, בשלוש מסעדות שונות וטריות מהטאבון.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
איך זה לאכול במלון שיעלה לכם 6,000 ש"ח ללילה?
השאוורמיה הטבעונית של שף זכאים
מפגש אושר משיק שניצל תירס בפיתה

דה דריסקו

מסעדת Zada במלון החדש במושבה האמריקאית ממוקמת במקום שפעלה מסעדת קרן המיתולוגית, אך בכך מסתיים הדמיון. Zada מגדירה את עצמה כמסעדת שף עותמנית מותאמת לחך הישראלי. בתפריט ההרצה אפשר למצוא מנטי טלה ומנתה עם קציפת יוגורט כוסברה וירקות ירוקים; דיונון סגול בחמאת סומק וליים, עלי חמציץ, תרד צעיר, בצל אדום, שומר צעיר בלחם טורקי בגריל; מאפה טורקי מסורתי במחית עגבניות, בשר טלה וגבינת טולום; וכרוב שחור במילוי גבינה טורקית, קטיפת זוקיני צהוב וזוקיני ירוק פריך; קבב טלה עם בשמל חצילים, עגבניות שרופות, קציפת ראטה כוסברה וחלומי נמס; נתחי טלה בבישול ארוך עם מנגולד, ניוקי ויוגורט בהרט שמתבשלים בישול ארוך ומוגשים בכלי חרס מיוחדים (150-250 ש"ח לראשונה ועיקרית).

הקדרות של זאדה. צילום: איליה מלניקוב
הקדרות של זאדה. צילום: איליה מלניקוב

בתפריט הבוקר והבראנץ' תמצאו מזנון עם עמדת לחמים ומאפים של רביבה וסיליה, דגים מעושנים וכבושים, גבינות, קישים, ירקות, פירות העונה ושאר החשודים המיידיים. כמו כן יכול כל אורח לבחור מנה עיקרית מתוך תפריט מתחלף שכולל ראגו פטריות ותרד טורקי עם גבינת פטה וביצת עין; ערימת פנקייק שחורים עם פירות יער ודבש ועוד (129 ש"ח). את המטבח מוביל השף שחר ביטון, שעבר אצל דניאל בולו בניו יורק וניהל את מטבחי מלונות יערות הכרמל, אגמים ורויאל ביץ' אילת. המסעדה ממוקמת במרתף קלסטרופובי מעט, ששימש מרתף בירה. לחלופין כדאי לשקול ישיבה בבר המרווח שבקומת הכניסה על קוקטייל ונישנושים.

בריוש פריך סלמון ביצה עלומה ורמולד צלפים
בריוש פריך סלמון ביצה עלומה ורמולד צלפים

אוארבך 4 יפו, ארוחת בוקר ראשון־חמישי 7:30־11:00, בראנץ' שישי 7:30־13:00, שבת 7:30 14:00, ארוחת ערב כל יום מ־18:00, 7269309־03

סטאי תל אביב

במלון של קבוצת נקש, שממוקם בבניין המשטרה המיתולוגי בכיכר השעון, פועלת Jaya – מסעדת שף ים תיכונית, שמוביל שף המלון מישל נבט (לשעבר שף מלונות המלך דוד, דן פנורמה אילת ורויאל ביץ'). כמו במלון ג'אפה, הכיוון הוא בעיקר חו"ל מתובל בקמצוץ יפו ושורשים טורקיים: חזה ברווז צלוי בכרוב אדום ורוטב תפוזים; רביולי טרטר בקר; וסלט זוקיני עם זיתים מיובשים, קשיו, אורגנו ונענע לראשונות ופילה סלמון בקארי ירוק; בר ים וקרם ארטישוק ירושלמי; וצלעות טלה ברוטב דמיגלאס על פירה וירקות צלויים לעיקריות. התמחור משקף את חמשת הכוכבים פלוס של המלון, כ־60 ש"ח בממוצע למנה ראשונה ועיקריות שמגיעות עד 200 ש"ח. המסעדה פתוחה לאורחים מבחוץ לארוחת צהריים וערב. כבונוס אפשר לעלות למרפסת הבריכה ולקבל הצצה על יפו כמו שמעולם לא ראיתם.

Jaya, סטאי. צילום: אסף פינצ'וק
Jaya, סטאי. צילום: אסף פינצ'וק

דוד רזיאל 22 יפו, ראשון־חמישי 13:00־15:00, 19:00־22:00, 6016000־03

מלון דייוויד אינטרקונטיננטל

במלון שנמצא על גבול יפו קורה משהו מעניין. בחלל שמאכלס את אוברג'ין, מסעדת מלון שגרתית עם הבלחות של אירוחי שפים מכוכבים מחו"ל, מתרקמת מסעדה שינהל לא אחר מאשר יורם ניצן, השף של מול ים המיתולוגית ובינדלה ז"ל. הפרויקט נמצא בעיצומו וניצן כבר עושה טסטים למנות ומגייס עובדים. מכיוון שהמסעדה כשרה אין לצפות לשיחזור של מנות איקוניות ממול ים, אבל אפשר לקוות בסתר לחזרת ביצת הפברז'ה.

קויפמן 12 תל אביב, 7951111־03