מוסר כפול: ההמבורגרים הטבעוניים הכי טובים בתל אביב

זהירות, לפניכם כתבה בלי בשר, אבל עם הרבה בשר. בחרנו עבורכם את עשרת ההמבורגרים הטבעוניים הטובים ביותר בתל אביב

מסעדת אלגריה (צילום: יח"צ אלגריה)
מסעדת אלגריה (צילום: יח"צ אלגריה)
18 ביולי 2018

1. בורגר קינואה אדומה, עדשים ופטריות | ויטרינה

הקציצה השמנמנה של מעוז הבשר, הוויטרינה, מכילה קינואה אדומה, קוויאר עדשים, פטריות פורטובלו, חיטה וגריסים בטעם דומיננטי של פטריות; ובתוספת קרנצ'ית במיוחד של אגוזים. העובדה שכל הקטניות בושלו יחד מייצרת מרקם לא אחיד וכיפי מאוד בתוך הפה, במשחקים שבין קריספיות לנימוחות. לצמחונים ההמבורגר מוגש בציפוי נדיב של גאודה מותכת, אבל אפשר להזמין בלי גבינה ואז הוא טבעוני ומגיע בלחמנייה אוורירית. טבעונים בקשו בשלב הזה גם בלי רוטב אלף האיים, אבל בהחלט בתוספת רוטב חרדל עם דבש וגרדת לימון, עגבניות שרי צלויות על הגריל, עלה של חסה ופרוסות מלפפונים כבושים (40 ש"ח).

ויטרינה

עוד כתבות מעניינות:
שף "זכאים" פותח שווארמייה טבעונית
הסנדביצ'ים הטבעוניים שאתם מוכרחים לטעום
12 המסעדות הטבעוניות הכי טובות בתל אביב

2. בורגר חומוס ועשבי תיבול | מזנון

בסניפי המזנון תמצאו קציצה דחוסה עשויה גרגרי חומוס טחונים עם עשבי תיבול, שנצלית על הפלנצ'ה עם כמויות נדיבות של שמן. לצד הקציצה צולים הטבחים פרוסה עבה מאוד של עגבנייה. כשקציצת החומוס הופכת להיות קריספית וזהובה מבחוץ היא נדחסת לתוך פיתה שמנמנה ורכה חולקת את כיס הפיתה עם העגבנייה הצלויה, פרוסות של מלפפון חמוץ, בצל סגול ושמנת חמוצה. טבעונים כמובן יבקשו להותיר את השמנת החמוצה מחוץ לפיתה שלהם. אז נכון שזה לא המבורגר קלאסי בלחמנייה, אבל ככה זה כשהשף הוא לא טיפוס קונבנציונלי, בכל זאת אייל שני (27 ש"ח).

מזנון אבן גבירול

מזנון קינג ג'ורג'

מזנון רמת החייל


3. בורגר עדשים מונבטות ופטריות | משק ברזילי

הווג'י בורגר של משק ברזילי נחשב למנה איקונית בעיר אף על פי שהוא טבעוני (ולא בגלל זה). הוא נחשב לאחד מחלוצי ההמבורגרים הטבעוניים בעיר והבסט סלר של המשק, עמוס פטריות יער ושיטאקה, עדשים מונבטות, טופו ואגוזים ומוגש בלחמנית סלק מאודה. כן, קראתם נכון, המשק זיהה את הטרנד טרם זמנו, וזה חמש שנים הוא מאדה את לחמניית הווג'י שלו. ההמבורגר מוגש לצד מיונז טבעוני וקטשופ צ'יפוטלה חריף, טבעונים או לא, אין ספק שמדובר באחד הביסים היותר טעימים ומשביעים (64 ש"ח). הערך המוסף שלו הוא גריפת המוני לייקים כשתעלו את צילום ארוחת הצהריים לאינסטוש.

משק ברזילי

View this post on Instagram

הכי יפות במשק

A post shared by Meshek Barzilay משק ברזילי (@meshek_barzilay) on

4. בורגר קטניות מונבטות ואורז מלא | אלגריה

לטבעונים ההמבורגר הזה הוא לא פחות מבשורה, כי זהו ללא ספק הבורגר הטבעוני הכי טעים בעיר (ומוצלח יותר אפילו מכמה המבורגרים בשריים). מדובר בקציצת קטניות מונבטות ואורז מלא בלחמנייה קלאסית עם איולי קארי, כרוב כבוש, בצל סגול, עגבנייה ועלה של חסת אייסברג. הוא מוגש לצד סירות תפוחי אדמה צלויות ואיולי צ׳יפוטלה (46 ש״ח). נשמע פשוט, אבל מנצח בזכות המרקם המדויק וצירוף הטעמים שיוצר הרמוניה בפה בכל נגיסה.

אלגריה

מסעדת אלגריה (צילום: יח"צ אלגריה)
מסעדת אלגריה (צילום: יח"צ אלגריה)

5. בורגר סלק | פרוזדור

ההמבורגר של פרוזדור קצת יזעזע צמחונים מהסוג האינטואיטיבי, שנרתעים פיזית מאכילת בשר בגלל האופן שבו הסלק מדמם מהקציצה ומזכיר חומריות של בשר. הקציצה מורכבת מכרישה וסלק ומגיעה בלחמנייה עם גוואקמולה, ממרח פלפלים, תרד ועגבנייה (48 ש"ח). מדובר במנה מצוינת וטעימה להפליא שיכולה להפוך לארוחה מופלאה במיוחד תוספת כדורי חלפניו וגבינה עם רוטב שמנת חמוצה ומיונז (22 ש"ח).

פרוזדור

6. בורגר פטריות | אגאדיר

אחת הקציצות הטבעוניות הוותיקות בעיר, תמיד מוצלחת ומספקת פתרון מושלם לארוחות רבות משתתפים של קרניבורים וטבעוניים שרוצים לאכול יחד. הבורגר הטבעוני של אגאדיר עשוי פורטבלו ושמפניון, בלחמניה עם חסה, עגבניה, בצל ירוק, מלפפון חמוץ ואיולי טבעוני. 49 ש"ח.

אגאדיר