בקציצה ארצית: ההמבורגרים הכי טובים מחוץ לעיר הגדולה

מה קורה אם תוקף אתכם חשק לקציצה עסיסית דווקא כשאתם בדרכים? שבעה מקומות לאכול בהם המבורגרים מצוינים מחוץ לעיר

מסעדת ליבירה בנמל חיפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדת ליבירה בנמל חיפה (צילום: אנטולי מיכאלו)
18 ביולי 2018

1. בורגר סאלון

מעט מאוד המבורגריות שייכות לקאובויז אמיתיים. זה הסיפור של בורגר סאלון, המסעדה שבעליה מתגאים בכך שההמבורגר שהם מכינים עשוי מבשר בקר טרי שמגיע ישירות מהחווה שלהם בעמק יזרעאל, נטחן במקום ונצלה לרמת עשייה של מדיום־וול (אלא אם ביקשתם מפורשות אחרת). הקציצות – בתשעת הסניפים של הרשת – מגיעות בגודל שנע בין 160 ל־440 גר' (39־78 ש"ח), עם או בלי גבינה או רוטב שמנת פלפלת. אם הגעתם לכאן במיוחד אתם מכורים כבדים להמבורגר, ובטח תבחרו בגרסה הנקייה מתוספות.

בורגר סאלון (קריות, יקום, קדימה, רמת השרון, יהוד, ראשון לציון, זכרון יעקב, חיפה וקריית טבעון), כל הסניפים 1־700־705715

בורגר סאלון (צילום: ישראל אלפסה)
בורגר סאלון (צילום: ישראל אלפסה)

2. הגראז'

ההמבורגרייה הראשל"צית אמנם פתחה סניף בשכונת רמת החייל בתל אביב, אבל ממשיכה לנשב ממנה רוח פזיזות והרפתקנות לא מוכרת בעיר. רגע השיא של הגראז' מתבטא בתחרות תוספות שנתית, שבה מוגשות מנות ביזאריות כמו המבורגר עם כדור גלידה מטוגן, מנגו וחלפניו או עם פסיפלורה, מלפפון ונענע. בכל מקרה, גם עירומות מטופינגס, הקציצות השמנמנות עושות היטב את העבודה (כ־40 ש"ח להמבורגר 160 גר').

הגראז', הרצל 151 ראשון לציון, 03־6499600

עוד כתבות מעניינות:
ההמבורגרים הכי טובים בתל אביב
התוספות הכי שוות לאכול לצד ההמבורגר שלכם
ההמבורגרים הכי טעימים מסביב לעולם

גראז' (צילום: דודי אייזנטל)
גראז' (צילום: דודי אייזנטל)

3. מיטבול ראשל"צ

מיטבול הוא אטליז ראשל"צי המכונה פה קצבייה. ניתן לרכוש במיטבול בשר בקר לקבב או להמבורגר ולצלות בבית על המחבת או לאירוע ברביקיו, אבל לאטליז מסופחת מסעדה שבה דגש על המבורגרים. תמצאו המבורגרים בפורמט מנה צלחתית כמו המבורגר 350 גר' עם בקר וכבש, שום קונפי, צ'ילי וסנט מור על פירה או המבורגרים בלחמנייה בפורמט קלאסי (המחיר מתחיל ב־59 ש"ח), ויש גם אופציה להזמין המבורגרים בלחמנייה ללא גלוטן.

מיטבול, דרך המכבים 8 ראשון לציון, 03־9646468

4. קפטן

רשת ההמבורגרים הירושלמית כבר פתחה סניפים בתל אביב והסביבה והיא מציעה קציצות פחוסות על הפלנצ'ה, עשויות מבשר טרי הנטחן במקום, תוספות מושקעות ודילים אטרקטיביים. בטריקים היצירתיים של הרשת: ההמבורגר בעלה חסה הנקרא חסבורגר, והמבורגר סמוקי עם חמוצים, קורנביף, טבעות בצל ובצל מטוגן (29־55 ש"ח להמבורגר).

captainb.co.il

המבורגר של קפטן (צילום: אסף קרלה)
המבורגר של קפטן (צילום: אסף קרלה)

5. כביש 90

ההמבורגרייה הכי מדוברת בקרב יודעי ח"ן של הקציצה היא כביש 90. מסעדת ההמבורגרים נוצרה באווירה חקלאית כפרית סמוך לראש פינה, ובה המבורגרים עשויים מבשר עגל מקומי (47 ש"ח ל־160 גר') בגרסאות פשוטות או מתוחכמות. למשל הצפוני עשוי 220 גר' בשר עם גבינת צ'דר בתוך הקציצה וגאודה מותכת מעליה (61 ש"ח). הבירה והצ'ייסרים בערב הם חלק משמעותי מהארוחה.

כביש 90, צומת מחניים, 04־6160190

6. R&R ירושלים

הדיינר העדכני הזה עובד בסגנון יצירתי וקפדני כשל מסעדת שף, ולצד הפיינשמקריות מציע מנות שלא מתביישות להיות מוגזמות. תמצאו פה למשל המבורגר בלחמנייה, שבו קציצת המבורגר עם גבינת צ'דר נחשפת רק בנגיסה שכן היא מתחבאת בתוך כסות שניצל פירורים זהוב, או קציצת המבורגר חריפה מצ'ילי טרי (78־56 ש"ח).

R&R Diner, יפו 33 ירושלים, 02־6253435

7. ליבירה

מבשלת הבירה החיפאית ממוקמת בנמל המתחדש ומציעה לצד בירות טריות (ומצוינות) תפריט הולם שכולל לא מעט מנות קרניבוריות ובהן כמה סוגי המבורגר שכדאי לטעום. אנחנו אוהבים את היאנה בורגר – קציצה שמנמנה 220 גר' עם גבינת קממבר, בייקון ורוטב ברביקיו פירות יער (68 ש"ח).

ליבירה, הנמל 26 חיפה, 04־3740251

מסעדת ליבירה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מסעדת ליבירה (צילום: אנטולי מיכאלו)