טיים אאוט timeout

10 הדיברות לשמירה על המשקל בחג הפסח

אז איך שומרים על המשקל בתוך כל חג הפסח הזה? לשירה סולו, דיאטנית קלינית מאחוזת הבריאות יערות הכרמל, יש עשר תשובות בשבילכם: כך נעבור את החג מבלי לעלות במשקל

  • 1

    מצות

    שימו לב שמצה אחת שווה בערכה לשתי פרוסות לחם, ולכן, מומלץ להמעיט באכילת מצות. מי שמתקשה להתאפק יכול לרכוש מצות קלות, השוות בערכן לפרוסת לחם אחת. מי שאוכל קטניות, יכול להשתמש בפריכיות אורז כתחליף למצה.

  • 2

    אל תגיעו רעבים לליל הסדר

    הכלל שנכון לגבי כל ארוחה, תופס גם בליל הסדר: מי שמגיע רעב בדרך כלל אוכל יותר. במהלך היום שלפני הערב הגדול, אפשר לאכול ארוחות קטנות המבוססות על סלט, יוגורט או פרי.

  • 3

    מה לאכול בארוחות החג?

    התמקדו בעיקר בירקות חיים ומבושלים; אם אתם בעניין של מרק עוף אז תקציבו לעצמכם קניידלה אחד בלבד; בחרו במנת חלבון אחת של דג, עוף או בשר; בגזרת התוספות בחרו בתוספת אחת של פחמימה – בטטה, תפוח אדמה או אורז; ומה לקינוח? כדאי לבחור בקינוח המבוסס על פירות – סלט פירות, לפתן או סורבה.

  • 4

    ביצים

    שימו לב שמאכלי החג עשירים בביצים (מצה בריי, חביתות, ביצים קשות, קניידלך וכו'), ולכן רצוי להכניס את הנתון הזה למודעות ולהגביל את כמות צריכת הביצים.

  • 5

    נס פח השמן? כנראה שהתבלבלתם בחג

    זה לא חנוכה, תגידו ביי לשמן, ובחרו בשיטות הכנה אחרות כמו אפייה, בישול או אידוי. מאכלי חג רבים מכילים הרבה מאוד שמן, ולכן מומלץ להפחית את כמות השמן בבישול וכמובן גם להימנע מטיגון.

  • 6

    שתייה

    העדיפו מים על שולחן הסדר: רצוי להימנע ממשקאות ממותקים המכילים כמות גדולה מאוד של סוכר.
    השתייה המומלצת ביותר היא כאמור מים או אפילו חליטות צמחים ללא תוספת סוכר. בנוגע לארבע הכוסות, אל תשכחו שבמשקאות אלכוהוליים יש לא מעט סוכר וקלוריות, לכן לא משנה כמה תרצו להמתיק את הגלולה שבישיבה מול הדודה הנרגנית, שתייה מוגזמת עלולה להביא לעלייה במשקל. בכל מקרה, אם אתם לא יכולים בלי, העדיפו תמיד שתיית יין אדום יבש (המכיל 100 קלוריות לכוס).

  • 7

    עוגיות או לא להיות

    היזהרו מעוגיות הפסח: העוגיות המתוקות האלה מכילות בעיקר בוטנים, קוקוס, שמן וסוכר, ולכן אינן בריאות ומשמינות מאוד (בעוגייה אחת יש כ־ 150 קלוריות). מומלץ להחליפן בפירות טריים, פירות יבשים ללא תוספת סוכר ואגוזים טבעיים – גם זה במידה.

  • 8

    העניקו חשיבות גם לצורת האכילה

    כמו בכל ארוחה, גם כאן חשוב לאכול לאט ובישיבה ליד שולחן. גם אם אתם מורעבים וכל האורחים עוד לא הגיעו, לא מומלץ לטעום מהמאכלים לפני שהם מגיעים לשולחן. ברגע שהתחילה הארוחה כדאי לסדר מנה מוגדרת בצלחת ולא לקחת תוספות. אם אתם המארחים, חלקו את השאריות מהארוחה לאורחים, אחרת אתם תהיו אלה שתאכלו אותן.

  • 9

    הציבו לעצמכם מטרות הגיוניות

    למרות הכל, תקופת חג הפסח היא לא הזמן לדיאטת הרזייה: אל תצפו לירידה במשקל (דבר העלול להוביל לתסכול), וזכרו כי שמירה על המשקל נחשבת להישג מצוין לכשעצמו.

  • 10

    יאללה, להזיע

    נצלו את ימי החופשה לביצוע פעילות גופנית כמו: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים ואפילו טיולים רגליים ברחבי הארץ. מזג האוויר מצוין ומזמין, והאביב לא יישאר כאן עוד הרבה. ושימו לב לטיפ החשוב הבא –  מומלץ לעזור בפינוי השולחן ובשטיפת הכלים – מדובר בפעולה ששורפת לא מעט קלוריות.

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

now Silence is Golden SRV:SRV1 on: 4865fe341de