מגיעים לנחלה: רחוב נחלת בנימין עובר רענון אופנתי

ניר מזרחי בחנות ונטה. צילום: יח"צ
ניר מזרחי בחנות ונטה. צילום: יח"צ

עם שבע חנויות אופנה ומעצבים חדשות, רחוב נחלת בנימין הופך למוקד אופנתי לעלות אליו לשופינג. למה דווקא עכשיו? שאלנו

14 ביולי 2019

כשמדברים על רחוב נחלת בנימין, הדבר הראשון שעולה לראש הוא המדרחוב ושוק האמנים המתויירים. הרחוב, שממשיך עוד הרבה דרומה משם לתוך שכונת פלורנטין, הפך בשנתיים האחרונות לאחד ממוקדי הקולינריה השווים של העיר. כעת, כך נראה, הגיע תורו של עולם האופנה לתקוע יתד. בחודשיים האחרונים נפתחו זו לצד זו לא פחות משבע חנויות מעצבים חדשות, וכפי שמעידים בעליהן, הזרוע עוד נטויה.

"מה שמתחיל לקרות עכשיו בנחלת בנימין מזכיר את מה שקרה בשינקין בשנות ה-90", מספר ברק פרץ, בעל החנות החדשה שוס פיפל לאופנת רחוב יוניסקס וקעקועים, שנפתחה בנחלת בנימין פינת קלישר. "החלק הזה של הנחלה הוא הדור הבא של תל אביב. איך שרגלנו דרכה פה התחילו להגיע המון מעצבים אחרים לבדוק נכסים. לא מדובר על עוד עשר שנים, כבר בעוד שנה יפתחו פה לפחות שמונה חנויות חדשות". לדבריו, הסיבה לבשורה האופנתית ששוטפת את הרחוב טמונה גם בהתפתחות המלונאות ועזיבת סוחרי הבדים. "לספקים הוותיקים אין דור המשך והמעצבים מנצלים את המומנטום. מי שהצליח לשכור פה חנות בחצי השנה האחרונה זכה למחירים זולים, אבל בעוד שנה השכירות תוכפל".

SHOSPEOPLE. צילום: יח"צ
SHOSPEOPLE. צילום: יח"צ

זיו נקווה כהן, בעל חנות נוסף ברחוב, טוען שגם בר השפגאט תורם לא מעט להתחדשות האופנתית בו. נקווה כהן הוא חלק מקבוצת אמנים ומעצבים שפתחו מול השפגאט את החנות פרסומת סמויה, המכוונת כולה לקהילת הלהטב"ק. "פתחנו את המקום לפני חודש ואנחנו משווקים את כל המוצרים הרלוונטיים לקהילה, כולל מסיבות. החלטנו להתמקם בנחלה מתוך ההבנה שיש פה אחלה טראפיק, בעוד שלרחוב לא היה יותר מדי מה להציע", הוא מספר.

בחנות, שכינויה בקיצור פי-אס, תוכלו למצוא בגדי מעצבים, נעלי נשים במידות גדולות לגברים, רצועות קשירה, מסך לד המפרסם מסיבות בעיר ועוד. "לקחנו אלמנטים מחנויות פופ אפ, קונספט, חללי מכירה ועבודה ויצרנו קונספט חדש שהרעיון המרכזי שלו הוא חנות שיווקית שמתמקדת בקהילה ספציפית". לדברי נקווה כהן, "השפגאט מצליח להביא לפה קהל מאוד מגוון של תיירים ואנשים מכל רחבי תל אביב כיוון שהוא הבר הגאה הכי חזק בעיר. אני יודע שיש ציפייה להמשך ההפתחות של הרחוב ומרגישים שהולך לקרות פה משהו מאוד מעניין בקרוב".

פרסומת סמויה. צילום: לימור בן רומנו
פרסומת סמויה. צילום: לימור בן רומנו

אחד הניצנים הראשונים של ההתעוררות האופנתית ברחוב הוא החנות ונטה של ניר מזרחי, שנפתחה לפני כשנה. "החנות מיועדת רק לגברים, והיא מאגדת בתוכה בגדי יד שנייה מהארץ ומחו"ל ושיתופי פעולה עם יוצרים מקומיים. אנחנו מוכרים גם ארנקים, תכשיטים לגברים ומוצרי טיפוח לגבר של מותג הטיפוח מעפילים. ניסיתי להביא תחת קורת גג אחת את כל מה שגבר צריך", מספר מזרחי, שגם תופר בעצמו חולצות בהתאמה אישית.

החנות פרסומת סמויה. PS – IM QUEER. צילום: יח"צ
החנות פרסומת סמויה. PS – IM QUEER. צילום: יח"צ

"נהיה פה סוג של מוקד עלייה לרגל של הקהילה הגאה, מספיק עוד בר גאה אחד שייפתח והאזור יהיה קצת כמו מוקדים כאלו בערים באירופה. השפגאט מושך את התיירים באופן טבעי מה שגורם להם לחזור לפה גם בשעות היום ונוצרת מגמתיות של הכוונת החנויות לקהילה הגאה שהולכת ומתפתחת", הוא מסביר. "עד עכשיו בתל אביב הכל היה מפוזר ברחבי העיר, אבל בסופו של דבר אנשים אוהבים להיות בפינה שבה הכל מוכר להם והעסקים מדברים איתם בשפה משותפת".

ונטה. צילום: יח"צ
ונטה. צילום: יח"צ

בין חנויות של בגדי מעצבים בתפירה מקומית תוכלו למצוא גם חנויות המייבאות מחו"ל, כמו אסטרנר. "אנחנו מוכרים גם פרטי מעצבים וגם מייבאים בגדים הן לנשים והן לגברים", מספר מנהל החנות שון דודי, שמחזק את דבריו של נקווה כהן. דודי פתח את החנות יחד עם בן זוגו לפני כחודשיים. "הרחוב מאוד השתנה, מה שהיה רחוב של בדים נהפך להיות רחוב בוטיקי של מעצבים. יש לנו המון תיירים ברחוב והשפגאט הוא מין מוקד שמושך את כולם לכאן, ולכן אנחנו ושאר החנויות מציעים גם דברים שמכוונים ספציפית לקהילה הגאה".