רואים כפול: 7 דברים שהיינו מדברים עליהם אם לא הייתה מלחמה

כל כך הרבה וואו. מתוך הטריילר למשחק ספיידרמן 2 (צילום: יחסי ציבור/מארוול)
כל כך הרבה וואו. מתוך הטריילר למשחק ספיידרמן 2 (צילום: יחסי ציבור/מארוול)

ימי המלחמה העמוסים, יש להודות, קצת שוחקים את היכולת שלנו לעקוב אחרי חדשות שלא קשורות להישרדות שלנו. ובכל זאת, העולם עדיין נע, ואירועים עדיין מתרחשים. אז כהפסקה נדרשת ממעגל החדשות המקומי, אספנו עבורכם 7 אירועי חדשות מרחבי העולם שאולי פספסתם מרוב מהדורות חדשות

25 באוקטובר 2023

1. האדם שתקף את הקפיטול עם טומוהוק נשפט לשבע שנים בכלא

אירועי השישי בינואר 2021 בגבעת הקפיטול היו נזק לא מבוטל מבית מדרשו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, והטיפול בו עדיין לא נגמר. ביום  שישי לפני פרוץ המלחמה הוכרז גזר הדין על תושב טקסס שתקף את הקפיטול עם טומוהוק, שיין ג'נקינס. במהלך התקיפה על הקיפטול האמריקאי, ג'נקינס ניסה לשבור את החלונות תוך כדי שהוא זורק כלי נשק מאולתרים על השוטרים, וכאמור, נעזר בגרזן הטלה. בנוסף הוא ייסד אתר הדורש לשחרר את כל העבריינים שהיו מעורבים בפשיטה, ומתייחס אליהם כאל "אסירים פוליטיים", ועושה אחלה של כסף ממכירת מרצ'נדייז רפובליקני קיצוני. הפרליקטות מתקשה כעת להעריך כמה כסף הרוויח ממכירות, אך טוענת שג'נקינס גייס באמצעות אתר תרומות אחר יותר מ-118,000 דולר. גזר הדין של ג'נקינס על הפריצה הוא שבע שנות מאסר, והוא רק אחד מתוך מעל 1,100 נאשמים שהיו מעורבים באירועי השישי בינואר. מעל 650 מהם כבר נשפטו, אשר מהם שני שליש קיבלו עונש מאסר, כאשר גזר הדין החמור ביותר שניתן הוא 22 שנים מאחורי סורג ובריח. 

2. נאס"א חושפת אוצר מדעי שנאסף מאסטרואיד

אתם חושבים שעכשיו המצב לא טוב? אז יש סיכוי קטן שבשנת 2,135, אסטרואיד יפגע בכדור הארץ. סורי, תינוקות שנולדו הרגע ומתכננים לחיות עד גיל 115. שמו של האסטרואיד הוא אוסיריס-רקס, ובשל האיום נאס"א שלחו גישושית בלתי מאוישת שנועדה לאסוף ממנו קצת חצץ ואפר מהאסטרואיד. בפחות מעשר שעות לקח כדי שהמשימה תושלם והגשושית חזרה ארצה, אך כשפתחו את רכב החלל הם ראו שנאספה אבקה שחורה מסתורית, והמדען הממונה על המשימה סיפר שהם חזרו עם יותר מדי מידע, ולכן צריכים לברור בקפידה את החומרים שקיבלו. וזה לוקח זמן. ד"ר דנטה לורטה אף הוסיף ואמר שמדובר ב"תיבת אוצר שלמה של חומר מחוץ לכדור הארץ". עד כה, רק היפנים הצליחו לאסוף ממצאים מאסטרואיד – וכעת האמריקאים יכולים להתגאות בהישג שיכול גם לחשוף לנו פרטים שלא ידענו על החיים שלנו בכדור הארץ. קיצר, טרם ידוע אם האסטרואיד באמת יפגע.

איור המציג לכידה של אסטרואיד על ידי חללית בלתי מאוישת, תרחיש אחד שיכול להציל אותנו. צילום: NASA
איור המציג לכידה של אסטרואיד על ידי חללית בלתי מאוישת, תרחיש אחד שיכול להציל אותנו. צילום: NASA

3. הסנטור בוב מננדז מואשם בריגול לטובת מצרים וקבלת שוחד

בוב מננדז, הסנטור הדמוקרט מטעם מדינת ניו ג'רזי, פועל בפוליטיקה האמריקאית המון זמן – כבר בשנות השמונים רץ לתפקיד ראש העיר של יוניון סיטי והפסיד בבחירות, מה שלא מנע ממנו להתקדם פוליטית בהמשך. בעבר הסתבך מננדז בפרשת שחיתות ממנה יצא זכאי, אבל כעת הוא נמצא במרכזה של פרשה חדשה, בה הוא מואשם בריגול לטובת מצרים. לפי כתב האישום, מננדז מסר מידע רגיש למצרים ושימש כסוכן עבור הממשלה המצרית תמורת כסף. למרות שחזר והכחיש את ההאשמות נגדו, שלושים מחבריו בסנאט דחקו בו להתפטר. לבסוף הוא פרש מתפקידו כיו"ר ועדת החוץ של הסנאט, אך סירב להתפטר מהסנאט. הסיפור הזה נמצא רק בתחילתו, אבל כבר נחשפים לנו פרטים מאד מעניינים מהחקירה – בביתו של הסנטור נמצאו מעל 480,000 דולר במזומן, ומטילי זהב בשווי של מעל 100,000 דולר. מה שבטוח, הדוקו שנטפליקס יעשו על המקרה יהיה מעניין.

4. ליקוי חמה בשם "טבעת האש" התרחש בשבוע שעבר

נכון שכל ליקוי חמה מקבל את הטייטל הנחשק של "ליקוי חמה נדיר", אבל זה תמיד מחזה מרהיב. לפני כשבוע וחצי היה ניתן לחזות ברחבי ארצות הברית בליקוי חמה טבעתי, במהלכו הירח מסתיר את השמש, מה שמייצר מראה של טבעת אש. האשליה הטבעתית נוצרת כי הירח נמצא בנקודה הרחוקה ביותר במסלול שלו מכדור הארץ, ובגלל שהירח רחוק יותר – הוא לא מכסה לגמרי את השמש, וכך נוצרת הטבעת. למרות שכל התהליך לקח מעל לשלוש שעות, את טבעת האש ניתן לראות למשך חמש דקות בלבד, וכפי שתראו בסרטון המצורף – זה שווה את ההמתנה.

5. דגם חללית מקורי מהסט של סטאר וורס נמכר במעל לשלוש מליון דולר

פריטי אספנים הם דבר יקר ערך, ולא חסר מה לקנות: קלפים, פסלים, בובות פופ, חוברות קומיקס ושות'. חלקם יכולים להגיע לסכומים אסטרונומיים, כמו לדוגמה קלף בייסבול מקורי מ-1952 של השחקן מיקי מנטל, שנמכר במעל ל-12 מיליון דולר. גם למלחמת הכוכבים יש לא מעט מרנצ'דייז לאספנים, וחלקם יכולים לעלות ממש ביוקר. כמה ביוקר? 3,135,000 דולר ביוקר. גרג ג'יין, שעשה אפקטים ויזואלים וארט לכל הסרטים הכי גדולים (אווטאר, בין כוכבים וסטאר טרק) אסף במהלך הקריירה מאות פריטי אספנות, ולאחר מותו חבריו מצאו חללית מקורית מהסט של "מלחמת הכוכבים". אם אתם ממש מתמצאים, אז זה היה דגם מניטורי מקורי של X-Wing Starfighter. הוחלט למכור את הפריט במכירה פומבית שנמשכה יומיים, והמחיר ההתחלתי של הדגם היה 400,000 דולר. שני אספנים נלחמו על המכירה, אחד שנכח במכירה בדאלאס ושני שהיה לקוח מסתורי שביקש לא להזדהות, והגיש הצעות דרך איש קשר טלפוני שהיה נוכח. לבסוף הלקוח הטלפוני ניצח עם המחיר הזוי של מעל 3 מליון דולר. חבריו של ג'יין העידו שהוא תמיד אמר "קשה לי לזרוק דברים". כולם הרוויחו.

6. המשחק Marvel's Spider-Man 2 סוף סוף יצא

בשנים 2018 ו-2020 יצאו שני משחקי ספיידרמן ששברו שיאים – הראשון היה Marvel's Spider-Man של מפתחת המשחקים אינסומניאק, שלא היה דומה לשום דבר אחר. מארוול הוכיחו שגם הם יכולים לייצר משחק גיבורי על מושלם, והשתלטו מחדש על השוק מידי . המשחק השני בסדרה, Marvel's Spider-Man: Miles Morales היה בסדר גודל הרבה יותר קטן, אבל הרגיש עמוס בפרטים וסיפר סיפור שכונתי ומרגש על אחת הדמויות האהובות ביותר מהדור החדש של מארוול. המשחק השני בסדרה, Marvel's Spider-Man 2, היה אחד מהמשחקים היותר מצופים של השנה, זה שכולם חיכו לו, והטריילרים המשיכו להגיע בכמויות, איכשהו מבלי לחשוף כלום. ידענו שנוכל לעבור בצורה נוחה בין פיטר פארקר למיילס מוראלס, שניו יורק תהיה ענקית, שמערכת ה-Fast Travel היא המהירה ביותר שנוצרה אי פעם (ובאמת זה פלא ייחודי) עם סיפור טוב ויותר נבלי ספיידרמן מאשר בכל משחק אחר. אני משחק את המשחק מאז שיצא ביום שישי האחרון, עברתי את נקודת החצי ואני חייב להגיד שמדובר באחד המשחקים הכי מרשימים מבחינת סיפור, גרפיקה ומשחקיות. זה משחק מאד מספק, ויש בו כמעט את כל מה שקיוויתם שיהיה בו. חוץ מזה יש גם חבילת אספנים עם פסל עצום של ונום נלחם בשני הספיידרמנים. מה עוד אפשר לבקש?

7. יש מה לראות בטלוויזיה חוץ מחדשות

גם אני מחובר לחדשות 24/7, אבל צריך קצת הפסקה מהצפייה המרתונית שעשינו בשבועיים וחצי האלה, ורצוי לטובת צפייה מרתונית אחרת. הסיטקום המיתולוגי "פרייז'ר" חזר לאיחוד מרגש שממשיך את הסיפור של הפסיכיאטר פרייז'ר קריין. גם "לוקי", האסקפיזם שכולם ייחלו לו, חזרה למסכים, וגם הספין אוף המצופה של דה בויז, "דור ה-V", נחת סוף סוף וגם חבורת "פה גדול" חזרה בעונה השביעית, אבל יש אחת שגונבת את ההצגה – "ריק ומורטי", שחזרה לעונה שביעית, וללא ג'סטין רוילנד. לנעליו הצעקניות נכנסו איאן קרדוני (בתפקיד ריק) והארי בלדן (בתפקיד מורטי). שני פרקים ראשונים כבר יצאו, תשפטו בעצמכם אם הם עומדים ברף.