האם אייל שני נוטש אותנו לקרר אבטיחים באיביזה? (רמז: פיתה)

אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון
אייל שני בטבע. צילום: אריאל עפרון

מכתבה שפורסמה בימים האחרונים ניתן היה להסיק שהשף הפייטן נוטש אותנו לזמן מה לאי התיירותי והמסיבתי. כמו שנהוג לכתוב: יצאנו לבדוק וגם לטעום (וללמוד דבר או שניים על רזי קירור האבטיחים במים)

ביי ביי עגבניות, הלו אבטיחים? האם אייל שני עוזב אותנו לאיביזה? לא באמת, או לפחות לא בדיוק. בראיון שהתפרסם במגזין כלכליסט סיפר יונתן לייטרסדורף, "נער הפוסטר של אצולת ההון הישראלית הוותיקה", על ריזורט שהוא מקים בצפון איביזה בהשקעת עתק, כשעל הפן הקולינרי מופקד לא אחר מאשר שני. "בשביל השכבה הקולינרית בחוויה הבאתי את אייל שני. נפגשנו כשהוא עשה את יום ההולדת 50 שלי, ומאז הוא חבר. אנחנו כמו שני אפונים בתרמיל. הוא מזכיר לי את הגאונות והיצירתיות של סבתא שלי באופנה, ביכולת להפוך דבר פשוט ליצירת אמנות ולדבר עליו כך. הוא משורר ופילוסוף של אוכל שמחובר לאדמה".

עוד הוסיף לייטרסדורף כי שני "באיביזה איתנו כבר חודש, מתחיל להבעיר שם ארבעה מטבחים. זה לא סתם להקים מסעדה, זאת הפעם הראשונה שאייל שולט ב־24 שעות של הבנאדם. עוד לא היה לו פול סייקל כזה. כל האוכל אורגני ואני רוצה שאנשים יאכלו פצצה אבל ירזו קילו, כי הם יהיו פרואקטיבים כמו שהמקום דורש ממך".

הריזורט שייפתח עוד שלושה שבועות מתפרס על פני שמונה דונמים. יש בו 116 סוויטות ומרכז רוחני, והוא נכלל בפורטפוליו של חברת ניהול המלונות היוקרתית Six Senses, המקימה גם מלון בשחרות. את הירקות והאבטיחים מגדלים במיוחד עבור המטבח בחווה.

תיירים בחוף באיביזה. אם תסתכלו היטב אולי תוכלו למצוא אבטיחים מתחת למים. צילום: Carlos Alvarez/Getty Images
תיירים בחוף באיביזה. אם תסתכלו היטב אולי תוכלו למצוא אבטיחים מתחת למים. צילום: Carlos Alvarez/Getty Images

"אמרתי לעצמי: 'חייבים לחגוג את זה'. דייגים דגים ברשתות, וזה הביא לי את הרעיון שברשתות שבתוך הים יהיו 100 אבטיחים שמתקררים במי הים. הים הוא חתיכת מקרר, ו־17 מעלות הן הטמפרטורה האופטימלית לאבטיח, בין קור המעמקים לחום השמש", מתפייט השף (כהרגלו). "לוקחים את האבטיח, מנפצים על הסלע ונותנים לאדם לאכול את הלב שלו. זו הברבריות הכי גדולה שיכולה להיות, לתת לבני אדם לרצוח אבטיחים. תהיה פה משחטת אבטיחים".

מטעם שני נמסר כי "אנחנו פה באיביזה פותחים את המקום ומכשירים את הצוות המקומי, אבל חס וחלילה, אייל לא עוזב. הוא יימצא על הקו כפי שעושים בכל מקום בעולם". בהצלחה שף, רק אל תשכח אותנו ואת העגבניות והפיתות במזנון.