בני נוער בעיר מחפשים להתארגן? בבית השנטי ישמחו לסייע להם

יש להם כיוון. קמפיין בית השנטי לנוער (צילום: יחסי ציבור)
יש להם כיוון. קמפיין בית השנטי לנוער (צילום: יחסי ציבור)

קמפיין חדש של בית השנטי לרגל יום הילד הבינלאומי, מנסה לטרגט בני נוער במצוקה באמצעות סטיקרים ופלאיירים שמעוצבים כמו אלה של הדילרים מטלגרם. מריומה קליין: "אי אפשר לחכות שהם יגיעו אלינו. אנחנו צריכים להגיע אליהם, בשפה שלהם, במקומות שלהם"

20 בנובמבר 2024

תל אביב מלאה בסמים, ומאז תחילת המלחמה עוד יותר. אין נתונים קשיחים אבל אפשר לראות את זה ברחובות, בברים, במועדונים ובכל מקום. תל אביב מלאה גם בצעירים ובני נוער אבודים שפונו מעוטף עזה ומצפון הארץ ומצויים במשבר עמוק. החיבור בין שתי העובדות האלה מייצר מציאות נפיצה שבה צעירים ללא מסגרת וקהילה עלולים להידרדר אל הרחוב ואל שימוש לא אחראי באלכוהול ובסמים. בדיוק אל התפר הזה נכנס קמפיין חדש וחמוד של בית השנטי שמנסה להציל את המצב.

>> כאן עושים חיים: 10 השכונות עם הכי הרבה רווקים בתל אביב
>> תל אביב בדיכאון. יכול להיות שזאת ההזדמנות האחרונה להציל אותה

היום (רביעי) יצא בית השנטי בקמפיין לא שגרתי לציון יום הילד הבינלאומי, במסגרתו נעשה שימוש בפלטפורמה מפתיעה: הפלאיירים והסטיקרים שמציפים את רחובות תל אביב מטעמם של דילרים באפליקציית טלגרם ומציעים מגוון זני קנאביס וסוגי חשיש, כמו גם כל סוגי הסמים הקשים יותר. במסגרת הקמפיין יופצו פלאיירים וסטיקרים בעלי שפה עיצובית דומה, שנראית כמו הזמנה אופיינית להתארגנות, רק שהמסר כמובן אחר לגמרי.

אוקיי דילר מוזר, דבר איתנו. קמפיין בית השנטי (צילום: יחסי ציבור)
אוקיי דילר מוזר, דבר איתנו. קמפיין בית השנטי (צילום: יחסי ציבור)

כנהוג בפלאיירים מהז'אנר, העיצוב כולל קוד QR שמי שסורק אותו מתחבר אל הטלגרם של הדילר. במסגרת הקמפיין, מי שיסרוק את הקוד יגיע לעמוד הטלגרם של בית השנטי, ושם ייחשף לסרטון מרגש של בוגר המקום, שיספר לצופה שבית השנטי נמצא כאן כדי לארגן אותו – לארגן עם מיטה חמה, לארגן עם סביבה עוטפת, לארגן עם מסגרת שמעניקה חום ושייכות. את המהלך מלווה בהתנדבות משרד הפרסום ראובני פרידן.

הפלאיירים כבר הופצו השבוע במוקדי בילוי ואזורים מרכזיים בשלוש ערים: בתל אביב, בקריית גת ובאילת. תוך שעות מאז החל הקמפיין,  מאות בני נוער וצעירים נחשפו לסרטון. סקר שערך לאחרונה הגל החדש עבור בית השנטי חשף תמונה מדאיגה: כ-80% מבני הנוער נמנעים מפנייה לעזרה מקצועית, מסתגרים בבתיהם ומוצאים מפלט בטלפון הנייד. בעמותה מסבירים כי ההסתגרות וההתבודדות, לצד התנהגויות מסוכנות, הן למעשה זעקה שקטה לעזרה, זעקה שמתעצמת במיוחד אצל בני נוער שחוו טראומות בעבר.

כאן כדי לארגן אתכם. בית השנטי בתל אביב (צילום: אלון גרגו)
כאן כדי לארגן אתכם. בית השנטי בתל אביב (צילום: אלון גרגו)

"הנתונים האלה הובילו אותנו להבנה שחייבים לפעול אחרת", מסבירה מריומה קליין, מייסדת ומנכ"לית בית השנטי. "אי אפשר לחכות שהם יגיעו אלינו. אנחנו צריכים להגיע אליהם, בשפה שלהם, במקומות שלהם. לכן בחרנו בקמפיין שפונה ישירות לבני הנוער וצעירים, ולא רק להורים או לאנשי חינוך. המטרה היא ליצור קשר ישיר עם בני הנוער עצמם, במקום שבו הם נמצאים".