שגבעתיים תהיה לנו בריאה: זה לא בית קפה. זו מעבדה לחיים טובים

אלה ותמר (צילום אסף קרלה)
אלה ותמר (צילום אסף קרלה)

השף שחר דבח מתמחה במטבח מולקולרי ומביא משהו ממנו אל "אלה ותמר - המעבדה לחיים טובים", הספוט החדש שלו בגבעתיים שיתמקד באוכל טרי, בריא, סקסי ושופע ויטמינים ועסיס ("אבל קודם כל טעים"). אוףףףף עכשיו בא לנו להיות בריאות בגבעתיים

30 במאי 2023

כריכים קורני טריות, סלטים סקסיים, סמות'יס שופעי ויטמינים ומיצים שהרגע נסחטו – הנה יש לכם סיבה להגיע לגבעתיים. עוד סיבה. השכנה החמודה ממזרח מתחדשת ב"אלה ותמר – המעבדה לחיים טובים", ספוט שמבטיח אוכל טעים ששכרו התזונתי בצדו. האיש שמאחורי המותג הוא שף שחר דבח, שחקן ותיק בשטח ומשתתף העונה הנוכחית של "הקינוח המושלם". לשופטים ההמומים הוא הגיש ברולה ללא ביצים וללא אפייה עם אלמנטים מהמטבח המולקולרי. מה קשור אוכל בריא לספרות וקציפות?

מתוק, מלוח, מולקולרי. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)
מתוק, מלוח, מולקולרי. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)

דבח מתמחה במטבח מולקולרי כבר 15 שנים. הוא עבד במסה, שילה ונומה וכעת הוא מחיל על המקום הקטן בגבעתיים משטר של מסעדת מישלן. "באלה ותמר הכל מבוסס על דיוק, על מחשבה עמוקה ועל הרצון שהתוצר הסופי יהיה הכי מדויק שאפשר. ופה נכנס הבישול המולקולרי שאני כל כך אוהב", הוא מסביר. "השילובים נותנים מענה לחולים, לספורטאים, להנגאובר ועוד. אבל קודם כל חשוב לי שהכל יהיה טעים".

מלא ויטמינים אומריםכם. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)
מלא ויטמינים אומריםכם. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)

התפריט נחלק שווה בשווה בין מתוקים למלוחים וכל רכיב בו מנומק. האגף הראשון מציע מים מינרליים בטעמים ותוספים טבעיים, סמות'יס, שוטים של אלוורה, עשב חיטה וכדומה, קוקטיילים מבוקבקים מתוצרת בית ומיצים בסחיטה קרה (28-32 ש"ח). "בכל מיץ  יש לפחות שלושה מרכיבים שגורמים לגוף ולנפש להתנהג ולהרגיש אחרת", מסביר דבח ומספר שלצורך כתיבת המתכונים נעזר בתזונאית ובנטורופת. לדוגמה CELERY FOR MEMORY, מיץ ירוק חמוץ עדין מתפוח ירוק, לימון, זרעי בזיליקום עשב חיטה וספירולינה, תרכובת אנטי דלקתית האמורה לסייע בחיזוק מערכת החיסון ובהורדת לחץ דם.

תראו כמה בריא. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)
תראו כמה בריא. אלה ותמר (צילום אסף קרלה)

במחלקת המלוחים תמצאו סלטים וכריכים ובחורף מרקים. למשל סלט אלה ותמר מסלק אפוי, ברוקולי חלוט, עשבי תיבול, גבינת פטה ואגוזי מלך (53 ש"ח) וכריך מנצ'גו וצ'טני תאנים מתוצרת בית (36 ש"ח). מי שמעדיף את הבריאות שלו קצת יותר מושחתת יכול להזמין טוסט טריפל צ'יז במילוי מוצרלה, גאודה, בולגרית, ממרח עגבניות וזיתים שום מוחמץ ובזיליקום טרי. עדיין רעבים? תמיד אפשר פשוט לגשת אל מעבר מעבר לפינה, לשנן כמה-כמה בדרבי ולנעוץ שיניים בסביח האלמותי של עובד. גם זאת בריאות.
שינקין 49, גבעתיים, ראשון-חמישי 08:00-21:00, שישי 08:00-15:00