הנה זה קורה: נפתח בית הקפה הראשון ביד אליהו (של דודו טסה)

מה, לא תשתו קפה עם דודו טסה? קפה אמירה (צילום: אינטגרם קפה אמירה)
מה, לא תשתו קפה עם דודו טסה? קפה אמירה (צילום: אינטגרם קפה אמירה)

התרגשות גדולה בקבוצות הפייסבוק של יד אליהו: אמירה ("נסיכה" בערבית) נפתחה בלב השכונה המזרחית וכמובן שקפצנו להביא תמונות ראשונות ומעט פרטים (מהסיבה הפשוטה שעדיין אין הרבה מה לספר). נמשיך לדווח!

19 באוקטובר 2021

יד אליהו בקרחנה: בית הקפה של דודו טסה סוף סוף נפתח. לאחר בילד אפ ארוך נרשמה הבוקר (ג') התרגשות גדולה בקבוצות השכונתיות בפייסבוק. את טסה עצמו לא ראינו שם (למרות שהוא הפציע בשלב הבינוי), אבל תודו שההייפ מוצדק. הנה אנחנו מביאים לכם תמונות ראשונות מה שנקרא.

שמועות על פתיחת אמירה, "נסיכה" בערבית, החלו לזרום ברשתות החברתיות לפני כחודשיים. למי שאינו מקורב לטסה הלוקיישן עלול להיראות תלוש, אך יודעי דבר מספרים שהוריו עדיין מתגוררים ביד אליהו. בביקור מוקדם יותר היום נצפו שולחנות עגולים קטנים ועיצוב נקי, שבוהקים כתמרור ג'נטריפיקציה על רקע חנות מסגרות, ירקנייה ובתי עסק שכונתיים קטנים.

בשעות הבוקר המרכז המסחרי עדיין מנומנם אך כנראה שהשמועה עשתה את שלה, כי לקוחות כבר יש. תפריט, לעומת זאת, עדיין אין. אם תגיעו לאמירה כרגע, בימי ההרצה, תוכלו לקבל רק קפה ושתייה קלה. בהמשך צפויים להתווסף מאפים, עוגות ועוגיות מתוצרת אוונטאז‘ פטיסרי, כי החלל הפנימי פשוט קטן מדי מכדי לתחזק מטבח.

אמירה בשכונת יד אליהו
אמירה בשכונת יד אליהו

הבשורה שטסה מביא איתו גדולה יותר מאשר קפה ומאפה. אנו מעדיפות לראות בה סנונית שמבשרת את בוא האביב ליד אליהו, שכונה שאינה משופעת במקומות טובים, וזה למעשה בית הקפה הראשון בה. להזכירכם, ביצרון התחילה ככה ותראו היכן היא היום. או כפי שניסח זאת המשורר ההורס, עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה, דירת חדר בפינה של הפינה.
אמירה, הפלמ"ח 28, תל אביב, ראשון-חמישי 7:00-16:00, שישי 7:00-14:00, שבת סגור (שעות פתיחה בהרצה)