אהלן עם ננה שרייר

על כל שאלה תשובה עם בעלת מסעדת "ננוצ'קה" וכוכבת "מחוברות 2"

30 בינואר 2014

אהלן ננה שרייר. תגידי, נכונה השמועה ש"ננוצ'קה" עומדת להפוך למסעדה טבעונית?

"אני טבעונית, כן, אבל על המסעדה עצמה אני עוד לא מדברת. מה שבטוח זה שיהיו לנו יותר מאכלים טבעוניים, אפילו הבאנו שפים מומחים מגרוזיה שיעבדו על חינקלי טבעוני. אנחנו קוראים לזה פרויקט טבעונשווילי".

חינקלי טבעוני זה אומר בעצם בלי ביצה בבצק ובלי גבינה או בשר בפנים. נשמע מבאס את השועלים.

"מה פתאום! שתדע לך שחינקלי טבעוני מקמח מלא זה מעדן, טעמתי כבר כמה כאלה".

חבר הכי טוב שלי הוא גרוזיני, ואם תגידי לו שאין יותר גבינה ובשר הוא עשוי לאכול אותך במקום.

"אף פעם אל תגיד אף פעם, וגם את המשפט הזה הגרוזינים המציאו אגב. חכה ותראה. יש הרבה דברים שהגרוזינים חשבו שאף פעם לא יעשו, ובסוף הם עושים".

כמו מה?

"כמו לחתן בחורות גם אחרי גיל 18, להפסיק לחתן בתוך המשפחה, לשלוח בחורות לצבא, לאכול מנה ראשונה ואז עיקרית ולא להפך, להסכים שיפנו לך את הכלים מהשולחן ולא לאכול כשכל הכלים המלוכלכים עדיין סביבך, דברים כאלה".

פשש, תשובה מלאה.

"בכל מקרה, אני בקשר עם גרוזינים טבעונים נוספים".

יש כאלה?

"בטח, יש באל.איי ובטביליסי וגם בכל מיני כפרים קטנים בגרוזיה. תתפלא, הגרוזינים יודעים לעשות נפלאות עם ירקות, רק אל תיקח להם את הכוסברה. ואת הוודקה. אבל אל תכתוב שהמסעדה תהיה טבעונית, לא לצאת בהצהרות. אני לא מתחייבת על זה. כבר שנה שאנחנו רצים עם הערב הטבעוני השבועי, זה הולך טוב, ונראה מה יהיה".

אגב, את מודעת לעובדה שיש לך מתחרה ירושלמית? גרוזינית בשם ללי שפתחה שם מסעדה ומבססת את עצמה גם כאושיה מקומית. ברדיו ירושלים מעלים אותה כל שבוע כדי שתקשקש ותספר דאחקות.

"בטח, אני מכירה אותה. זה מצוין".

אז אתן לא צ'ילבות?

"מה פתאום! גם לירושלמים מגיע שמחה גרוזינית משלהם, למה לא?".

כמה זמן את טבעונית בכלל?

"ארבעה חודשים, חדשה. וצמחונית כבר שנה. הייתי צמחונית מגיל 12 עד 25 אבל הפסקתי כשפתחתי את הבר הראשון שלי. מאז שנהייתי טבעונית אני מרגישה מלאת אנרגיות, המוח חזר לתפקד, הכל טוב".

נשמע כמו ג'ינגל לברנפלקס. ונהיית גם כמו הטבעוניות המעצבנות שמדברות לחתולים ומאכילות אותם ברחוב?

"לא, אין לי 50 חתולים בבית, אני לא מאלה שמאכילות חתולים, אל תגזים. אבל אם אראה חתול פצוע אעזור לו, זה כן. אני אוהבת חתולים, כלבים, ציפורים, לטאות. ואני הכי אוהבת כינים".