משלמים ביוקר: עיריית ת"א-יפו אישרה את העלאת תעריפי הארנונה

משרד הפנים החליט, ואתם תשלמו. בניין עיריית ת"א-יפו (צילום: shutterstock)
משרד הפנים החליט, ואתם תשלמו. בניין עיריית ת"א-יפו (צילום: shutterstock)

בישיבת מועצת העיר אמש אושרו צווי הארנונה לשנת 2024 ו-2025, ותעריפי המס העירוני יעודכנו בהתאם להחלטת הממשלה // בנוסף יצומצמו פערי תעריפים בין נכסים חדשים וישנים למגורים באותו אזור מס // ועוד בישיבה: סיעת "חי - חילונים ירוקים" הצטרפה במפתיע לקואליציית חולדאי

מועצת עיריית תל אביב- יפו אישרה אמש את צווי הארנונה לשנת 2024 ולשנת 2025, אישור חריג לשנתיים שהתבצע עקב דחיית הבחירות לרשויות המקומיות בשנה שעברה עם פרוץ המלחמה. ההחלטה על העלאת תעריפי המס העירוני התקבלה במשרד הפנים בשנה שעברה, ובמסגרת עודכנו כבר התעריפים לשנת 2024 בעלייה של 2.68 אחוז, ובשנה הבאה ב-5.29 אחוז נוספים, על פי נוסחת העדכון הקבועה בחוק ההסדרים. ובעברית: הארנונה שלכם תעלה לכם יותר.

>> עיריית ת"א מעדכנת: תשכחו מחניה חינם בכחול לבן
>> ומצד שני: מזל טוב ת"א, המרינה החדשה שלך בדרך

בעירייה ניצלו את ההזדמנות כדי לערוך שינויים בתקנות הארנונה כבר במהלך 2024, ובמרכזם העלאת תעריפי בניינים המשמשים למגורים שתמתן את הפער בין תעריפי סוגי הבניינים השונים באותו אזור מס. לפי שיטת החישוב הנוכחית, לגיל הבניין יש השפעה משמעותית על תעריף הארנונה למגורים, כשדיירי הבניינים החדשים משלמים הרבה יותר. כך גם לגבי נכסים שאינם משמשים למגורים בשכונות עבר הירקון, שכרגע מסווגים כאזור מס נפרד ויאוחדו מחדש עם תעריפי האזור שלהם.

אל העדכון השנתי של 2025 (עלייה של 5.29 אחוז, כאמור), תתווסף גם העלאה נוספת בתעריפי בניינים בשיעור של 3.5 אחוז, לצורך מימון חלקי של דמי ההשתתפות במטרו בשיעור של 3.5%. ההעלאה נובעת מהוראות צו רכבת תחתית, הקובע כי על הרשויות המקומיות להשתתף – באופן חריג ויוצא דופן – בעלויות הקמת המטרו.המשמעות עבור עיריית תל אביב-יפו היא כי עליה להעביר למדינה כ-110 מיליון ש"ח מדי שנה למשך 17 שנים לטובת מימון המטרו. העלאת תעריפי הארנונה נועדה, לדברי העירייה, למנוע פגיעה ביכולתה לקדם ולממש במקביל יוזמות פיתוח עירוניות שונות. בעירייה מדגישים כי תעריף הארנונה נותר אחד מהנמוכים בארץ גם לאחר ההעלאות.

הצטרף לקואליציה למרות הכל. ראובן לדיאנסקי (צילום: אייל נבו)
הצטרף לקואליציה למרות הכל. ראובן לדיאנסקי (צילום: אייל נבו)

בנוסף לאישור העלאת תעריפי הארנונה, הוצג אמש בישיבת המועצה גם ההסכם הקואליציוני החדש שמצרף לקואליציית חולדאי את סיעת "חי-חילונים ירוקים" של ראובן לדיאנסקי ואברהם פורז תמורת חצי קדנציה כסגן ראש העיר וחצי קדנציה כמשנה לראש העיר, כמו גם יו"ר פארק המחזור חירייה וממונה על תחום בריאות הציבור, חופים ותכנון בר קיימא בעיריה.

לדיאנסקי, שהיה ממובילי הקמפיין נגד הכללת סיעת "מאמינים" החרד"לית בקואליציה העירונית, הסביר ש"מאוד רציתי שתקום קואליציה ליברלית בתל אביב. הפכתי כל אבן לשם כך שכל הכוחות הליברליים ישתפו פעולה ויכנסו כאיש אחד לקואליציה בתל אביב. זה היה אפשרי וחבל שלא קרה, אבל חייבים להסתכל קדימה ולהביא את מירב ההישגים בהתאם למצב. זה לא היה קל, הייתי חייב להחליט בין להמשיך לשבת באופוזיציה ולצעוק לבין לקחת חלק בהנהלת העירייה ולהביא הישגים לציבור שלנו. הצלחנו להגיע להישגים חסרי תקדים בהסכם הקואליציוני, בשורה של נושאים חשובים עליהם אנחנו נאבקים".