בתי הקפה השכונתיים הטובים ביותר בתל אביב

קפליקס (צילום: ירדן רוקח)
קפליקס (צילום: ירדן רוקח)

בדומה לחצי עולם, כנראה יש לכם רגשות חזקים כלפי ספקי הקפאין והמאפים השכונתיים שלכם. הרכבנו לכם את הרשימה האולטימטיבית למי שרוצה לשתות קפה בלי לצאת מהטרנינג

מעבר לירקון לוגו

פיצי

הדבר האחרון שאפשר היה לצפות משף בסדר גודל של חיים כהן הוא לפתוח בית קפה בתחנת דלק. על כן פיצי הוא הפתעה נעימה שבעתיים כי כל מה שיש כאן נאה, מוקפד וטעים: כריכים קטנים, סלטים, עוגות מתוצרת בית, עוגיות ומאפי בוקר, גרנולה ביתית, מקרונים וקפה טוב. אפשר לצרוך בטייק אוויי בזמן שהרכב מתדלק או לפרגן לעצמכם עצירת התרעננות במרפסת הצמודה.
משה סנה 197 (תחנת דלק פז) תל אביב

ביתא קפה 

אמנם מדובר כבר ברשת אבל לקפה שמזוהה השפית איילת לטוביץ' יש מוניטין גם מחוץ לגבולות שכונות צהלה ורמת אביב. תפריט עונתי, בריא ויצירתי אבל משוכלל שואב השראה ממטבחים ביתיים עתירי תבשילים ואינו מזניח סלטים ומנות קלילות יותר. תמצאו פה לא מעט התייחסות לגחמות קולינריות של הסועדים, ובהתאם לכך גם מבחר נאה של מנות טבעוניות וארוחות בוקר עשירות.
ברודצקי 17 רמת אביב, צה"ל 71 צהלה, 1-700-700-937

כריך אבוקדו של הביתא קפה. צילום: אילן נחום
כריך אבוקדו של הביתא קפה. צילום: אילן נחום

בר לחם

בית הקפה של בר לחם הוא חלק נלווה וחיוני למאפייה האהובה במיוחד, שיש לה אוהדים נלהבים ושצברה בעשור של פעילות קהל לקוחות נאמן. הניחוח המסחרר של המאפים באוויר משבש את שיקול הדעת. כך תמצאו את עצמכם מנשנשים לצד כוס הקפה כריכים, פוקצ'ות, עוגות ומאפים מלוחים ומתוקים, ואפילו סתם פרוסות  לחם מחמצת מרוחות בחמאה צהובה. הקפה נחלט מתערובת שנקלית במיוחד עבור המקום.
קהילת סלוניקי 7 נאות אפקה, 03-6480055

בר לחם. צילום: אפיק גבאי
בר לחם. צילום: אפיק גבאי

מטילדה

מעוז אביב היא נקודה פרברית במובן הירוק של המילה. עצים ענקיים ומדשאות רחבות ידיים הם התפאורה המושלמת לקפה השכונתי הזה, המתנהל באווירת וינטג' ונקרא על שם סבתו הבולגרייה של בעל המקום. התפריט מעוטר בתמונות מהאלבום המשפחתי ומציע, בצד סלטים וכריכים, להיטים בולגריים כגון מוסקה, קציצות כרישה, מאפים מיוחדים ובעיקר בורקס. מדובר אמנם בבית קפה צנוע במידותיו, אבל העובדה שהוא ניצב עם הפנים לשכונה מייצרת חוויה כפרית רחבה.
בני אפרים 209, 03-6471711

מטילדה. צילום: יח"צ
מטילדה. צילום: יח"צ

צפון העיר לוגו

בוקה

גם כאן כבר מדובר ברשת אך אהובה במיוחד, ארבעה סניפים בצפון העיר ובמרכזה שהם בועה של נוסטלגיה בראש ובראשונה בגלל האיש שמאחורי השם, ברוך אשל (בוקה) ז"ל, איש אדמה, אוכל, יצירה וטבע. בחלל שמרגיש כמו הכלאה בין הסלון של סבא בוקה לבית קפה מפעם מוגש אוכל שהוכן ביד אוהבת, עם התייחסות לערכים תזונתיים ומנות טבעוניות שוות. אפשר להגיע בטרנינג וכפכפים, עם הכלב והלפטופ, ולחוש עצמכם הכי בבית בעולם.
קפה בוקה

טימותי

על חורבות ההורקנוס המיתולוגי קם טימותי, בית קפה מהגל השלישי. מבחוץ הוא נראה כמו בית קפה שכונתי קטן וחמוד, עם נוף לכיכר מילנו וצלחות יפות של סלטים, כריכים ומנות צהריים מתוחכמות ובריאות, אך תפריט הקפה הוא הוא הדבר האמיתי. פולי קפה מאתיופיה, קוסטה ריקה, ברזיל, אינדונזיה, וקולומביה נקלים בבית קלייה מקומי במיוחד עבור המקום. התערובות נחלטות בחליטה איטית ומוגשות כמשקאות קפה וגם כבסיס לקוקטיילים.
אבן גבירול 187, 03-5467869

טימותי (צילום: רן בירן)
טימותי (צילום: רן בירן)

BeanZ

בבינז מייבאים קפה ממגדלים ברחבי העולם ומקפידים לשמור איתם על קשר הדוק. הם ידעו לספר לכם על הקפה של גבריאל מאוגנדה שמגודל למרגלות הרי רווזנורי המושלגים, על הקפה של לואיז אלברטו מברזיל שגדל ליד יערות הגשם בשיטות חקלאיות ששומרות על האדמה, או על הקפה של סיה מאינדונזיה שגדל באי סומטרה בגובה 1,700 מטרים. מלבד הסיפור מאחורי כוס הקפה שלכם, ישמחו במקום להתאים לכם את המשקה לפי הטעם והעוצמה שתבקשו. באותה הזדמנות מומלץ לנסות Cold Brew בפחית – פיתוח חדש מפולי ערביקה הנטחנים ומושרים במשך 12 שעות במים קרים בשלוש גרסאות: עם חלב קר, נטול סוכר ובמתיקות עדינה.
הברזל 11 תל אביב, 077-2704372

זוריק

קפה שכונתי באווירת ריזורט אקזוטי בלב העיר הפועל יותר מ-15 שנים בכיכר מילנו, וסניף נוסף בקהילת סלוניקי בצפון העיר. קשה להסביר מהו האלמנט שעושה פה את העבודה. אולי מגוון אפשרויות הישיבה שבין כיסאות נמוכים כמרבץ ועד ישיבה אל הבר, ואולי צוות בית הקפה המגובש. בכל מקרה האטרקציה המרכזית היא מגוון ארוחות הבוקר, מאופציות בריאות כגון דייסת בוקר או חביתת חומוס, למושחתות כגון קרואסון קממבר ופנקייק עם טופי וקרם מסקרפונה.
יהודה המכבי 4, קהילת סלוניקי 11, 03-6048858

בייקרי

בכל מקום שהפטיסרי־מעדנייה מבית היוצר של מתי ורותי ברודו נוחת, בצפון העיר וכעת גם בדרומה, כאילו שנתלשה פיסה של פריזאיות ונקלטה היטב בלבנט. הקדוש הונורה היה מאציל ברכות על בית העסק אילו היה מעניק לעצמו אפשרות לקחת את הקינוח הנמכר כאן תחת שמו (סנט הונורה) ולהניח לו להתמוסס על הלשון. זה יכול להיות קרואסון פשוט או כריך מתוחכם – אצל הברודואים זה תמיד יהיה בדיוק כמו שדמיינתם כשהרשיתם לעצמכם לפנטז על הטוב ביותר.
בייקרי

בייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)
בייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)

מרכז העיר לוגו

קפה יעל

הבעלים אושרת יקותיאל, לשעבר בעלת קייטרינג, מבקרת מסעדות בעכבר העיר ומנהלת מסעדה אצל יותם אוטולנגי בלונדון, מקפידה שכל מה שמגיע לצלחת בשני הסניפים, בצייטלין ובדב הוז, יהיה טרי, טעים ויפה מראה – מאפים, כריכים פתוחים מלחם מחמצת קלוי, פוקאצ'ות, תבשילים ועוגות לאכילה בפנים או בחוץ, במרפסת מוצלת.
קפה יעל

קפה יעל דב הוז (צילום: אוריה גבע)
קפה יעל דב הוז (צילום: אוריה גבע)

סטודיו

בגינת מוזיאון תל אביב פתחו איציק חנגל בעלי מסעדת פאסטל והשף קובי בכר בית קפה צנוע ואינטימי, שמצליח להיות ידידותי לעורכי דין בהפסקת צהריים ולאימהות עם ילדים. בחלל פנימי שמעוצב עם קריצה לאמנות מוגשים כריכים וסלטים, ארוחות בוקר וצהריים, מאפים ולחמים שמיוצרים במאפייה של מסעדת האם וקינוחים ועוגות מתוך ויטרינה אסתטית. מדשאה קטנה ומגודרת בחוץ אידיאלית לפיקניק שבת בבוקר או לדייט בצל פסל של קדישמן.
סטודיו

סטודיו (צילום: אנטולי מיכאלו)
סטודיו (צילום: אנטולי מיכאלו)

דה סטריטס

מיני רשת הקפה התל אביבית תמיד רלוונטית בזכות תפריט במחיר הוגן ועם מנות אהובות, שעות פעילות 24/7 וגישה ידידותית לפרילאנסרים, טבעונים, סטודנטים וחיות מחמד. בסטריטס פיצחו את הנוסחה, אבל לשמחתנו לא תיעלו את המידע כדי להקים רשת זכיינות מדכאת וקרה, אלא נשארו ביתיים במידה. לכבוד חגיגות עשור להקמתו עבר סניף אבן גבירול שיפוץ ולתפריט הקבוע נוספו מנות פופ אפ בסגנון איטלקי־אמריקני.
דה סטריטס

סטריטס אבן גבירול (צילום: יח"צ)
סטריטס אבן גבירול (צילום: יח"צ)

VESPERR

בית הקפה של חברת Fiverr וקבוצת We like you too (נורדיניו, הקיוסק בשדרות בן ציון ובראבו – קיוסק א וין) מחבר אוכל ועבודה בדרך הנעימה ביותר שיש: חלל מעוצב, קפה, מאפים ופיצות ואירועי תרבות.
Vesperr, אליעזר קפלן 8, תל אביב

 

לב העיר לוגו

WayCup

הקפה השכונתי, שהיה כאן עוד לפני שלמדנו להגיד "גל שלישי", שם במרכז את השירות האישי ותחושת ביתיות כמו בסלון הפרטי שלכם. לקפה עצמו ניתנת כאן אותה מידת חשיבות לפחות, עובדה שבאה לידי ביטוי בקלייה במקום ובקיאות בכל הפרטים, ממקור הפולים ועד לטכניקות חליטה. את התערובת אפשר לקבל במשקאות קפה קרים וחמים כבקשתכם או לקניה הביתה. מומלץ לעשות לייק לדף הפייסבוק, שבו מתפרסמים מאמרים ואירועים בנושאי קפה.
Way Cup

WayCup. צילום: אנטולי מיכאלו
WayCup. צילום: אנטולי מיכאלו

אסמבלאז'

כדי לגלות את הקסם של בית הקפה הזה צריך להתגבר על האפרוריות המאובקת של רחוב אלנבי ולחצות חלל מעוצב שצמוד למלון בוטיק באותו השם, רק כדי למצוא את עצמכם בחצר ירוקה ושקטה שנראית כאילו הועתקה הרגע מפריז. בועת השקט הזו היא מקום אידיאלי לקפה ומאפה או ארוחת בוקר לפתיחת היום, לפני שהמציאות מתנפלת. אם נותר זמן כדאי להציץ לפחות אל חדר המדרגות של המלון, שאינו מבייש אף גלריית אמנות.
אלנבי 48 תל אביב

קפה אסמבלאז' (צילום:רן בירן)
קפה אסמבלאז' (צילום:רן בירן)

 

בוטי

לשמור על אופטימיות כשרותי ברודו פותחת מקום מטר ממך זו משימה קשוחה. אלא שבבוטי לא מתרגשים וממשיכים לעשות את מה שהם עושים בנעימות וחמידות אין קץ – קפה, כריכים, סלטים ומיצים, והכל טרי ואסתטי. בערב המקום משנה את פניו לבר יין, אבל אם תבקשו קפה אף אחד לא יסרב.
בוטי

בוטי. צילום: אפיק גבאי
בוטי. צילום: אפיק גבאי

נורדיניו

לקרוא לבייבי של השף עינב אזגורי בית קפה זה לחטוא לאמת, אך מכיוון שבנורדיניו מקדישים תשומת לב מיוחדת לקפה – יש לו מקום ברשימה שלנו בזכות ולא בחסד. את הקפה חולטים כאן במכונה דמוית ברז בירה שנחשבת לרולס רויס של מכונות הקפה, שמפיקה מהפולים מקסימום טעמים וארומות. בסעיף האוכל נורדיניו מציב אתגר לכל בית קפה בעיר, כולל עוגת גבינה שכבר הפכה למיתוס.
נורדיניו

נורדיניו (צילום: אנטולי מיכאלו)
נורדיניו (צילום: אנטולי מיכאלו)

התחתית

המדרכה של התחתית כמעט קורסת תחת עומס היושבים. בזמן שחפירות הרכבת הקלה חוסמות את הדרכים, יושבי התחתית נהנים מהשלווה שבהיעדר תנועת הרכבים בכביש. מלבד שיחות אינטלקטואליות תמצאו במקום תפריט שיקרוץ לקרניבורים ולצמחונים כאחד, חללים שונים למעשנים ולנמנעים, לביזנס ולפלז'ר. התחתית לא רק תמיד פתוח, גם תמיד אפשר לסמוך עליו.
לינקולן 9, 03-5618759

התחתית. צילום: בן קלמר
התחתית. צילום: בן קלמר

חמנייה

האחות הצעירה של בוקה נושאת אותם ערכים של בריאות, צמחים, כלים ואוכל שעושה טוב. קערות בריאות ושייקים נוטפי ויטמינים הם העיקר, אבל גם שאר התפריט שווה טעימה.
קפה חמנייה

קפה חמניה (צילום: יח"צ)
קפה חמניה (צילום: יח"צ)

נחמה וחצי

נכון שהשירות איטי ואדיש ושלמצוא שולחן זו משימה בלתי אפשרית כמעט, אבל הנחמה תמיד מבוקש ועמוס. כותבים ותסריטאים, שחקנים בהווה וואנביז ואנשים מהתעשייה חורכים את הוויי פיי, חולמים על אוסקר או לפחות פרס אופיר ומקיימים פגישות על הפוך ואמריקנו. למקרה של רעב כבד אפשר פשוט לעבור למזללת ההמבורגרים הצמודה ולרדת על מנות חזיריות פשוטו כמשמעו.
אחד העם 144, 03-6852326

נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)
נחמה וחצי (צילום: אנטולי מיכאלו)

Lieb Kafe

בית קפה חדש מבית היוצר של קפה שניאור (המוצלח כשלעצמו) נפתח בבית ליבלינג, מרכז תרבות ישראלי־גרמני שכולל חללי תצוגה, מרחבי עבודה ומעבדת מחקר העוסקים באדריכלות העיר הלבנה. בקומת הכניסה שעברה שיפוץ מוגשים אפל שטרודל ולינזר טורט אוסטרי לפי מתכונים של לוצי שויער, שהתגוררה בקומה השלישית של הבניין.
אידלסון 29 תל אביב, 03-7431025

Lieb Kafe (צילום: בן בוכוויץ)
Lieb Kafe (צילום: בן בוכוויץ)

Makers

כשנכנסים לחלל הקטן ברחוב מזא"ה לא מבינים איך אף אחד לא חשב קודם על שילוב של בית קפה ומשתלה, הדברים שהכי מרגיעים אותנו. קפה, קמבוצ'ה מתוצרת בית, כריכים ומאפים מוגשים על רקע סוקולנטים, סיגליות אפריקאיות וצמחי תבלין על מדפים ובעציצים שתלויים מהתקרה, ממש טבע אורבני במיטבו. ייס מתםפרסמות הופעות חיות שמתקיימות במקום.
מייקרס

Makers (צילום: אנטולי מיכאלו)
Makers (צילום: אנטולי מיכאלו)

מונטי

הילד החדש בשכונה, בית קפה ובית קלייה שהוקם על ידי קיקי ניצן, שותף בקפיטריה בקניון TLV ומי שהקים לפני כמה עשורים את סנדביצ'יית אוליב ואת הזינגר בר, וג'ו מק'קורמק, בעלי ה־Lo Fi שעמד כאן טרם הקורונה. ריח קפה שזה עתה נטחן משמש מבוא לתפריט של משקאות קפה ולצדם פיצות, פוקאצ'ות, סלטים ומנות חמות המכוונים לעובדי הסביבה ולמשפחות המתגוררות בשכונה. המטבח משתמש בחומרי גלם שנמצאים על מדפי המעדנייה – גבינות, שימורי דגים איכותיים, ממרחים ועוד, ובקבוקי יין במחיר נגיש יועדים ללוות את האוכל.
מונטיפיורי 41 תל אביב, 03-5245550

נחת

השם מיטיב לשקף את תחושת הנינוחות ששוררת בקפה נחת. ריהוט נקי ושפה גרפית משדרים נוסטלגיה והזמן כמו זורם באטיות, עד שכיכר דיזינגוף נראית כמו פיאצה באירופה. שום דבר מהאיזי גואינג שלעיל אינו מאפיין את ההתעסקות בקפה, שמגיעה עד לניואנסים בפולים ובחליטה. לצד משקאות גל שלישי (פרנץ' פרס, כמקס, קולד ברו ועוד) תוכלו לנגוס במאפים, כריכים וסלטים, לטבעונים ולכולם.
ריינס 1, אין טלפון

נחת (צילום: עמנואל אפריאט)
נחת (צילום: עמנואל אפריאט)

Coffee Shop 51

לאחר שרכש את השכלתו ואהבתו לקפה כשעבד כבריסטה בקפליקס פתח דותן גרינברג בית קפה שכונתי על חורבות קפה mezze ברחוב אחד העם. בקופי שופ 51 עובדים עם קואופרטיבים וחוות ברחבי העולם ומשתדלים להציג את ההבדלים העצומים בין אזורי הגידול והזנים השונים של הקפה, מתוך כוונה לחתור לכוס הקפה המושלמת. לכבוד הקורונה חנכו פה גם חצר אחורית חדשה שמאפשרת לשבת באוויר הפתוח, בנוסף לחצר הקדמית המוכרת.
אחד העם 51, תל אביב. 03-5515160 ; שרונה מרקט כניסה A

 

דרום העיר

דלאל

הקונדיטוריה מבית דלאל היא פנטזיה אירופית בהגשה ישראלית וביתית, כזו שעושה חשק לקחת הפסקה מיידית מתלאות היום ולהתייחד עם שאריות הבריזה ועם מאפה משובח. כדי להקל על ייסורי המצפון הקלוריים תמצאו ליד הקרואסון והלחמים מעדני בריאות, למשל בראוניז קקאו raw, גרנולת מאצ'ה ושוטים של כורכום וג'ינג'ר. אם דרום העיר רחוק לכם, סניף נוסף של דלאל ממוקם ברחוב ז'בוטינסקי בואכה כיכר המדינה וביהודה מכבי.
דלאל

דלאל. צילום: יוסי לוי
דלאל. צילום: יוסי לוי

HOC

House of Coffee הוא פנינה סקנדינבית קטנה בדרך בין שוק הכרמל למגדל שלום, שמתמקדת במשקאות קפה מהדור השלישי. הבעלים אמיר ושירז רייפר פיתחו שתי תערובות שנקלות ונטחנות במיוחד עבור בית הקפה, והם חולטים מהן משקאות קפה חמים וקרים. למשקאות קפה שאינם מבוססי מכונה (ארו פרס, הנד דריפ, כמקס וקולד דריפ) מיועד קפה חד זני שמתחלף מדי רבעון כדי לייצר שיח ועניין. עוד בתפריט: צ'אי, חליטות מ-Palais de The ומאצ'ה לאטה, מאפים ולחמים ממאפיית FIKA, כלי פורצלן בייבוא אישי וקקטוסים לנשמה.
יצחק אלחנן 13, 03-9501313 

הוק (צילום: עמית זאנטקרן)
הוק (צילום: עמית זאנטקרן)

Cafelix

מה שהתחיל כבית קלייה ארטיזנלי קטן הפך עם השנים לרשת בתי קפה שפרוסה במרכז העיר ובדרומה. לקוחות שמגיעים לכאן לא מסתפקים בספל עצמו אלא דורשים שקיפות. על כן בזמן שהבריסטות חולטים קפה הם יכולים לספר מהו מקור הפולים, בעדיפות לגידולים אקולוגיים ואורגניים, ואיזו דרך הם עושים עד למטחנה. תפריט אוכל אין בקפליקס למעט מספר סוגי מאפים המלווים את הקפה. את הכסף שחסכתם תוכלו להשקיע בתבונה בתערובות קפה וציוד חליטה.
דיל קפה ומאפה: אין.
קפליקס

קפה שפירא

שאר אזורי העיר יכולים רק לקנא שאין בהם את קפה שפירא, מקום שאינו רק בית קפה אלא מרכז קהילתי במלוא מובן המילה. בחצר חמודה פזורות פינות ישיבה קטנות ובעמוד הפייס תמצאו הופעות מחתרתיות ויוזמות חברתיות. אם נותרו לכם פירות, ירקות ומוצרי מזון מיותרים, בפינת הקפה ניצב מקרר להצלת מזון.
קפה שפירא

יפו לוגו

אדא חנינא

אספרסו בר קטן ומסוקס בשוק הפשפשים, אח קטן לקפה נחת הנינוח מכיכר דיזינגוף, שלוקח את עניין הקפה מאד ברצינות. העוסקים במלאכה מלקטים פולי קפה שטופלו בידי מגדלי קפה מנוסים ומיומנים ברחבי הגלובוס וקולים אותם למידה המדויקת שתשכלל את טעמיהם. הפולים הקלויים מופקדים בידיהם הבטוחות של בריסטות מקצועיים, שמכינים מהם משקאות קלאסיים, חליטות קפה וקוקטיילים של קפה.
רבי אדא 2, שוק הפשפשים, יפו. אין טלפון

מיכלאנג'לו

בית קפה שכונתי במלוא מובן המילה, שמצליח להיות חלק גשר בין אוכלוסיות ולאומים ביפו ובה בעת לייצר מרחב נעים ונינוח. תפריט אוכל מגוון וקליל מציע כריכים, סלטים, ארוחות בוקר ומנות מבושלות לצד קפה, אלכוהול ואירועי תרבות לטובת הקהילה והאורחים.
בן תרדיון 2 יפו, 03-6005477

קפה סאגה

בית קפה שהוקם כנספח לגלריה לאמנות ישראלית (תציצו כשאתם שם, יש הפתעות), אך מצליח לעמוד בפני עצמו. ברחבה מול באר עתיקה מוגש תפריט שמשלב בריאות וטריות עם טעמים של בית לצד קפה, עוגיות, לחמים ויין לקניה הביתה. במקום מתקיימים אירועי תרבות, הרצאות והקרנות סרטים, כי בכל זאת אמנות היא העיקר.
רבי פנחס 4 יפו, 03-6777624

מזרח העיר לוגו

לחמנינה

לחמנינה שומרת על מעמדה כנקודה לוהטת באזור ביצרון המנומנם, וכך גם הסניפים בכיכר הבימה, רמת אביב ושוק צפון. תצוגה מרהיבה של לחמים, כריכים ומאפי בוקר עצומי ממדים, כולל מלכודות המתוקות של עוגיות שוקולד צ'יפס אקסטרה לארג', בונה באזז של התרגשות באוויר.
דיל קפה ומאפה: 24־20 ש"ח
לחמנינה

לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה
לחמנינה. צילום: באדיבות לחמנינה

שרויטמן בית מאפה

השף והאופה ערן שרויטמן בחר למקם את המאפיה שלו בשכונת נחלת יצחק לרווחת התושבים, שעד אז נאלצו לגרור את עצמם לשכונות מפותחות יותר מבחינה קולינרית (ביצרון), למרכז העיר ולגבעתיים. מאז הפתיחה בית הקפה והרחבה החיצונית עמוסים לקוחות שמגיעים אפילו מחוץ לעיר, כדי לשבת על ארוחת בוקר מהזן הלא־סטנדרטי או לקפה וספוליאטלה – שאם עדיין לא הכרתם כדאי מאוד – ולקנות הביתה לחם ישר מהתנור.
דיל קפה ומאפה: 24 ש"ח
שרוטימן

רמת גן: mae

בית קפה ובית קלייה בלב המאפליה של הבורסה ברמת גן, כי בסביבה אין שום דבר הגיוני לשתות. הבעלים יהונתן שרף התגורר שנים בקוסטה ריקה, וכשחזר ארצה הביא איתו את בשירת הגל השלישי. בבית הקלייה וחנות הקפה ובסניפים במונטיפיורי ואבן גבירול אפשר לשבת על כוס קפה משובח בטכניקות חליטה שהן גם מעבר לאספרסו, להתבשם מניחוח הקלייה ולעלעל בספר ששרף כתב על טיוליו בעולם בעקבות הקפה.
דיל קפה ומאפה: אין
תובל 15 רמת גן, 03-5102266

רמת השרון: רביבה וסיליה

קשה לא להישבות בקסם של רביבה וסיליה, פנינה ותיקה שהפכה למעוז ברנז'אי וחנכה לפני כמה שנים סניף תל אביבי (בואו נגיד שאם אנחנו חושבים ברצינות לקפוץ לקפה ומאפה במרכז מסחרי של שכונת מגדלי יוקרה, זה כנראה אומר משהו). האוכל טוב והשירות גם; האווירה בורגנית בקטע הכי טוב שיש, אבל גולת הכותרת היא כמובן הקינוחים והמאפים. רביבה אמנם כבר לא שם אך רוחה מרחפת על כל מקרון וקרואסון.
דיל קפה ומאפה: אין (במעדנייה בקניון G בלבד קפה/מיץ תפוזים סחוט במקום ומאפה 25־27 ש"ח)
רביבה וסיליה

רביבה וסיליה (צילום: שירן כרמל)
רביבה וסיליה (צילום: שירן כרמל)

רמת חן: G27

לירן צדיק, צעיר תושב רמת חן, החליט לשדרג את איכות החיים בשכונה ופתח בפינת רחוב ירוקה בית קפה בשילוב עם מאפייה צרפתית ובוטיק יין. התפריט מנסה לצאת ממשבצת החביתה-גבינה-סלט אל מחוזות מעודנים יותר – קרואסון ביצת עין למשל – ועדיין להיות נגיש לקפה של בוקר ולילדים שחוזרים מבית ספר. מאפים מתוקים ומלוחים, פיצות פריכות, סלטים, פסטה וקינוחי ויטרינה מיוצרים ונאפים במקום. בערב אפשר לשבת על מנות מוקטנות וכוס יין, ולהצטייד להמשך הבילוי בבקבוק יין בוטיק במחיר סיטונאי.
דיל קפה ומאפה: 26־28 ש"ח
גולני 27 רמת חן, רמת גן, 03-7391659

G27 (צילום: תמר גוז'רסקי)
G27 (צילום: תמר גוז'רסקי)

גבעתיים: La Maison

בחלק הפחות-בלייני של רחוב כצנלסון, סמוך לגבול עם תל אביב, תמצאו בית קפה שכונתי קטן שהכל בו עשוי בהקפדה: מאפים טריים, אגז בנדיקט ומנות בוקר קלאסיות, סלטים, מרקים ומנות ספיישל מתחלפות. המקום מתפקד גם כמעדנייה ומציע פסטה יבשה איכותית, יינות, ריבות וממרחים, לחמים טריים, עוגות ועוגיות.
דיל קפה ומאפה: 18 ש"ח
כצנלסון 10 גבעתיים, 03-6277052

לה מייזון (צילום: בן פלחוב)
לה מייזון (צילום: בן פלחוב)