בום: צפו בפיצוץ גשר מעריב
מאות צופים, 28 קילו חומר נפץ וישראל כץ אחד שלחץ על הכפתור: לפנות בוקר ובלי יותר מדי אפקטים הוליוודים פוצץ והתמוטט גשר מעריב. כך זה נראה
גשר מעריב פוצץ הבוקר (שישי) לטובת עבודות הרכבת הקלה והקמתה של תחנה תת קרקעית בצומת הרחובות קרליבך ודרך בגין. הפיצוץ, שנמשך שניות ספורות בלבד, לא היה רב או הוליוודי במיוחד – אך גרם להתמוטטותו של הגשר במיידיות. כך זה נראה מגג הבניין הסמוך:
הרבה הכנות וציפייה ליוו את קריסתו של גשר מעריב. בשעה 20:00 פינו את הבניינים הנמצאים ברדיוס של 100 מטרים מיושביהם ומספר דיירים אף פונו לבית מלון שישכן אותם בליל הפיצוץ והיום שאחרי. העובדים במשרדים בסמוך לגשר התבקשו לפנותם החל מהשעה 22:00 בלילה ואספקת החשמל והמים באזור נותקה כשעה לפני הפיצוץ מטעמי ביטחון. כבר אתמול בשעות אחר הצהריים נסגרו לתנועה כל הצירים ברדיוס זה והם יישארו סגורים עד לסיום פינוי ההריסות.
במשטרה העריכו כי 15 אלף איש יגיעו לצפות במחזה ולכן הכינו צוות של 400 שוטרים וסדרנים שלקחו חלק באירוע, לבסוף הגיעו מאות בודדות. תחילה נקבעה שעת הפיצוץ לחצות שבין חמישי לשישי, אך מתוך חשש להתקהלות ורצון להוריד את מפלס הסקרנות הוא נדחה ליום שישי בשש בבוקר. חברת הפקה מיוחדת שנשכרה לצורך המאורע הובילה את הקהל לשלושה עמדות צפייה ברחובות קרליבך, לינקולן ויצחק שדה, כולל מתחם וי.איי.פי. לא פחות משמונה מצלמות ורחפן תיעדו את ההריסה, ששודרה בשידור חי בכל הערוצים והאתרים.
עד לפני שבוע בנת"ע ובחברת דניה סיבוס, הקבלן המבצע, לא היו בטוחים כיצד ייהרס הגשר והתלבטו בין פיצוצו ופירוקו בהליך איטי. לבסוף הוחלט לפוצץ את הגשר, בין היתר בטענה כי פיצוץ יהיה מהיר בהרבה ויגרום פחות הפרעה לעסקים והדיירים השכנים. במשרד התחבורה הבינו את הפוטנציאל הפרסומי שבפיצוץ גשר מעריב ומיהרו להכריז כי שר התחבורה ילחץ על מתג ישן שהוצא מכלל שימוש לפני כמה שנים והוחזר לפעילות חד פעמית לרגל המאורע. בנת"ע ודניה סיבוס התחייבו כי תוך 48 שעות יפונו כל הריסות הגשר.
גשר מעריב, ששמו הרשמי היה גשר הנשרים, הוקם בשנת 1976 והוא מוקדש לזכרם של משתתפי מבצע אנטבה. בשנים הקרובות תוקם באזור תחנת קרליבך של הרכבת הקלה העתידית. תחנת "קרליבך" היא אחת מעשר תחנות התת-קרקעיות לאורך הקו האדום של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. הקו האדום צפוי להתחיל לפעול באופן סדיר באוקטובר 2021, אך תחנת "קרליבך" תהיה היחידה שתחל לפעול רק ב-2022, עקב המורכבות בבניית התחנה שתשלב שני קווים ותכלול שלושה מפלסים תת קרקעיים.