ברגע האחרון: אמיר בדראן פורש מהמרוץ לראשות עיריית ת"א-יפו

אמיר בדראן (צילום: יחסי ציבור)
אמיר בדראן (צילום: יחסי ציבור)

המועמד הערבי לראשות העיר הכריז על פרישתו מהמרוץ, לאחר פניות "משני המועמדים המובילים לראשות העיר בבקשה שאסיר את מועמדותי", ויתמקד בקידום רשימת "כולנו העיר" למועצה. "לא משנה מי יהיה ראש העיר, התפקיד שלנו יהיה להיות מחסום לכהניסטים ולדחוף את העיר לכיוון של שותפות ושוויון"

26 בפברואר 2024

היום (שני, 26.02), פחות מ-24 שעות לפני פתיחת הקלפיות בבחירות המקומיות, הסיר עו"ד אמיר בדראן, ראש רשימת "כולנו העיר", את מועמדותו לראשות העיר תל אביב-יפו וימשיך בריצה למועצת העיר כראש סיעת "כולנו העיר". לדברי גורמים ברשימה, ההחלטה התקבלה כתוצאה מההבנה שחלק ניכר מהבוחרים בעיר מתכוונים לפצל את הצבעתם, ולהצביע לרשימה שאינה בראשותו של המועמד לו הצביעו לראשות העיר, כך שקולות שהיה מקבל בדראן לראשות העיר היו עשויים להיגרע מרשימתו.

>> תל אביב בוחרת: כל מה שצריך לדעת על יום הבחירות בעיר

על פי הודעתו לתקשורת, יתמקד בדראן בהגדלת כוחה של 'כולנו העיר' במועצת העיר בכדי לוודא שבקדנציה הקרובה תהיה נציגות לכלל האוכלוסיות בעיר. "החלטתי להסיר את מועמדותי לראשות העיר, ולהמשיך להתמקד בהובלת הרשימה הכי משותפת, מגוונת ושוויונית לעירייה. פנו אלי לאחרונה נציגים משני המועמדים המובילים לראשות העיר בבקשות שאסיר את מועמדותי, כנראה בעקבות המרוץ הצמוד ביניהם. לדעתי הבעייתיות שיש להם מול הציבור נובעת מהקושי הרב להבחין בהבדלים בין תפיסות העולם שלהם, ומבחינתי זה רק מדגיש את החשיבות האדירה שיש ל׳כולנו העיר׳ במועצה. לא משנה מי יהיה ראש העיר, התפקיד שלנו יהיה להיות מחסום לכהניסטים ולגזענים ולדחוף את העיר לכיוון של שותפות ושוויון, ודאגה לכלל השכונות ולכלל תושבי ותושבות העיר".

עו"ד אמיר בדראן, ראש רשימת "כולנו העיר,, הוא חבר ותיק במועצת הפעיל למען דיור, חינוך, ושוויון לאוכלוסייה הערבית ביפו. בעקבות אירועי שבעה באוקטובר, הקים והוביל את המשמר לשותפות יהודית-ערבית בתל אביב-יפו, ארגון הפועל להרגיע את השטח, מפעיל מוקד חם לסיוע לתושבים שנתקלו בגזענות והתנכלות, ויצר רשת עזרה הדדית של ערבים ויהודים כדי לסייע למפונים ולמי שנפגעו כלכלית מהמלחמה.

רשימת "כולנו העיר" הוקמה מתוך איחוד המפלגות "אנחנו העיר", "עיר סגולה" ו"עיר ירוקה". הרשימה משלבת דמויות חדשות בפוליטיקה העירונית, לצד חברי מועצה ותיקים ופעילים ואקטיביסטים ממגוון תחומי מאבק. יחד עם בדראן, מובילים את הרשימה חברת מועצת העיר והפעילה הפמיניסטית המזרחית שולה קשת, יו"ר ועד שכונת נווה שאנן; איתמר אבנרי, ממנהיגי תנועת "עיר סגולה", פעיל בקהילת הלהט"ב וממקימי ועד שוכרי הדירות בפלורנטין; אלעד הוכמן, מנכ"ל "מגמה ירוקה" ויזם חברתי; מאיה פרץ, מארגנת איגוד-מקצועית ב-"כוח לעובדים"; עו"ד נועה לוי, מזכירת חד"ש בתל אביב; רולא דאוד, מנהלת ארצית-שותפה בתנועה היהודית-ערבית "עומדים ביחד"; הפעיל החברתי היפואי עומר סכסכ ועוד.