ביקורת בר

בירת השוק: הביר בזאר מספק בילוי מושלם לערבי הסתיו

עם בירות טעימות ואווירה לא מחייבת, סניף כרם התימנים של רשת ברי הבירה הוא שינוי מרענן בעידן הברים המתוחכמים

ביר בזאר. צילום: יולי גורודינסקי
ביר בזאר. צילום: יולי גורודינסקי
7 בנובמבר 2019

אגדה מספרת שאבן שתיזרק רנדומלית בתל אביב תפגע לפחות בבר קוקטיילים אחד. רבות נכתב במדור על החוויה האינטנסיבית המלווה בילוי שכזה, שהוא הרבה מעבר לבילוי ומהווה חוויה שלמה (לטוב ולרע). לכן, היה זה לא פחות ממרענן להעביר ערב רגוע בבירבזאר שבכרם התימנים, בר על טהרת בירות בוטיק ישראליות.

לבירבזאר סניפים רבים: ביפו, בלוינסקי, ברוטשילד ובירושלים. לא אשקר, לא הגעתי אופטימית. הסניף שהכרתי עד כה של הבירבזאר הוא זה שממוקם ברוטשילד, והוא מזכיר מאהל מאולתר ובלתי חוקי. שפטתי את המקום לפי מראית עין, והוא מעולם לא משך אותי. זאת היתה הפעם הראשונה שהעברתי ערב בבר שבכרם. המשתנים המאתגרים של האקלים הים תיכוני שיחקו לטובת המקום, כך שנהנינו מערב סתיו נדיר ובין סמטאות הכרם התגנבה וליטפה בריזה נעימה. מזג האוויר הנוח איפשר ישיבה בכיסאות שמחוץ לבר, באוויר הפתוח. גם הפסקול, שמשום מה הפסיק להתנגן בשלב מוקדם יחסית, היה נעים. מוזיקה צרפתית מז׳אנר הפופ הרך. סביבנו ישבו זוגות מעורבים (אמריקאיות וישראלים) אך גם לא מעורבים (אמריקאיות ואמריקאים) שדיברו בקול.

תתחדשו, הביר בזאר עם בר רביעי. צילום: יח"צ
תתחדשו, הביר בזאר עם בר רביעי. צילום: יח"צ

די מהר קיבלנו לידינו תפריטים, וכשנראינו מבולבלים מה, הגיע לעזרתנו מלצר שפירט קצת יותר על כל בירה. לאחר לבטים קלים הזמנתי חצי ליטר מבירה הקרויה ״חתול שמן״ של מבשלת הבירבזאר (פייל איל, עם התחלה מתקתקה וסוף מעט מריר, 29 ש״ח), ואילו חברי הספרדי הזמין חצי בינדי, גם היא של המבשלה המקומית (IPA כשותי עם ארומות טרופיות, 29 ש״ח) – שתיהן עמדו בתיאור שהובטח בתפריט. המחירים הגיוניים יחסית לבירה תוצרת בית, ונעים לפי גודל הכוס הרצויה (שליש נמכר ב-24 ש״ח והמחיר לקנקן עומד על 95-99 ש״ח).

אם הבילוי המושלם מורכב מאווירה טובה, שתייה מרווה ובריזה – הרי שהבירבזאר, בתקופה הזאת של השנה, מגשים בקלות את השילוש הקדוש, בלי אווירה מתיימרת ומתאמצת.

 

הווייב: לא מתאמץ

מתנגן: פופ אקלקטי

מרים: בירות טעימות ואווירה נעימה

מוריד: אפשר רק לשער מה קורה כשהלחות עולה

מה חוגגים: ביקור מרגש של תייר יקר

ישכון 36

03-504-9537

פתוח עד 2:00