מזל טוב צעירים, השתלטתם על הבניין הכי יפה בעיר

בנייין התאומים במזא"ה (צילום: עומר פרידמן)
בנייין התאומים במזא"ה (צילום: עומר פרידמן)

בית הצעירים במזא"ה 9 משתלט החל מהסופ"ש גם על מזא"ה 7 ומאחד את בניין התאומים המיתולוגי לראשונה מזה עשורים. חגיגות 100 השנים לבניין היפהפה יפתחו באירועי אמנות חגיגיים לאורך הסופ"ש הקרוב

30 באוגוסט 2021

בית התאומים המיתולוגי ברחוב מזא"ה חוזר לחיים: במהלך הסופ"ש ייחנך הבניין במזא"ה 7 ויצטרף לבניין הידוע כ"בית הצעירים" במזא"ה 9. אירוע החנוכה, תחת השם "פול האוס", יתקיים בחמישי ושישי הקרובים בסימן קיימות, דיור וצעירים בתל אביב.

בתל אביב-יפו חיים על פי נתוני העירייה כ-130 אלף צעירים – כשליש מתושבי העיר. למרות השנה וחצי האחרונות שהיו מאתגרות במיוחד, לא פחות מ-15 אלף צעירים התווספו מבחוץ למספר התושבים בתל אביב במהלך 2020. בעירייה מדגישים כי נעשים מאמצים רבים לסייע לתושבי העיר הצעירים, וברחבי העיר מופעילים שישה מרכזי צעירים ברחבי העיר שמטרתם לתת מענה לאוכלוסייה זו. בית הצעירים במזא"ה 9 פועל לעידוד היזמות החברתית בעיר, קידום מדיניות לטובת צעירים ומתן שירותי סיוע לצעירים. ניתן לראות כי בתקופת הקורונה חלה עלייה במספר הצעירים שפנו לקבלת סיוע משפטי בנושא שכירות במרכז ומאות צעירים קיבלו הכוונה ויעוץ בנושאי תעסוקה.

בנייין התאומים במזא"ה (צילום: רע בורלא)
בנייין התאומים במזא"ה (צילום: רע בורלא)

בית התאומים (שמו הרשמי הוא בית ברלין פסובסקי) הוא מבנה לשימור בסגנון הניאו-קלאסי. המבנה המקורי תוכנן עבור שני אחים שביקשו לגור עם משפחותיהם בשני אגפים זהים – ובשל כך הוקם בניין התאומים הראשון של תל-אביב, אשר משתרע עד היום בין מזא"ה 7 ו-מזא"ה 9. "בית התאומים" הפך מבית מגורים של משפחותאמידות למשכנם של איגודים, התאחדויות ובתי עסק קטנים. הבניין שימש בין היתר כבית הספר הראשון לאדריכלות בתל אביב ובשנות ה-50 פעל כחלק מבית החולים הדסה הסמוך.

כשהושק פרויקט רובע לב העיר בתחילת שנות ה-2000 לקחו על עצמם היזמים לשפץ גם את המבנים ההיסטוריים. צמד הבניינים הפך לשתי ישויות נפרדות: במזא"ה 7 נפתחה אז גלריה שלוש וסניף של תולעת ספרים, ואילו מזא"ה 9 הוכרז כבית הצעירים של עיריית תל אביב-יפו. כעת מכפיל מזא"ה 9 את שטחו ומשתלט על כל בית התאומים, שגודלו כ- 1000 מ"ר בלב העיר – הכל לטובת שירותים ועשייה עירונית לצעירים. בבית התאומים ייהנו צעירי העיר ממרחבי עבודה חינמיים, אירועים קהילתיים, סדנאות קריירה והעצמה אישית, ייעוץ משפטי, מרחב ליוצרים צעירים, פרויקטים לעסקים בתחילת הדרך, קהילת יזמים חברתיים ותרבותיים, שיתוף פעולה נרחב עם הרשות לאיכות סביבה וקיימות בנושא משבר האקלים וקידום חיים מקיימים.

בית הצעירים במזא"ה 9 (צילום: הגר בדר)
בית הצעירים במזא"ה 9 (צילום: הגר בדר)

בית התאומים לצעירים ייחנך כאמור באירוע חגיגי בסוף השבוע הקרוב (חמישי-שישי, 3-2.9) בו יתקיימו אירועי אומנות, תערוכת האמנות "מטר מרובע", הצגת התיאטרון "תלוית מיקום", מופעי וידאו ארט ומחול, תערוכת VR, סיור דיגיטלי המספר את סיפור הבניינים ועוד. במקביל, במהלך כל הסופ"ש יושק הסיור הדיגיטלי "סיבוב" שמספר את סיפור בית התאומים, האדריכלות, השימור והעובדות ההיסטוריות שמאחורי שני הבניינים. הסיור יהיה זמין מעתה בכל עת בבניין גם לאחר אירוע ההשקה. פרטים נוספים כאן