בראבו אה לה ג'לאטו: האיטלקית שחוזרת הביתה ליד אליהו

ובעצם זה גם עוד בית קפה ביד אליהו. גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)
ובעצם זה גם עוד בית קפה ביד אליהו. גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)

יד אליהו ממשיכה להתעורר: גלידה אלדו, שנפתחה בבן יהודה לפני 26 שנה, הפכה לרשת ארצית ונעלמה מהעיר, חוזרת לתל אביב עם לוקיישן חדש במזרח העיר, קפה משובח שחסר שם וגלידות איטלקיות משובחות מחומרים טבעיים. הג'נטריפיקציה יכולה להתחיל

1 ביוני 2022

אם אתם תל אביבים ותיקים והשם הזה נשמע לכם מוכר, זה לא במקרה. סיפורה של גלידה אלדו החל ברחוב בן יהודה לפני לא פחות מ-26 שנה, אז פתח אותה אלדו די קונסוליו, עולה מאיטליה שרצה להביא את בשורת הג׳לטו לחיך התל אביבי. מאז נוצקה לא מעט גלידה איטלקית אל גביעים וכוסות ברחבי העיר ואפשר לומר שהוא בהחלט הצליח. הג'לטו האיטלקי התנחל כאן בלבבות ובחיך המקומי, ונראה שאין ישראלי שלא מכיר את אלדו על עשרים וארבעת סניפיה הפזורים ברחבי הארץ.

>> הקיץ של פיסטוק: טעמי הגלידה שיעשו לכם את קיץ 2022

לכן מפתיע לגלות שבשנים האחרונות לאלדו לא היה סניף תל אביבי, והיא הותירה את עירנו מיותמת מבלי ששמנו לב. כעת המצב משתנה וחוזר אל גבול הנורמה, עם פתיחתו של סניף חדש ומהוקצע של אלדו ברחוב לה גארדיה. הסניף החדש מציע בין היתר מקומות ישיבה, קפה משובח, קינוחים אישיים, עוגות ועוגיות לצד הקפה וגם וופל בלגי וקרפ, כמו כל בית גלידות שמכבד את עצמו, מה שהופך אותו גם למועמד מיידי לתואר בית הקפה הטוב בסביבה פשוט כי אין כמעט בתי קפה בסביבה (או לכל הפחות לתת פייט לאמירה, בית הקפה הדנדש של יד אליהו).

גלידה אלדו (צילום: איתן דור)
גלידה אלדו (צילום: איתן דור)

השם אלדו אמנם נותר כשהיה, אך כיום מאחורי אלדו עומדת הגלסייר (גלידנית בעברית) מעיין מלכא. מלכא החלה לעבוד בסניף אלדו מיד לאחר שחרורה מהצבא. היא מילאה את משמרות הבוקר והייתה פוגשת את אלדו ורואה כיצד הוא מכין את הגלידה יום יום. בהמשך כשעזב היא הפכה באופן טבעי למחליפתו, רכשה עוד ועוד ניסיון בהכנת גלידה טריה ונסעה להשתלמויות באיטליה. כיום היא השפית התפעולית של לא פחות מעשרים וארבעה סניפים. רספקט.

גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)
גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)

ומה לגבי הגלידה אתם שואלים? טובה ומשובחה. חומרי הגלם טריים וחלק ניכר מהם מיובא ממפעל באיטליה. גלידות הפיסטוק והנוצ׳לה למשל, מקורן במחיות מרוכזות ועשירות שמכילות מאה אחוז פיסטוק ומאה אחוז אגוזי לוז, בהתאמה, ואכן גלידה הפיסטוק שלהם היא מהטובות והמדויקות שידענו. כל הגלידות שדגמנו מיוצרות מחומרים טבעיים ולא מתאפיינות במתיקות יתרה וסינתטית. אהבנו מאוד. 

הכי איטלקית בסביבה. גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)
הכי איטלקית בסביבה. גלידה אלדו (צילום: טרודי צ'רנוב)

עוד מציעים באלדו מגוון גלידות טבעוניות נפלאות המבוססות על חלב סויה (שוקולד ולוטוס למשל) וגם סורבה פירות. בקיץ צפויים להיכנס לתפריט עוד טעמים רבים של סורבה המבוססים על פירות הקיץ האהובים (אבטיח, שזיף, אפרסק ונוספים) שירעננו לנו את הקיץ. חשוב לציין כי יש גם גלידות ללא סוכר (וניל, אגוזי לוז ומתחלפים) כי לכולם מגיע מתוק. עוד נציין לטובה גם את מחירי הגלידה באלדו: כדור עולה אמנם 18 ש"ח כממוצע במשק הגלידות אך קילוגרם עולה 95 שקלים, משמעותית פחות מ-105 עד 115 השקלים שגובים ברשתות אחרות. טוב שחזרתם הביתה, אלדו.