הטרנד החדש במקומות העבודה: גרטה תונברג כועסת על חד"פ

במערכות עיתונים ובחברות הייטק, יותר ויותר עובדים מבינים שחד"פ הוא אסון, ומגייסים את פרצוף ה"נו נו נו" של תונברג

גרטה נוזפת במשתמשי חד"פ במערכת הארץ (צילום: שירה מייקין)
גרטה נוזפת במשתמשי חד"פ במערכת הארץ (צילום: שירה מייקין)
5 בנובמבר 2019

בכמה כוסות חד פעמיות אתם משתמשים ביום במשרד? בכמה כפיות פלסטיק? עכשיו תכפילו את זה במספר העובדים בחברה, ואת המספר הזה במספר החברות בתל אביב, ובישראל, ובעולם – כבר כואב לכם הראש? זה כלום לעומת הכאב של כדור הארץ, שחוזר אלינו כבומרנג. צמצום השימוש בפלסטיק חד פעמי הוא אולי רק חלק קטן מהמאבק במשבר האקלים, אבל גם מסע של מיליון קילומטרים מתחיל בצעד קטן לכיור כדי לשטוף כפית רגילה ממתכת.

עוד בנושא:
התל אביבים שהחליטו לשים סוף לכלים חד פעמיים
גרטה תונברג דומה מאוד לגיבורת "משחקי הרעב". האם זה מקרי?

בימים האחרונים החל טרנד חמוד במיוחד שבו מי שכבר הבינו את אסון הפלסטיק מנסים לחנך את עמיתיהם לעבודה באמצעות פניה הזועפות של גרטה תונברג, השוודית שעומדת בראש המאבק העולמי נגד מכחישי משבר האקלים, מתנגדי המדע והחברות המזהמות. ראשון עשה זאת נדב גזית, עובד עיתון הארץ, "ממש בלי כוונה להפוך את זה לכזה טרנד. פשוט חשבתי שהפרצוף הכועס של גרטה אולי יגרום לקולגות שלי לחשוב פעמיים לפני שהם משתמשים בחד פעמי".

תראו מי באה לבקר במטבחון של מערכת ״הארץ״ ????

פורסם על ידי ‏‎Shira Makin‎‏ ב- יום ראשון, 27 באוקטובר 2019

משם זה כבר התפשט כאש בפרברי לוס אנג'לס, ומרגע שזה הגיע לקבוצות הפייסבוק של עובדי ההייטק בישראל, בהן "צרות בהייטק" ו"ירוק בהייטק", נדמה שאין מטבחון ללא גרטה.

צילום: שי סגל
צילום: שי סגל

כמו תמיד, יש גם מי שחייבים להתחכם. שיטוט בקבוצות הפייסבוק הרלוונטיות מגלה שיש לא מעט אנשים מקוריים מאוד שהרגישו דחף לשים תמונה של תונברג כשהיא אוכלת מזון מאריזת פלסטיק. על זה נאמר: קודם הם מתעלמים ממך, אחר כך צוחקים עליך, אחר כך נלחמים בך, ובסוף את מנצחת. אנחנו בטיים אאוט לגמרי ב-Team גרטה. אגב, רצינו להעלות תמונה דומה מהמטבחון שלנו אבל אצלנו יש כוסות זכוכית בלבד, אז עשינו משהו קצת אחר: