"האח הגדול" פרק 5: בואו נעשה סדר בכל ניצני האהבה

הדיירים בבית האח הגדול מתחילים להסתדר בזוגות, אבל רובם נועדו לכישלון. ולמה האח לא גילה להם מי כמעט עף הביתה?

"האח הגדול"
"האח הגדול"
12 בינואר 2020

אם ביום מן הימים מישהו מכם ינחת במקרה בכוכב של גיא זוארץ (מוות למקף) ולירון ויצמן, תוכלו להעביר להם בבקשה מסר ממני? סטופ טריינג טו מייק ירדן וליאור האפן. ועל הדרך, תמסרו את זה גם לירדן, כי יכול להיות שהקוקו הצמוד גרם לה להתעוור קצת. זה לא שאין כימיה, אבל אחרי שליאור כבר דחה את המובים של ירדן כמה וכמה פעמים, ברור שהוא נחוש לצאת מבית האח הגדול נקי מסיפורי אהבה. לא שזה בהכרח ימנע מסיפור האהבה הממוצע הזה להתרחש, אבל הלימון היבשושי הזה נסחט כבר עד תום, ולא משנה כמה פעמים זוארץ ירמוז להתפתחות, עד שנראה מזמוזים על המסך לא נאמין.

אגב זוגיות שכולם מסביב רוצה שתקרה אבל תכלס אין סיכוי – חגית וניר, שהוצמדו על ידי שאר דיירי הבית רק משום ששניהם רווקים בשלהי שנות השלושים לחייהם. היא אוהבת נקניקיות, הוא אוהב ערבים. מה אגיד? ממש כשהארי פגש את סאלי. ברקע ישנו גם הפלירטוט החמוד בין אסיף לרות, שיגמר כנראה כשמעיין אדם תיכנס לבית בסיבוב הדיירים הבא. למעשה, נראה שהזוגיות היחידה שנוצרה במהלך הטירונות הראשונית של האח הייתה זו של יוסי וגדי, שתי דמויות שהיו אמורות לככב ב"שנות ה-80" של שלום אסייג, אבל נפסלו כי הן לא מעוררות מספיק שנאה.

>> כל מה שקרה בפרקים הקודמים

בסך הכל, יוסי בעל הלב המתוק וגדי התמים הם דיירים חיוביים, אבל גם למופסה וסימבה (או בעצם אולי טימון ופומבה) יש נקודת חולשה – הנטייה של גדי להיסחף. הכניסה של אורן לבית עשתה לו רק רע, ומספיק שגדי התמים יקלע לריב עם הדייר לא נכון – והוא עשוי ליפול לפח קל, לשרוף את עצמו ולקחת איתו את יוסי, שיגן עליו בחירוף נפש. סאגת פינוי הכלים ההו-כה-דרמטית הגיעה אתמול לסיומה כשגדי אזר אומץ והרים 3 קערות (ו-2 כוסות!), נשא אותן בגאווה לעבר הכיור וכמעט שבר את כולן כי זה אקט שמעולם לא עשה בחייו. אולי הוא חשב שהכיור מרופד בכריות.

ההישג המפוקפק של גדי
ההישג המפוקפק של גדי

הייתה גם זוגיות ותיקה שהגיעה לימיה האחרונים בהחלט, אחרי שנים של שותפות ודיברור – אסיף אלקיים ואורן חזן כבר לא. האמביוולנטיות הראשונית של אסיף הפכה אט אט לבוז, מה שהוביל לסדרה בלתי נגמרת של עימותים בין השניים. אסיף לא יכול יותר לראות או לשמוע את חזן, ובכל פעם שהלה פתח את הפה המלוכלך שלו על מישהו, אסיף מיד זינק להגנת הצד השני. חזן, כמה מפתיע, לא פספס הזדמנות לדרוך לאסיף על היבלות וניצל כל הזדמנות לעצבן אותו, כי הוא שואב השראה מהבריונים שהחטיפו לו מכות בבית הספר.

אה, אגב, חידה: מה זה כחול, לבן, אדום וצהוב מטושטשים יחדיו עם קולות הנשימה של התקפי החרדה של חגית? נכון, אורן חזן רץ עם בובה מקריפה של טראמפ ממקום למקום. אחרי שבוע בו חזן קיבל במה להדסטארט השקת צבא האמת שלו, שתי המשימות שהוטלו עליו היו המחיר אותו נועד לשלם. הוא אמנם נהנה מהן כמו ליצן החצר שהוא, אבל המשימות הוקדשו לרידוד חזן לשני הדברים היחידים שהוא עושה טוב – סלפי לא מתבקש וחרטטנות חסרת מורא. גם מי שאוהב וגם מי ששונא את חזן נהנה לראות את האדיוט השימושי מתזז בין חדרי הבית כדי לדפוק פוזה למצלמה, ואחר כך מלרלר את עצמו לדעת, כמו תמיד, אבל הפעם עם מטרה. המטרה הייתה, כמובן, לראות אותו רוקד קפוארה כמו ילד שמעביר זמן עד שאמא תיזכר לאסוף אותו מהחוג.

חזן וטראמפ. שאלוהים יעזור לכולנו
חזן וטראמפ. שאלוהים יעזור לכולנו

ואז הגיע השיא, שהתגלה כאנטי קליימקס מושלם. חזן סחט את רגעיו האחרונים בבית עד תום, יצר יעני מתח מיותר בנוגע להחלטתו להשאיר את הדייר המודח בבית, למרות שמרגע שהרשימה צומצמה לאדם ורות, היה ברור שחזן ישאיר את כל אחד מהם. אולי האח חשב שחזן ינסה להדיח את רות, אבל נראה שאורן דווקא מחבב את השמאלנית הספציפית הזו. אז אם ביטול ההדחה היה צפוי, הדבר היחיד שלא ברור זה מדוע האח לא גילה לדיירים שאדם היה אמור להיות מודח, והשאיר את רות האומללה לתהות האם היא בכלל הפסידה ליהלומן בעל אופי של אורז לבן. אדם, מצידו, צריך למצוא תיבול לאופי הזה, אחרת יעוף כבר בשבוע הבא.