עיריית הוד השרון הודיעה על הצטרפותה למיזם "נעים בסופ"ש"

באמת נעים. מיניבוס של השירות (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
באמת נעים. מיניבוס של השירות (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

המיזם החינמי (כי בישראל אסור לעיריות לגבות כסף על תחבורה ציבורית בשבת) הולך ומתרחב, וכעת הוד השרון מצטרפת לעיריות רמת גן, גבעתיים, קרית אונו ואחרות באספקת הסעות לתל אביב - ובפועל בצמצום מבורך בשימוש ברכבים פרטיים

גם עיירית הוד השרון מצטרפת למיזם "נעים בסופ"ש", מערך ההיסעים החינמי שהוקם על ידי עיריית תל אביב ב-2019, כך דווח הבוקר בכלכליסט, מה שאומר שתושבי האזור יהיו הראשונים בשרון שיוכלו להגיע לתל אביב בתחבורה ציבורית בשבת – ותושבי תל אביב יוכלו גם הם לצאת צפונה ולחקור את העיר המפורסמת בעיקר בתור המקום בו גדלה והתחנכה בר רפאלי. הקו החדש המצטרף למערך יהיה 713 והוא יחבר בין הוד השרון, היעד הצפוני ביותר במערך עד כה לבין מיקומים מרכזיים בתל אביב, ויפעל בימי שישי (בין 18:00 ל-2:00) ובשבת (בין 10:00-18:00). הנסיעות יצאו בתדירות של אחת לשעה והשירות יחל לפעול החל מה-29.7.

מפה לשם, המיזם הנהדר הזה, שאפילו לא עולה כסף (נכון, זה בגלל שלפי החוק במדינת ישראל אסור לגבות כסף על תחבורה ציבורית, אז זה מקרה נדיר שבו, לפחות בטווח הקצר, יוצא משהו טוב מהחוק הזה. כמובן שזה גם שומר על המערך יחסית מוגבל לעומת מה שהוא היה יכול להיות במדינה מתוקנת, אבל זה כבר סיפור אחר) הולך וצומח: עיריית מודיעין-מכבים-רעות חברה למיזם לפני חצי שנה ובכך הצטרפה לרמת השרון, שוהם, קרית אונו וכמובן לגבעתיים ולרמת גן. בקיצור, המערך צומח לאט ובבטחה.

מערך ההסעות "נעים בסופ"ש" החל לפעול לראשונה, כאמור, בסוף 2019, כאשר מאז הוא משרת כ-20 אלף נוסעים מדי סוף שבוע. המערך נותן לתושבים אפשרות חשובה: גישה לתחבורה חינמית בסופי שבוע, ומשלים את התחבורה הציבורית שפועלת בימי חול, מצמצם את השימוש ברכב פרטי ו… מצמצם את השימוש ברכב פרטי, האמת, זה מספיק חשוב ואנחנו לא ממש צריכים עוד נימוקים. בנוסף, חלק מכלי הרכב במערך נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך שנוסעים עם מוגבלות יכולים לשמור לעצמם מקום באוטובוס מתאים (בהנחה שהם מתאמים זאת עם המוקד הטלפוני של השירות לפחות שעתיים מראש).

עבור הפרויקט הוקם גם אתר ייעודי למעקב אחר זמני הנסיעה וניתן לראות בו שימוש עקבי ותדיר של אלפי אנשים מידי סופ"ש. עיקר השימוש בשישי בערב ובשבת בבוקר בשעות הפעילות. חשוב לציין כי התדירות והלו"ז עשויים להשתנות עקב הנחיות הקורונה של משרד הבריאות וכן, בהתאם לצרכים התפעוליים. מידע סטטי על קווים, תחנות ושעות היציאה תוכלו למצוא כאן, ומידע שוטף על הקווים ניתן לקבל גם באפליקציות כמו מוביט.