הולשטיין X חינאווי: לא בכל יום מגיע לעיר המבורגר כזה

אולי קצת הגזמנו עם התוספות. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
אולי קצת הגזמנו עם התוספות. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

כשמישהו שממש מבין בבשר פותח דוכן המבורגרים חדש בשוק הכרמל - אנחנו לא מסוגלים להישאר אדישים. הלחמניות כאן הן נחמדות ומיוחדות, אבל האטרקציה האמיתית היא הבשר - ומה שמוצע בנוסף להמבורגרים בתפריט. כל הפרטים בפנים

16 באוגוסט 2021

מה יש בעיר יותר, המבורגר או פיצה? שאלה זו אולי תשמש ביום מן הימים בסיס למחקר על הרגלי התזונה הכה-קלוקלים שלנו, אך בינתיים למה לא להישען לאחור ולראות איך תל אביב מתפקעת מהמבורגריות ופיצריות. עוד לא הספקנו להתרגל לסמאשבורגרים בבינגו ולגרסת הסטריט פוד של הדסון והרי לכם המבורגריית שף חדשה. ולא סתם שף – בשארה חינאווי.

שושלת קצבים. בשארה חינאווי (צילום: אסף קרלה)
שושלת קצבים. בשארה חינאווי (צילום: אסף קרלה)

הולשטיין ממוקמת – איך לא – בשוק הכרמל. חינאווי, נצר למשפחת קצבים יפואית שעוסקת בבשר כבר למעלה ממאה שנים, גייס לעזרה את ג'לאל סאלם (לשעבר הקובייה בשוק התקווה וקפה ויולה בגבעתיים) ואת שף קונדיטור ערן שוורצברד, שמייצר את הלחמניות. ההמבורגר עצמו מיוצר מבקר מזן הולשטיין הידוע באיכותו, שמקורו בחבל פריזלנד שבצפון הולנד.

חינאווי מכין את הקציצה לפי מתכון שמלווה אותו עשרות שנים ומגיש אותה בלחמניות שגם הן אטרקציה בפני עצמה: לחמניית בריוש חלקה, לחמניית בריוש שחורה מצופה בשום שחור, לחמניית בריוש ירוקה מצופה סלרי ועשבי תיבול, לחמניית בריוש אדומה עם מעטפת של צ'יפוטלה ועגבניות מיובשות, ועוד.

הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

ברשימת ההמבורגרים תמצאו למשל הולשטיין צ׳יז – קציצת הולשטיין עם צ'דר, חלפיניו, עלי ארוגולה, בצל סגול ואיולי פיקנטי; הולשטיין מוצרלה – קציצת הולשטיין עם שניצל מוצרלה, איולי בזיליקום ושום קונפי, עלי ארוגולה, עגבנייה ובצל סגול; הולשטיין קורנדביף עם ביסלי גריל ברוטב צ'דר; הולשטיין בייקון טלה והולשטיין מושחת עם צ'דר, קורנדביף וביצת עין (45-96 ש"ח). מעדיפים משהו שאינו המבורגר? גם זו אופציה: תריסר כנפיים מטוגנות ברוטב קארי פיקנטי (36 ש"ח), עראייס ואיולי שיפקה (28 ש"ח), סטייק אנטריקוט עם צ'יפס, צ'ימיצ'ורי ושום קונפי (87 ש"ח) ואפילו גרסת המקום לסלט קיסר (38 ש"ח).

לא רק המבורגר. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)
לא רק המבורגר. הולשטיין (צילום: אסף קרלה)

"אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים בסטנדרטים הכי גבוהים שיש", אומר חינאווי. "יש לי שליטה על האיכות של הבשר במקום מאל"ף ועד תי"ו. תמיד חלמתי לפתוח מסעדת המבורגרים באיכות הכי גבוהה שיש ועכשיו החלום יוצא לדרך". ואנחנו מבטיחים להתייצב בהקדם ולבחון כיצד החלום הופך למציאות.
הולשטיין – לכל הפרטים