אי אפשר איתם. אפשר בלעדיהם? הזוגות הכי בלתי נסבלים על המסך

הרסתם לנו את הילדות. רייצ'ל ורוס, "חברים" (צילום: יחסי ציבור/NBC)
הרסתם לנו את הילדות. רייצ'ל ורוס, "חברים" (צילום: יחסי ציבור/NBC)

אלו שחוזרים ונפרדים כל הזמן. אלו שמפריעים לזוגות מעניינים יותר להיווצר. אלו שנוצרו כי לתסריטאים נגמרו הרעיונות. אלו שכאילו נועדו להיות יחד ובעצם מפגינים רעילות אובססיבית. בואו נודה בזה, זוגות בטלוויזיה ובקולנוע הם תופעה מעצבנת באופן כללי. איתרנו את העבריינים החמורים ביותר

15 בפברואר 2025

כל הזוגות האלה בטלוויזיה – אנחנו אמורים לקנא בהם? כי נדמה שזה דווקא עובד הפוך. הזוגיות הטלוויזיונית שמשתרעת על פני עונות ושנים אולי מנופפת לנו בהתעליינות מהמסך, אך במקרים רבים גם האטרקטיביים שבזוגות מתגלים כרעילים, אובססיבים ובתכלס דוחים למדי, ואם הייתם נתקלים בזוג כזה במציאות הייתם מזעיקים את הרשויות. אם אתם או אתן רווקים ורווקות, הרשימה שלפניכם היא ההוכחה שבחרתם נכון בחיים ואתם רשאים להשתמש בה נגד דודות שמציקות לכם על חתונה. ובכלל, מי מתחתן עם הדודות שלו?!

>> כמעט כמו סקס: 8 מנות מחרמנות שאתם רוצים לאכול עכשיו בתל אביב
>> הלב שלך מקלקר: ג'ני פנקין בוחרת 7 שירי אהבה שהיא אוהבת במיוחד

רוס ורייצ׳ל // "חברים"

מאיפה עוד נתחיל אם לא מכאן? זה לא משנאה לסדרה "חברים" ואנחנו בטח שלא רוצים להיכנס לדיון מול "סיינפלד". אבל כן אפשר לומר חד משמעית שאחרי כל כך הרבה פרידות, אי הבנות, הפסקות, רשימות והפתעות בזמן החופה – הסיום של "חברים" הוא שהם חוזרים להיות ביחד? באמת? די! אין לנו כוח לזוג הזה יותר! לפחות היה לנו את מוניקה וצ'נדלר בשביל קצת כיף. לפחות בראייה יותר אופטימית, אפשר להגיד שמגיע לרוס ורייצ'ל אחד את השנייה – ככה הם לפחות לא יהרסו את החיים לאנשים אחרים. ככה זה, ללפעמים אתם מתחילים בתור הזוג שכולם רוצים שהם יהיו ביחד, ונגמר ב"תעזבו אותנו בשקט כבר!".

אל ופג // "נשואים פלוס"

חייבים לעשות פה כבוד לזוג הגרוע המקורי של הטלוויזיה האמריקאית, אל ופג באנדי מ"נשואים פלוס". בתקופה בה הטלוויזיה האמריקאית הייתה מלאה במשפחות מושלמות שמתחבקות בסוף כל פרק, "נשואים פלוס" הציגה משפחה לא-מתפקדת בעליל עם אבא ואמא שכנראה צריכים להתגרש. בפרק ממוצע של התכנית, אל ופג מבלים את מירב זמן המסך שלהם בזריקת עלבונות אחד על השני, ויכוחים פאסיביים-אגרסיביים ובמקרים נדירים התייחדות מינית של שניות ספורות. בעולם המודרני שלנו הם כבר מזמן היו נפרדים ומחלקים ביניהם את העשרים דולר שיש לאל בבנק. 

 

ג'ים ופאם // "המשרד"

אוקי, תקשיבו רגע. כן, כשהסדרה שודרה לראשונה, כולנו רצינו שג'ים ופאם יהיו ביחד, ברור. כולנו שמחנו כשזה קרה, בוודאי. אבל בראייה לאחור, הם לא קצת מעצבנים? קצת אליטיסטים? קצת "עופו לנו מהפנים כבר ותנו לנו לראות מה קורה עם מייקל סקוט"? גם אם נתעלם מכך שג'ים הוא בריון מתנשא שמציק לחברו לעבודה דווייט – האם שלל העליות והמורדות של הזוג, עם מערכות יחסים שונות שהם הרסו כדי להגיע לחתונה המיוחלת, היו באמת שוות את זה? חיפוש גוגל מהיר של "ג׳ים ופאם" יחד עם המילים "רע" או "רעיל" יענה לכם על השאלה הזו. אז הנה גם אתם פה, ג'ים ופאם. באותה רשימה עם ג'קי ופז. מרוצים? אה, לא? טוב, אולי תהיו מרוצים שהם נכנסו גם לרשימת הזוגות הכי מוצלחים על המסך שלנו.

סנדי ודני // "גריז"

כן, גם אחד מהזוגות הקולנועיים הכי אייקונים בהיסטוריה לא מוגן מהרשימה הזאת! סרט המחזמר "גריז" מלא בשירים קליטים ותלבושות נהדרות, אבל הזוג במרכז הסרט לא באמת עובר את מבחן הזמן. למה סנדי הילדה הטובה צריכה לשנות את עצמה לחלוטין בשביל הגריזר המלוקק הזה דני? למה רק כאשר היא מתחילה ללבוש בגדי עור ולעשן סיגריות הוא מעוניין בה? ולמה המכונית שלהם עפה בסוף הסרט? (זה לא באמת קשור לנושא, אבל זו שאלה טובה). הרומן בין סנדי ודני היה צריך להישאר "אהבת קיץ" שהם יזכרו לתמיד, ולא להתפתח מעבר לזה. 

סקוט ורמונה // "סקוט פילגרים נגד העולם"

"האקסים של החברה שלי", העיבוד הקולנועי לסדרת הקומיקס הקנדית "סקוט פילגרים", מציג במרכזו סיפור על בחור צעיר שיוצא למסע להילחם בשבעת האקסים המרושעים של החברה שלו. מסע קצת מבוזבז כשחושבים על זה שהזוגיות שלהם כנראה לא תחזיק חודש אחרי זה. סקוט הוא די דוש בסופו של דבר, והאהבה שלו לרמונה היא בעצם קראש של בחור בן עשרים ומשהו שעדיין חושב כמו מתבגר. רמונה כנראה תשתעמם מלשבת איתו על הספה ולשחק במשחקי וידאו, וסקוט יחזור לאסוף עוד בחורה צעירה מהתיכון. איזה בזבוז. 

לויס ופיטר // "איש משפחה"

הומר ומארג' סימפסון הם זוג די בעייתי. הומר תמיד מפשל, ומארג' תמיד סולחת, אבל בסופו של דבר יש גם משהו מתוק בזוגיות שלהם. כמובן שכל דבר ש"משפחת סימפסון" עושים, "איש משפחה" יכול לעשות פחות טוב, אז בואו נדבר על פיטר ולויס. הם התחילו כזוג סיטקומי די רגיל, אבל עם השנים, הכותבים של התכנית התאהבו בבדיחת "הם בעצם שונאים אחד את השנייה" עד כדי כך שזה כבר לא נעים לצפייה. כמה בדיחות על כך שלויס לא מסופקת מפיטר, ופיטר בעצם גיי אנחנו יכולים לסבול? תנו לזוג הזה להיפרד (או תפסיקו את הסדרה. די, זה כבר 23 עונות).

טרוי ובריטה // "קומיוניטי"

בתחילתה של "קומיוניטי", הסדרה הציגה לנו שני חיבורים רומנטיים אפשריים: ג'ף ווינגר, כוכב הסדרה, נדלק בפרק הראשון על בריטה פרי, והצטרף לקבוצת הלמידה בשביל להתחיל איתה. שם פגשנו גם את אנני אדיסון, בת כיתתו לשעבר של שחקן הפוטבול טרוי בארנס, שדלוקה עליו. אבל הסדרה מלאת ההפתעות ערבבה את הקלפים והחלה לפתח מתח מיני דווקא בין ג'ף ואנני, וטרוי ובריטה. וכך בעונה הרביעית טרוי ובריטה התחילו לצאת, והתוצאה הייתה… מאכזבת (לפחות ג'ף ואנני לא הפכו לזוג של ממש, זה כבר יותר מדי קריפי). זה יכול להיות קשור לכך שהעונה הרביעית כולה הייתה די מאכזבת, עונה ללא יוצר התכנית דן הרמון שקיבלה את הכינוי "עונת דליפת הגז", אבל גם לכותבים לא באמת היה רעיונות טובים לסיפורים עם הזוג הזה. בריטה וטרוי לא ייצרו הרבה עלילות מעניינות והפריעו לזוגיות החשובה באמת של הסדרה: טרוי ועאבד. להם הייתה את הכימיה, להם היו העלילות המעניינות, אנחנו רק רוצים שהם יהיו ביחד. 

קלייר ובנדר // "מועדון ארוחת הבוקר"

"מועדון ארוחת הבוקר" הוא סרט אייטיז קלאסי ומרגש שבאמת לא כדאי לחשוב על מה שקורה בו יותר מדי, כי הנה יש לנו עוד דוגמה לבחורה שצריכה לשנות את עצמה בשביל גבר, אליסון הגותית המגניבה שצריכה מייקאובר מעפן בשביל לצאת עם אנדרו הילד הקול. אבל אפילו יותר גרועה היא מערכת היחסים בין ג'ון בנדר הילד הרע וקלייר ה"נסיכה", שמתחילה בהטרדה מינית ונגמרת בנשיקה. אנחנו מבינים שהפכים נמשכים וכל זה, אבל הם פשוט עוברים מאויבים למאהבים הרבה יותר מדי מהר. ולמה בריאן החנון נשאר לבד בסוף? חבורה של תיכוניסטים מניאקים, מגיע להם עוד ריתוק. 

ג'קי ופז // "מופע שנות ה-70"

כראוי לסדרה שעוסקת בעיקר בבני נוער, היו הרבה זוגות בלתי נסבלים ב"מופע השנות ה-70" (דווקא הזוגות המבוגרים היו סבבה). בהתחלה רצינו לשמור את הספוט הזה לג'קי והייד, אבל זה היה בעיקר בגלל השנאה היוקדת להייד הבלתי נסבל (ואם תגגלו את דני מסטרסון, שמגלם אותו, תגלו סיבות ממש טובות לשנוא גם אותו). אבל ג'קי ופז הם זוג קלאסי של עונה מאוחרת: אפס כימיה, אפס קשר, אפס סיבה להיות ביחד חוץ מ"לכותבים נגמרו הרעיונות אבל הסדרה עדיין ממשיכה". אה, ותנו חוסר כבוד גם לדונה וראנדי-המחליף-של-אריק-שעזב-את-הסדרה, עוד זוג נוראי.

 

סלייטר וג'סי // "הצלצול הגואל"

ואם כבר מדברים על תיכוניסטים שפשוט לא מתאימים: זוכרים את "הצלצול הגואל"? באמצע הסדרה היוצרים החליטו לשדך בין ג'סי ספאנו, אומרים שהפכים נמשכים, ובסדרות טלוויזיה זה נכון במיוחד. אבל עדיין: יש הצדקה עלילתית לכך שאיי. סי. סלייטר, הבריון השובניסט יצא עם ג'סי ספאנו האקטיביסטית הפמיניסטית? לא באמת. אבל זה מצחיק, יתגוננו הכותבים, הוא יקרא לה מאמא היא תקרא לו חזיר וחוזר חלילה. אבל וואלה, זה לא כזה מצחיק וזה גם לא כזה חמוד לראות גרסת ניינטיז של ויכוח פייסבוק מתרחשת מול הפנים שלנו. ובכלל, כשיש לכם צוות דמויות שמורכב רק מסטריאוטיפים, אולי אל תשימו את הסטריאוטיפים המנוגדים ביחד? גם ככה קשה פה.

 

דניס ומורין // "פילדלפיה זורחת"

אין סיבה לצפות לזוגיות בריאה, או כל דבר בריא, בעולם המגעיל והמצחיק של "פילדלפיה זורחת". לכן, כאשר דניס מתחיל את העונה השישית בנישואין פזיזים לחברתו מהתיכון מורין פונדרוסה, אנחנו יודעים שזה לא ייגמר בטוב. פרק אחרי הם כבר גרושים, ולמרות סטוץ נוסף בחתונה שלה לליאם מקפויל, מורין ודניס נשארים גרושים ודניס ממשיך לשלם לה על ניתוחים פלסטיים מסובכים שהופכים אותה לאשת-חתול (זו סדרה מוזרה קצת), עד המוות המסתורי שלה בעונה ה-11, שדניס אולי ואולי לא קשור אליו. איזה זוג! 

קווין ודונה // "קווין יכול לחכות"

אוקיי, אני יודע מה אתם חושבים: מי? מה? אז הנה סיפור קצר: ב-2016, כעשור לאחר שנגמרה "מלך השכונה", קווין ג'יימס החליט לחזור לטלוויזיה ולנוסחת ה"בעל שמן ואגואיסט נשוי לאישה יפה ומכילה מדי" שהוא שכלל למקסימום, עם סדרה חדשה בשם "קווין יכול לחכות" (באנגלית זה מתחרז. זה עדיין שם גרוע, אבל הוא מתחרז). לתפקיד כפוי הטובה של האישה לוהקה ארין הייז, אבל הסדרה לא זכתה לרייטינג של "מלך השכונה". אז הרשת נכנסה לפאניקה, הייז פוטרה במהרה (הרגו את הדמות שלה, לא פחות) והוחלפה על ידי ליאה רמיני, מי ששיחקה את אשתו של קווין ב"מלך השכונה". הצעד הזה יצר סערה תקשורתית גדולה שבסופו של דבר הביאה ליצירת הסדרה הסאטירית "קווין יכול להזדיין". כשזוג טלוויזיוני עובד כל כך רע שנאלצים לפטר חצי ממנו, ואז יוצרים סדרה בהשראת הפיטורים האלו – מגיע לו מקום ברשימה הזו.

מארק וסופי // "פיפ שואו"

ואם כבר זוגות שנוצרו במטרה להיות גרועים, יש לנו את הסיפור הטראגי של מארק קוריגן וסופי צ'אפמן מ"פיפ שואו". הסיטקום הבריטי המופרע מציג לנו את סופי בהתחלה כמושא אהבתו הגדול של מארק, משהו שהוא רוצה ולא יכול להשיג, אבל במהלך הסדרה הם עוברים הרבה עליות ומורדות… טוב בעיקר מורדות. רגע השיא של מערכת היחסים ביניהם מגיע בפרק החתונה של העונה הרביעית, בו שניהם בוכים בחופה, ולמרות מה שמארק טוען, לא מדובר בדמעות של אושר. הבריטים החמוצים האלה, אפילו פרק חתונה הם הורסים. 

 

סאם ופרדי // "איי קארלי" 

כנראה לא חשבתם שסיטקום הילדים של ניקולדיאון "איי קארלי", יהיה מקום לתהפוכות רומנטיות, אבל הו כמה שטעיתם. במרכז הסדרה על בת נוער שמנחה תכנית רשת ישנו משולש אהבה בין קארלי, הסיידקיקית האהובה סאם ובמאי התכנית פרדי. פרדי מאוהב בקארלי מהפרק הראשון, אבל בעונה החמישית הוא מתחיל דווקא לצאת עם סאם. הבעיה היא שהדינמיקה העיקרית בין השתיים הייתה אלימות מילולית ופיזית (בעיקר של סאם כלפי פרדי) והזוגיות שלהם ביחד היא לא הרבה יותר טובה. הם מבלים איזה שניים-שלושה פרקים בויכוחים וריבים, עד ששניהם מחליטים שהם לא צריכים להיות זוג. בגרות מפתיעה לדמויות שלא סיימו אפילו תיכון.

ארצ'ר ולאנה // "ארצ'ר"

הנה דוגמא לזוג שנרמז שיהיו ביחד מתחילת הסדרה, ואז כשזה קרה כולנו חשבנו: אה, בשביל מה היינו צריכים את זה, בדיוק? בפתיחת קומדיית הריגול המצויירת, ארצ'ר, המרגל הדוש והשחצן, בכלל נמצא כבר אחרי מערכת היחסים שלו עם לאנה, שיוצאת כרגע עם מנהל מחלקת החשבונות החנון, סיריל (מה שכמובן מרגיז את ארצ'ר נורא). אבל חמש עונות ותינוק משותף אחד לאחר מכן, והם חוזרים להיות זוג, למורת רוחם של חבריהם לעבודה והצופים שעדיין נשארו בסביבה. לא רק שארצ'ר עדיין מלא באישיוז כמו רימון, החיבור שלהם לזוג – במקום להיות אקסים עם מלא מטען – הורס חלק מהמתח של התכנית. למזלנו, זה לא נמשך זמן, והתכנית המשיכה ללכת לכיוונים מוזרים ומסובכים אף יותר. 

 

גרי ושפרה // "הפיג'מות"

גרי מנדלבאום, בעל ההמבורגריה האהוב מסיטקום הילדים הישראלי "הפיג'מות", הוא אדם אומלל. הוא מיזנטרופ, נוטה להתפרצויות זועם, מנהל עסק כושל, נאלץ להתמודד עם להקת לא-יוצלחים ובת חוכמולוגית והכי גרוע – הוא נשוי לאישה שהוא שונא. כמה נוראית היא שפרה מנדלבאום? קשה לדעת בהתחשב שהיא אף פעם לא מופיעה בסדרה (חוץ מפלאשבקים) אבל גרי מתאר אותה כאדם נוראי, מגעיל ואולי אף מתעלל. אין פלא שגרי כזה עצבני – שיחת טלפון אחת עם שפרה תוציא כנראה כל אדם שפוי מדעתו. דור שלם של ילדים ישראלים גדל על הזוגיות הרעילה הזאת. למה?!?!!