לטוס לחו"ל עם הילדים: 5 המלצות – וכל מה שחשוב לדעת

נופים של דרקונים, רכבות הרים משוגעות או יוגה על המים - אספנו המלצות לחופשת החגים שאתם כבר מתכננים, עם כל הפרטים שצריך להכיר לפני שסוגרים

אנטליה (צילום: shutterstock)
אנטליה (צילום: shutterstock)
26 ביוני 2018

סלובניה
לחובבי עולמות הפנטזיה

טיול במרחבים של סלובניה מתאים לחובבי אגדות – טירות ענק עם צריחים שאפשר לדמיין את הדרקונים ששומרים עליהם, עומדות בקצה הר עם יערות מכושפים שבהם עצים בני 2,000 שנה ומפלים מפתיעים.

לא לפספס: טירת לובליאנה שבמרכז העיר היא חדר בריחה אולטימטיבי עם סיורים מודרכים בסגנון תקופתי ומעלית שמראה את הנוף במלוא הדרו. תחנה נוספת היא מערת פוסטוינה – פארק ענקי שבו מערות נטיפים, מחצבות החושפות שכבות גיאולוגיות של אלפי שנים ורכבת שנוסעת בתוך הפארק. גם למפל קוזיאק כדאי להגיע – בסוף מסלול הליכה של כשלושה וחצי ק"מ ביער עם שבילי אבנים נוחים עומדים פעורי פה מול אגם מושלם עם מפל עוצר נשימה.

טיסה: 500-600 אירו
לינה: החל מ־40 אירו ללילה (ארבע נפשות במרכז העיר)
דירוג מחירים: $$ (מלכודות תיירים בכל פינה)

סלובניה (צילום: shutterstock)
סלובניה (צילום: shutterstock)

קופנהגן, דנמרק
לחובבי רכבות הרים

הכסף אולי ייזל לכם מהכיסים, אבל קחו שאיפה עמוקה כי באוויר צלול, ביופי עירוני ובתחבורה ציבורית נהדרת כמו בבירת דנמרק לא תיתקלו כל יום.

לא לפספס: בשלושה מהרציפים הישנים של העיר מופעלות בריכות שחייה שהן חוויה של "ללכת עם ולהרגיש בלי": לשחות במי הנהר במתחם מסודר עם מציל ועם בריכות שמתאימות גם לילדים. גם על גני טיבולי אסור לוותר. האגדה מספרת על תייר אמריקאי אחד שביקר בפארק השעשועים של טיבולי, שהוא הוותיק באירופה (1843), והחליט לייבא את הקונספט לקליפורניה. לתייר קראו וולט דיסני, והשאר היסטוריה. האווירה התמימה נשמרה עד היום, עם קרוסלה קלאסית ומתקני וינטג' המעוטרים באיורים משעשעים במיוחד, אבל אנחנו ממליצים לאמיצים לעלות על מתקן השד עם משקפי המציאות המדומה.

טיסה: 300־450 אירו
לינה: החל מ־70 אירו ללילה
דירוג מחירים: $$$$ (תמשכנו את הבית בשביל כוס קפה, אבל זה שווה את זה)

פארק טיבולי בקופנהגן (צילום: shutterstock)
פארק טיבולי בקופנהגן (צילום: shutterstock)

רישיקש, הודו
למנשקי קמעות

בסדר, אז רשמתם את הילד לחוג יוגה ויש לכם קטורת בבית המרכז-תל אביבי שלכם, זה עדיין לא מתקרב לווייב על נהר הגנגס, מתחת לשרשרת ההרים שמובילה בסוף להימלאיה.

לא לפספס: בשני חלקי העיר – ראם ג'ולה ולקשמן ג'ולה – פזורים אינספור אשראמים ומרכזי יוגה ומדיטציה. תעשו תחקיר לפני כן או שפשוט תגיעו לשיעורים פתוחים מדי ערב במקום שנראה לכם נחמד. אחרי שסיימתם עם תנוחת הכלב המעשן צ'ילום קחו את הילדים לגדת הגנגס לטקס פוג'ה.

זה יפה גם אם לא מבינים כלום והשירה המדיטטיבית שנשמעת לאורך שתי הגדות תכניס את הילדים לצ'יל שיתוגמל יפה עם המומואים (כיסונים) החמים והטעימים להפליא שנמכרים בדוכנים בלב הרחוב הראשי של לקשמן ג'ולה. בבקרים תארזו תרמיל ופשוט תתחילו ללכת במעלה ההר או קחו מונית לאחד ממרכזי הראפטינג באזור.

טיסה: 1,000־1,500 דולר (כולל טיסת פנים מדלהי)
לינה: החל מ־1,000 רופי ללילה (כ־50 ש"ח)
דירוג מחירים: $ (לא תאכלו זול וטעים כל כך בחיים שלכם)

רישיקש (צילום: shutterstock)
רישיקש (צילום: shutterstock)

אנטליה, טורקיה
לא רק לחובבי הכל כלול

זה נראה נדוש, אבל זה הפוך על הפוך: עכשיו כשהישראלים (שוב) ברוגז עם טורקיה אפשר לגלות את אנטליה מחדש ובלי להרגיש כאילו נסענו לנופש עם כל עם ישראל. אין סיבה להישאר במלון, בעיקר כשיש כל כך הרבה מה לעשות בחוץ.

לא לפספס: מוזיאון הצעצועים שהוקם לפני כשש שנים הפך לאטרקציה קסומה שתעיר גם את הילד הפנימי שבכם וגם את הילדים שמכורים למסכים. המוזיאון מכיל אלפי צעצועים מהמאה ה־19 עד ימינו. אם אתם באמת בקטע של הכל כלול סעו לפארק הלאומי קופרולו, שבו באמת הכל כלול – זה עמק שוקק חיים עם גשרים עתיקים, נהר שוצף עם ראפטינג וקיאקים, שבילי הליכה בטבע וגם אפשרות לסתם סתלבט על שפת הנהר.

טיסה: 250־350 דולר
לינה: החל מ־115 לירות טורקיות (כ־90 ש"ח)
דירוג מחירים: $ (היזהרו ממלכודות תיירים)

אנטליה (צילום: shutterstock)
אנטליה (צילום: shutterstock)

ורשה, פולין
לא רק לחובבי היסטוריה

לא חייבים להגיע לכאן רק כדי לחפש את מורשת אבותינו מלפני מלחמת העולם השנייה, אף שאם כבר אנחנו כאן אז אולי בכל זאת, קצת. אבל אם אתם הולכים למוזיאון לתולדות יהודי פולין, תקלו על הילדים בדברים אחרים.

לא לפספס: הפארק הסקסוני, שמארח היום את קבר החייל האלמוני, נבנה בתחילת המאה ה־18 כמחווה למלך אוגוסט השני. זהו פארק נפלא לשוטטות בין הפסלים שתגרום לזמן לעבור אחרת. אם אתם כבר ביום שוטטות עם סלסלת פיקניק, כדאי לקפוץ לפארק החבלים ולהתפרע על המתקנים, או לשכשך רגליים במימי הנהר ויסלה שחוצה את העיר. בגזרת המוזיאונים כדאי להגיע למרכז קופרניקוס למדע שמציע חוויה עם אלפי מוצגים ותערוכות אינטראקטיביות. במרכז יש פלנטריום וסיורים מודרכים באנגלית ומתחם ניסויים פתוח לכמעט כל רעיון שיבוא לכם בכימיה, פיזיקה ומכניקה.

טיסה: 300־450 אירו
לינה: החל מ־100 זלוטי (כ־100 ש"ח)
דירוג מחירים: $$ (גם כאן, שימו לב שלא עובדים עליכם)

פארק ואז'ינקי והארמון המלכותי בורשה (צילום: shutterstock)
פארק ואז'ינקי והארמון המלכותי בורשה (צילום: shutterstock)