טיים אאוט timeout

נתוני הרייטינג של תצוגת ויקטוריה'ס סיקרט - הנמוכים בתולדות המותג

| מאת: נועה הרשקוביץ

הפרשנות של ויקטוריה'ס סיקרט ל"סקסי" כבר לא רלוונטית, לא חשובה, ואם לצטט את ביבי, לא מעניינת ומשעממת אותנו. ולא רק אותנו, אלא גם את העולם - כך הוכיחו נתוני הרייטינג הנמוכים במיוחד של שידור התצוגה

אפילו ג'יג'י חדיד לא עזרה. תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט , 2018 ניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

קבלו במחיאות כפיים את המסמר האחרון בארון הקבורה של תצוגת האופנה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט: התצוגה ששודרה בטלוויזיה ב-2 בדצמבר זכתה לרייטינג הכי נמוך אי פעם בתולדות המותג.

תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט , 2018 ניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

הנתון המשמח הזה מגיע למרות שעל המסלול מהדסות הדוגמניות-כוכבות החמות של הרגע כמו קנדל ג'נר, ג'יג'י ובלה חדיד ו-וויני הארלו, שנחשבות למקדמי הייפ ברמה הכי גבוהה שיש. למרות התותחים הכבדים, או בעצם התותחיות הכבדות, התצוגה נצפתה רק על ידי 3.3 מיליון צופים, זאת בהשוואה ל-5 מיליון צופים בשנה שעברה. הנתונים כוללים את השידור ברשת ABC לצד סטרימינג לייב בבריטניה בערוץ האינטרנטי Hayu.

בכתבה שהתפרסמה במגזין "אנטרטיינמנט וויקלי", דווח כי משנת 2014 ועד 2017, ירד מספר הצופים בתצוגה בכמעט חצי, מ-9.12 מיליון ל- 4.98 מיליון. רשת ABC מסרה בתגובה לנתונים המביכים שנתוני הרייטינג היו הגבוהים ביותר של הרשת, בקטגוריית התכניות המשודרות משעה 22:00 בלילה.

תצוגת האופנה של ויקטוריה'ס סיקרט , 2018 ניו יורק. צילום: גטי אימג'ס

עם כל הכבוד לתירוץ הדיפלומטי של הרשת (שחתמה על חוזה שידורים עם ויקטוריה'ס לאחר שנים של שותפות המותג עם הרשת המתחרה CBS), לא צריך להיות צלחת לווין מתקדמת כדי להבין את הברור מאליו: הפרשנות של ויקטוריה'ס סיקרט ל"סקסי" כבר לא רלוונטית, לא חשובה, ואם לצטט את ביבי, לא מעניינת ומשעממת אותנו.

בעידן שבו ריהאנה מנפצת דימויי יופי, מחסומים מגדריים וקופות רושמות עם קולקציות מוצלחות ששמות במרכז את גוף האישה בכל צורה, צבע וגודל – התצוגה של ויקטוריה'ס סיקרט נראית כמו משהו שאכן צריך להישאר בתור הסוד של ויקטוריה, הרחק מעיני הקהל. ההדרה של נשים בעלות מבנה גוף אמיתי, דוגמניות חברות הקהילה הלהטב"קית ועוד ייצוגים שונים של נשיות – שפשוט לא קיימים בעולם של ויקטוריה'ס – סופסוף מתהפכת עליהם בחזרה.

הליין של רירי, מצאו את ההבדלים:

 

פנטי בשבוע האופנה של ניו יורק. צילום: Gettyimages

פנטי בשבוע האופנה של ניו יורק. צילום: Gettyimages

בנוסף לזה, מנכ"ל השיווק של החברה, אד רייזק, התראיין לווג לפני התצוגה ואמר כי "אנשים לא מעוניינים לצפות בדוגמניות במידות גדולות" וגם שהוא לא מוכן ללהק דוגמניות טרנסיות לתצוגות. גם התנצלות שלו ושל המותג (כולל ירידה באינסטגרם של הזמרת הלסי – שהופיעה בעצמה בתצוגה ועדיין ירדה עליו), לא הצליחה לגרום למתק השפתיים המזויף הזה לעבור בשלום.

האם הדימוי העצמי של המותג נפגע לאור המספרים הנמוכים, כעת כשהם הפכו לברווזון המכוער של טבלת הרייטינג? האם ייתכן כי מנהלי ויקטוריה'ס סיקרט שואלים את עצמם עכשיו – "אולי אנחנו לא טובים, מגניבים ולוהטים כמו שחשבנו שאנחנו"? – אותה שאלה בדיוק שכל אישה שאלה את עצמה במשך שנים לאור שטיפת המוח השדופה והבלונדינית של המותג? אפשר לקוות שבשנה הבאה נקבל בתצוגה טרנינג מהוה במקום חוטיני? ובכן, לא היינו עוצרות את נשימתנו עם מחוך צמוד עד שזה יקרה, אבל תמיד אפשר לקוות.

בואו לעקוב ולדבר איתנו גם בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם. עדכונים יומיים על הכתבות הנבחרות בטיים אאוט ניתן לקבל בניוזלטר היומי שלנו

תגובות

now Silence is Golden SRV:SRV1 on: 569c449