"בישראל כולם רוצים לחנך אותך. ממש לא מעניין אותי מה אחרים חושבים". רנה גליקסמן מלביש את אגם בוחבוט ואתם לא

קרן פלס, מירי מסיקה והראל סקעת לא זזים בלעדיו, הוא הסטייליסט הצמוד של אגם בוחבוט וגם אחראי לבחירה של שמלת הדובונים המפורסמת של נועה קירל. הסטייליסט רנה גליקסמן מספר לנו בראיון מיוחד איך הסרטן שינה לו את החיים ומה לעזאזל יש לו נגד גוזיות. וזה כולל 10 טיפים למתלבשת הישראלית

אגם בוחבוט חוגגת יום הולדת 14 בסטיילינג של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אדם משעלי
אגם בוחבוט חוגגת יום הולדת 14 בסטיילינג של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אדם משעלי
17 בדצמבר 2017

"סטייליסט צריך להיות סַבָּל. זו העבודה הכי קשה שיש. את כל היום באיסופים, את עסק עצמאי. את לא יכולה לקחת יום חופש מתי שבא לך. את יוצאת לקחת בגדים בשיא החום ובשיא הגשם. את צריכה להבין שסטייליסט הוא כמו פסיכולוג. נגיד שאני עכשיו צריך לבוא ולהלביש אותך במשהו ואת רק קמת הרגע ומגיעה אלי ואת במחזור ו'אני שמנה ולא בא לי' ואני צריך לגרום לך ללבוש מה שאני רוצה".

https://www.instagram.com/p/BccXQDfD1ru/

"זו המון עבודה של לגרום ללקוח להבין שאת יודעת מה טוב ולתת לך לעשות מה שאת רוצה. אבל חשוב לי להדגיש – אף אחד הוא לא הבובה או הקנבס שלי. כל אמן הוא תחת הקטגוריה שלו. לפעמים אומרים לי על הראל סקעת – 'כולה טי שירט מה העניין'. אבל מתחת להכל יש מחשבה. אולי אתם לא יודעים הכל? אולי אתם לא יודעים שעכשיו למשל שומרים על קו נקי לקראת משהו שיבוא?'. להכל יש איזון".

וזו אולי התורה על רגל אחת, אם היה אפשר להעביר את תורת הסטיילינג על רגליים ולא על קולבים. רנה גליקסמן, 35, הסטייליסט של אגם בוחבוט, קרן פלס, מירי מסיקה, הראל סקעת ולשעבר נועה קירל (כולל שמלת העור והדובים המפורסמת שהרעישה את העולם אבל עוד מעט נגיע לזה) – הוא אחד האנשים העסוקים בתעשייה. הוא גם הסטייליסט של הלו קיטי ודיסקרט בארץ ועובד יחד עם הסטייליסטית לימקה (לימור אליעזר, 42) ויחד הם בוחרים למיטב סלבסי ארצנו את האאוטפיטים שאתם רואים בטלוויזיה בשיא הפריים טיים.

אבל חוץ מזה, עבודה אחת שלהם עשתה המון רעש ממש לאחרונה – כזכור, הם בחרו עבור נועה קירל שמלה שיצרה עניין לא רק בעולם האופנה המקומי, אלא גם בזה העולמי. מדובר כמובן בשמלת העור שקירל לבשה לטקס פרסי MTV, שכללה זוג דובים על שתי הכתפיים. כאן בארץ השמלה זכתה לקיתונות של ביקורות אבל בחו"ל השמלה זכתה לשלל התייחסויות. "נועה חששה מהשמלה כי בגדול זה לא מתאים למידות שלה ולגובה שלה, אבל אם יש משהו שהיא יודעת לעשות זה להחזיק בגד. אני שמח מאוד על הבחירה כי רק ככה זה הגיע לחדשות ומלא אתרים בחו"ל סיקרו את זה".

נועה קירל בטקס פרסי MTV בסטיילינג של רנה גליקסמן ולימקה. שמלה – אוהד קריאף. צילום: יח"צ
נועה קירל בטקס פרסי MTV בסטיילינג של רנה גליקסמן ולימקה. שמלה – אוהד קריאף. צילום: יח"צ

"אנשים לא מבינים שהטקס הזה הוא קרקס. נמצאים שם שמות ענקיים ומכובדים אבל בשנים עברו בקושי סיקרו את זה כאן בישראל. ריטה אורה הגיעה לשם עם חלוק מגבת, אז ברור שתעבור הזמרת הקטנה מישראל ומן הסתם אחד לא יצלם אותה. אבל אני החלטתי שאני שולח אותה עם בגד – שאת יכולה לאהוב או לא – אבל הוא ימשוך תשומת לב. אנשים שהיו שם סיפרו לי שריטה אורה עברה ואמרו לה 'תעצרי שניה אנחנו מצלמים את נועה קירל מישראל'".

"מה שמוביל אותי זה לתת דגש למעצבים ישראליים. פניתי לשחף סגל, האחראית על בוגרי שנקר, היא שלחה לי את השמלה של אוהד קריאף ונדלקתי על הקו שלו. זהו".

מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון

גליקסמן, ירושלמי במקור, חלם להיות גילה אלמגור כשהוא היה קטן. איכשהו קרה שהוא התגלגל לסטיילינג. וב"איכשהו", הכוונה היא למחלת הסרטן. "לפני 11 שנים גילו לי סרטן. היה לי אותו בגוף הרבה זמן ולא ידעתי את זה והוא שלח גרורות. זה עצר לי את החיים לשנתיים. היה לי כאבים מטורפים ברגל ובגלל שהייתי בצוות בידור בים המלח חשבו שזה שבר מאמץ.  כשבאתי לבדוק את הכאבים הרופא אמר לי אם היית בא עוד שבוע לא הייתי יכול לטפל בזה. החיים נעצרו לשנתיים. ביום שהודיעו לי שאני נקי, אמרתי שאני רוצה ללכת ללמוד עיצוב אופנה בבצלאל. היום בדיעבד אני לא רואה את עצמי עושה שום דבר אחר".

את השינוי הזה אפשר גם לראות בעבודה של גליקסמן, ולראייה השמלה של קירל שסוקרה בכל כלי תקשורת אפשרי – כנראה בחירת הסטיילינג הידועה ביותר שלו נכון להיום. אני נולדתי לפני עשר שנים שניצחתי את המחלה. אני בא מירושלים מבית שנורא חשוב מה אומרים ואין את הפתיחות הזאת. החיים קצרים ולא בא לי להגיד למה לא עשיתי ולמה לא ניסיתי. יש לאנשים נטייה להיכנס לך לתוך הוורידים וזה בסדר להעביר ביקורת על הלבוש שלך. אם יש משהו שאני שונא זה שכל אחד חושב שהוא צריך לחנך את האחר. תתעסק בדברים שלך".

ההשראה הכי גדולה שלו בארץ הוא הסטייליסט ראובן כהן, המוזה שלו היא רונית אלקבץ, הוא ממש לא עוקב אחרי סטייליסטים מחו"ל ומקפיד ללמד את התלמידים שלו – 'אם אתם רוצים להיות סטייליסטים – לא לעקוב אחרי סטייליסטים אחרים. אני לא רוצה שתהיו אני. יש אותי. אני לא רוצה שתהיו כמוני".

מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון

כשגליקסמן נשאל אם יש משהו שלא יעשה או מישהו שלא יעבוד איתו לעולם, הוא מדגים דיפלומטיות מצטיינת אך חד משמעית. "במקום שאני נמצא בו, אני רוצה לעמוד מאחורי מה שעשיתי. אם את מבקרת אופנה ויורדת על בגד שבחרתי זה בסדר כי את בנאדם אחד וזו הדעה שלך. אבל אני עומד מאחורי זה. לא אעבוד עם אמן שצריך לספק לו מה שהוא רוצה מבלי שאאני עומד מאחורי זה".

אחרי שיפשוף אצל מיכל נגרין והצעה לעבוד על טקס מלכת היופי של ירושלים עם בטי רוקוואי ("כל יום במשך שנתיים הייתי נוסע אליה הביתה לשפיים"), הוא הגיע לרוברטו ומפה לשם הפך לסטייליסט שעובד היום עם כמה מהשמות הכי ענקיים בתחום. היום יש לו בית ספר לסטיילינג ובהפקת האופנה הבלעדית שהוא נותן לנו כאן, אפשר לקבל קצת מן האווירה של העבודה המשותפת שלו עם לימקה.

ההפקה, שתמונותיה משובצות בכתבה זו, נקראת "לילה אחד בהבימה" ומתארת סיפור בדיוני של נער ונערה שננעלים בתיאטרון למשך הלילה. את הרעיון הוא קיבל אחרי שבא לבקר את פלס בתיאטרון.

מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון
מתוך הפקת האופנה של רנה גליקסמן ולימקה. צילום: אור דנון

"אני סידרתי לה את הארון ושמרתי לה את הדברים שאני מאשר לה ללבוש. תרמנו קרוב ל-15 שקים מהבית שלה ועכשיו היא אחת הנשים היותר מדהימות בעיניי. כיף להלביש אותה כי היא  אישה אמיתית. קרן לא מפחדת לעורר פרובוקציות או להעלות את עצמה בפיג'מה, הפוכה על הבוקר. זו באמת מי שהיא – מושבניקית שזה באמת לא מפריע לה. רוב האמנים שמעלים אפילו סטורי נורא מודעים לתאורה ולהכל והיא לא כזאת. אפילו אני לא אעלה סטורי שאני הפוך בבוקר. אבל היא כן תעלה כי היא לא שמה זין. אבל היא כן אוהבת להתלבש טוב.

ועוד דבר – היא בחיים לא תתפשר על נוחות. יש לי אמנים שאומרים  לי 'תביא לי במידה אחת פחות'. יש לי מישהי במידה 8 והבאתי לה נעל מידה 7 והיא תנעל את זה כי יש לה כוח סבל".

כאמור, מלבד פלס, מסיקה וסקעת – וקירל עד לפני חודש (כשגליסקמן נשאל מדוע הפסיקו לעבוד יחד, הוא שותק ומדרבן אותי לעבור לשאלה הבאה. דיפלומט כבר אמרנו) הוא עובד עם אגם בוחבוט, ככל הנראה השם הכי חם בפופ הישראלי כרגע – ובל נשכח, ילדה שרק עכשיו חגגה 14.

https://www.instagram.com/p/BciHl_zjqO0/

"הגיל שלה תמיד נמצא בראש שלי, אי אפשר להתעלם ממנו. הלוקים שנבנים עבורה תמיד יהיו תואמים לגילה. תמיד יהיה שרוול קטן ובלי מחשופים. היא ילדה מאוד טובה. וחשוב לי לשמור על זה. היא מבינה אופנה ואוהבת להתלבש, אז יש בינינו דיון על הלוקים שאני מרכיב עבורה.

"בעבודה עם נערה בת 14 שזה גיל ההתבגרות, חשוב לי בעיקר להקשיב לה ולדעת לתרגם את מה שהיא אוהבת ורוצה למשהו שיחמיא לה ויהיה נכון. בני עשרה בגיל הזה לרוב מושפעים אחד מהשני ואני שם כדי לדייק את זה. היא כמו אחות קטנה. נוצר בינינו חיבור מאד מיוחד וגם כשמתווכחים זה כמו אח ואחות".

10 טיפים של רנה למתלבשת הישראלית:

  1. 1. שיהיה לך נוח.
  2. 2. את צריכה לפחות זוג נעלי עקב אחד נורמלי, בצבע שחור.
  3. 3.תפסיקי ללכת עם גוזיות – זה משטח לך את החזה.
  4. 4. בחורף הזה את נועלת מגפיים גבוהים ועבים על הרגל.
  5. 5. כל אחת חייבת ז'קט ג'ינס אחד בארון.
  6. 6. בגד שלא לבשת מעל לשנה – לתרום. לא לשמור מידה קטנה בתקווה שזה יעלה עליך בעתיד.
  7. 7. אל תפחדי משילובים של צבעים.
  8. 8. לכל מקרה שלא יבוא – תתלי ז'קט שחור אלגנטי ברכב על קולב או במשרד.
  9. 9. לא משנה מה – בבוקר שימי תמיד מסקרה וסומק. זה הבייסיק.
  10. 10. תפסיקי עם המשפט "זה יותר מידי ללבוש לעבודה". אין דבר כזה! תתלבשי מחויט ואלגנטי כמו שאת רוצה. אלא אם את גננת.

 

***

קרדיטים הפקת אופנה: צילום – אור דנון. איפור ושיער – אדם משעלי ושירה קמרי.סטיילינג – רנה גליקסמן ולימקה. עוזרת סטיילינג – רחלי בן שמעון. תודה לתיאטרון הבימה. קרדיטים הלבשה – H&M . Mango . Hello Kitty. Saga – by Sagit Revivo .Ray ban . I optic.