שבוע האופנה של לונדון יתקיים ללא פרווה על המסלולים

ניצחון נוסף לפעילי זכויות בעלי החיים: סקר שערכה מועצת האופנה הבריטית גילה שאף אחד מבתי האופנה והמעצבים המשתתפים לא מתכנן להשתמש בחומר הגלם

פעילים למען זכויות בעלי חיים בקליפורניה. צילום: Gettyimages
פעילים למען זכויות בעלי חיים בקליפורניה. צילום: Gettyimages
12 בספטמבר 2018

שבוע האופנה של לונדון, שיחל בעוד יומיים (שישי), יתקיים מבלי שיעשה שימוש בפרווה באף אחת מהתצוגות המתוכננות – כך עולה מסקר שערכה מועצת האופנה הבריטית, המארגנת את האירוע. מדובר בניצחון נוסף עבור פעילים למען זכויות בעלי חיים, המצליחים לחולל מהפכה איטית בתעשיית האופנה בשנים האחרונות.

עוד כתבות מעניינות:
הצצה לדירה בוהמיינית ביפו
טרנד הגברים הקטלני מהניינטיז חזר
תיקי היד אכלו את כל הטרנדים האחרים

בשנה החולפת הודיעו כמה מבתי האופנה והמעצבים הגדולים ביותר בעולם כי יפסיקו לעשות שימוש בפרווה באופן גורף. בין אלה ניתן למנות את גוצ'י, מייקל קורס, טום פורד, פורלה, DKNY, ורסאצ'ה ועוד. במקביל, הפכה סן פרנסיסקו לישות המוניציפלית הראשונה שאוסרת על מכירת פרווה באופן גורף, וגם חנויות מקוונות גדולות כמו נט־אה־פורטה הצטרפו לחרם. גם בישראל ניכרה בשנים האחרונות מודעות גוברת עם ביטולו של קורס לעיצוב פרוות בשנקר בעקבות לחץ גובר מצד סטודנטים, פעילים וכלי תקשורת.

ואולם, על פי אתר Vox, המגמה הזאת לא באה לידי ביטוי במכירות פרווה, שנמצאות דווקא במגמת עלייה. על פי תחזיות של חברת Euromonitor International שהופיעו באתר, הרווחים ממכירת פרווה בסוף 2018 בארה"ב בלבד תסתכם ביותר מ־336.9 מיליארד דולר – גידול של 4 אחוזים לעומת 2014. ככל הנראה, חלק מהדרישה לפרווה מגיעה דווקא מתעשיית הריהוט שעושה שימוש גדל בחומר הגלם.