Pot רפואי: סקירת מוצרי קנאביס חדשים לנשים

הרפואה והקוסמטיקה ממשיכות לגלות את יתרונות הקנאביס, וכעת הנשים עומדות במוקד תשומת הלב. שמן סיכה ממסטל, נרות להקלה על כאבי מחזור, קרם פנים ועוד – הנסייניות שלנו נשלחו למשימה וחזרו לדווח

פתיליית קנאביס. צילום מסך
פתיליית קנאביס. צילום מסך
28 בפברואר 2018

לא רק שצמח הקנאביס, פאר היצירה של אימא טבע, ממשיך להשתלב במוצרים קוסמטיים ורפואיים – לאחרונה נראה שהוא מנותב לטובתן של הנשים. נושאת הלפיד העיקרית היא חברת Foria, והמנכ"ל (היהודי! והחתיך!!!) מת'יו גרסון בראשה. באתר החברה נכתב כי בתקופה שהיא נוסדה, לפני כארבע שנים, היו בשוק כ־20 מוצרים עם שמן קנאביס לגברים – ואפס מוצרים ייעודיים לנשים. Foria שמה לה למטרה להסתער על שני מעוזים חשובים: האורגזמה הנשית וכאבי מחזור(את הכתבה המפורטת על חומר הסיכה של החברה תוכלו לקרוא כאן).

נשים קוטפות קנאביס ברינה. שאטרסטוק
נשים קוטפות קנאביס ברינה. שאטרסטוק

עבור הכתבה הזאת התנסינו בשלושה מהמוצרים של החברה כמו גם בשני מוצרים נשיים אחרים של מותגי קנאביס אמריקאיים אחרים. בהזדמנות זאת ראוי לציין כי לא כל המוצרים הללו מובילים לסטלה, שכן אין בחלקם את הרכיב THC, שאחראי לתחושה האופורית. במקום זאת התכשירים עושים שימוש בתכונות המרפאות של הקנאביס, ובמקרה של מוצרי הטיפוח, בתמציות בעלות יכולת לתיקון נזקי עור קיימים כמו יובש, גרד, סבוריאה וקמטים ולהקלה במחלת הפסוריאזיס. בינתיים, עד שכל הטוב הזה יגיע לארץ הקודש, נותר לכן להסתמך על הנסייניות האמיצות שלנו ולפנטז. ניסינו כמה ממוצרי Foria, את קרם ההרגעה, ועוד שפתון אחד, ולהלן מסקנותינו:

נר להקלה על כאבי מחזור Relief של חברת Foria

 

נר הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ
נר הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ

חבילה אחת כוללת ארבע פתיליות שדומות לנרות אגיסטן, רק שהן בצבע צהוב ועם ריח חריף של וויד. כל נר מכיל 60 מ"ג THC ועשרה מ"ג CBD (קנבידויל, חומר בעל סגולות רפואיות ללא השפעה פסיכואקטיבית). "את הנר הראשון ניסיתי כשלא היו לי כאבי מחזור, כי קיוויתי קצת להתמסטל ממנו בלי קשר", אומרת הנסיינית ד'.

"זה לא קרה ולמען האמת לא הרגשתי כלום. את הנר השני ניסיתי בכאבי מחזור, שאצלי כוללים התכווצויות בבטן התחתונה ושרירי ישבן תפוסים. החדרתי את הנר ומיד אחריו טמפון. אף שהייתי סקפטית, תוך בערך שעה התחלתי להרגיש בהבדל, וההתכווצויות הלכו ונחלשו. שרירי הישבן עדיין היו תפוסים. שום סטלה לא נרשמה, אבל לא יכולתי לא לגחך לנוכח ריח הקנאביס העוצמתי שהורגש כשהוצאתי את הטמפון. לסיכום, נחמד אבל יקר".

מחיר: 35 דולר לחבילה של ארבעה נרות

שמן סיכה Awaken של חברת Foria

ספריי הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ
ספריי הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ

כשהחזקנו ביד את שמן הסיכה עם תמצית הקנאביס של חברת Foria הקליפורנית, כמעט לא הצלחנו לדבר מרוב התרגשות. את המוצר המדובר הזה – שמיועד רק עבור נשים – לא ניתן להשיג מחוץ לגולדן סטייט בשל מגבלות שמטילה החקיקה בארצות הברית, והוא הגיע אלינו בזכות שילוב של מזל ותחמנות יהודית. לרגע הרגשנו כמו הפבלו אסקובר של הפות. ייתכן שתחושת השליחות שלנו מוצדקת, לפחות בחלקה.

גרסת אמצע השבוע הקלילה של חומר הסיכה, שאינה כוללת THC, אמורה להגביר את הרטיבות הטבעית, לעזור בהרפיה, לעודד הירגעות ותשוקה ולהוביל לחוויית אורגזמה מלאה יותר. "רק המחשבה שחבורה של נשים (ובראשן גבר) ישבו והמציאו מוצר שמטרתו לגרום יותר הנאה לנשים חרמנה אותי", מספרת הנסיינית ה'. "חיכיתי לרגע הנכון, השפרצתי את ארבעת השפריצים המומלצים ועוד קצת והמתנתי לפני הסשן שלי עם עצמי. האריזה ממליצה על 15 דקות המתנה, אבל בפועל, אחרי ארבע־חמש דקות השמן (שהריח כמו סוכריית וניל־מנטה) התחיל לעבוד. כל האזור נהיה סופר רגיש, והמגע של האצבעות הרגיש הכי נכון. בדיעבד שמתי לב שכל הדרך שהובילה לאורגזמה הייתה מאוד עוצמתית. ממש הרגשתי כל דבר שנגעתי בו, וכל דבר שנגעתי בו ממש התרגש".

מחיר: 48 דולר

שמן סיכה Pleasure של חברת Foria

ספריי הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ
ספריי הקנאביס של Foria. צילום: יח"צ

הגרסה שכוללת THC ממסטל, שאמורה לגרום למי שיירד לך לזכות מן ההפקר. הרכיבים: שמן קוקוס ושמן קנאביס מזוקק. חשוב לציין שחומר הסיכה אינו מבוסס על מים או סיליקון ולכן לא ניתן להשתמש בו (או בגרסת Awaken) עם קונדום, מחשש לפירוק הלטקס.

"ריססתי וחיכיתי עם בן הזוג שלי את 20 הדקות המומלצות", אומרת ל'. "ניגשנו לעניינים, שהיו נעימים, אבל בלי כל השפעה מורגשת של הספריי. אף שבן הזוג שלי ירד לי ודיווח שנעים וטעים לו, אף אחד מאיתנו לא חווה סטלה. בשלב מסוים שקלנו פשוט לשתות את תכולת הבקבוק, אבל בסוף הנחנו אותו בצד והדלקנו ג'וינט. במילה אחת – נאדה".

מחיר: 50 דולר

קרם פנים של SR קוסמטיקס עם קנאביס

קרם טיפולי עוצמתי להרגעת העור. צילום: יח"צ
קרם טיפולי עוצמתי להרגעת העור. צילום: יח"צ

קרם הפנים, שנמכר בישראל על ידי קוסמטיקאיות מורשות, נועד להעלים אדמומיות מעור רגיש. הנסיינית פ' מספרת: "ניסיתי לראשונה את הקרם מיד על הבוקר אחרי המקלחת כדי להרגיש באופן מדויק את התחושה שלו על הפנים. ציפיתי שהוא יהיה כבד ושומני, אבל התבדיתי. המרקם אמנם היה סמיך מאוד, אבל הספיגה מהירה ונעימה – אף שיש לי עור סופר רגיש וכל קרם כבד מיד גורם לי להרגיש כאילו שמתי על עצמי מסכת גומי.

היעילות הגבוהה ביותר נרשמה אחרי מסכת בוץ או פילינג ביתי, כשהעור היה זקוק למשהו יותר אינטנסיבי מסתם קרם לחות כדי לחזור לעצמו. לאחר השימוש העור האדמומי שלי לא הרגיש עוקצני ומגרד – גם אחרי טיפול שפתח לו את הצורה. אמנם לא זול, אבל בהשוואה למוצרים דומים בשוק ללא קנאביס, המחיר הגיוני".

המחיר: 318 ש"ח

שפתון לחות אורגני Completely Kissable של Now Foods Solutions

שפתון של "נאו". צילום: יח"צ
שפתון של "נאו". צילום: יח"צ

גם המוצר הזה אינו מכיל חומרים פסיכואקטיביים פעילים, אך הוא רותם את הסגולות הטבעיות של שמן ההמפ, שנחשב למזין ומלחח. "מהרגע שהפחד האטומי מפראבנים נכנס לחיי, זרקתי את כל שפתוני הלחות שלי שמכילים חומרים כימיים לפח – ואני מכורה כבדה", אומרת הנסיינית פ'. "נכנסתי ל־iHerb ומצאתי שם את החמוד האורגני הזה שיש בו בין היתר שמן המפ. אפשר לומר שהתמכרתי – גם ללחות, גם לתחושת המנטה הרעננה וגם למחיר, שכן אין סיכוי למצוא בארץ מוצר אורגני איכותי במחיר של שבעה ש"ח בלבד.

אני ממליצה להזמין כמה יחידות בבת אחת, כי מדובר במוצר מעולה שעושה את העבודה. הדבר הכי דומה שמצאתי בארץ הוא שפתון של חברת ד"ר אורגניק שנקרא Organic Hemp Oil Lip Balm (גם עם מקדם הגנה). עם זאת, המרקם שלו היה כבד יותר ומחירו עמד על 25 ש"ח (בחו"ל הוא עולה 2 אירו)".

מחיר: 7 ש"ח