מעריב לנוער שלום: כך תדעי אם יש לך חבר

אתם ביחד או לא? רוס ורייצ'ל, חברים
אתם ביחד או לא? רוס ורייצ'ל, חברים

במציאות התל אביבית הסטרייטית של ימינו, שבה הגבר הממוצע הנושק ל-40 עדיין מרגיש לא בשל למחויבות, לפעמים קשה לדעת - אפילו חודשים לתוך הקשר - האם הוא באמת קיים. הנה כמה סימנים שיעזרו לך לאבחן את המצב

כולנו היינו (ועודנו) בסרט הזה שנקרא גברים תל אביבים. אתן מתחילות לצאת עם מישהו, זה כיף, זה מסעיר, זה מרגש, זה קורה כבר כמה שבועות (ואולי אפילו כמה חודשים) – אבל האם את באמת יכולה להגיד שיש לך חבר? כדי שלא תיפלי בפח (כמונו) וכדי לחזק את אחוות הנשים בעיר, איגדנו את חוכמת החיים והניסיון של נשות המערכת המבולבלות. כך תתמודדו עם התל אביבי המצוי בגבורה. זה קשה, אנחנו יודעות.

5 דברים מוזרים שקורים רק בסטוצים
איך לרדת לבחורה?

  1. חברים

נתחיל מהקל: הזמנה למפגש עם החברים מהווה עליית מדרגה חד-משמעית. אל תראי בזה הוכחה ודאית לקיום הקשר והיזהרי מלהימרח עליו בפומבי, שמא תמצאי את עצמך יומיים אחר כך זרוקה, מדוכאת ואכולת סרטים ש"עכשיו הם חושבים שאני הסטוץ שלו". וכן, פמיניסטיות ככל שנהיה, כולנו מרגישות ככה לפעמים.

הורים

פגשתם את ההורים אחד של השני ונשארתם בחיים? מברוק, יש כאן סימן מובהק למחויבות. אם הוא העז להפגיש אותך גם עם דודו המעיק או עם סבתו חסרת הטאקט זה אך סימן להתקדמות נוספת. אולם רצוי לחכות ליוזמה מצד הפרטנר ולא להזמין את עצמך לארוחת שישי, הרי חבל ליצור סתם לחץ מיותר.

  1. צפייה משותפת בטלוויזיה

אתם אולי עוקבים יחד בשקיקה אחר סדרה מסוימת ואפילו מחכים זה לזו כדי להמשיך לפרק הבא, אבל מלבד ההוכחה שיש לכם מכנה משותף, נושא שיחה חדש ויכולת ליהנות ביחד מעבר לסקס – אין לזה משמעות מכוננת.

  1. השארת חפצים בדירה

אתם מתוקים וזה כיוון נכון. אין ספק שאם הוא מפנה לך מקום במגירה שליד המיטה מדובר בעליית מדרגה. מנגד, אם הוא מזכיר לך בכל פעם לוודא שלא שכחת אצלו כלום, אל תאשימי את עצמך שהתבאסת – התחושה מוצדקת לגמרי ונובעת מאינטואיציה נשית נבונה, אותה אנחנו נוהגות לכנות "אוף למה אני כזאת דרמטיתתתת".

  1. הישארות בדירה בלעדיו

הצעה לבלות זמן בדירה שלו כשהוא איננו היא אקט של קרבה ומעידה על אמון, במיוחד אם הוא מבקש ממך על הדרך להוציא עבורו את הכלב. שימי לב שאם מדובר בבחור סטלן ברמה גבוהה, ייתכן שהוא נוהג כך באדם באשר הוא אדם ונותן אמון בכולם, או במילים אחרות, משתייך לז'אנר אהבת החינם. הוא טוב לפוליאמוריה, אך פחות לאהבה בלעדית, קיטשית וסחית כמו שרובנו רוצות במעמקי הנשמה.

נסיעות מחוץ לעיר

עשיתם טיול ספונטני בהרי ירושלים? נסעתם ביחד לפסטיבל אקראי כלשהו? נראה שהוא מסתכל עליכם כזוג לכל דבר, ואין לו בעיה לבלות איתך יום שלם מחוץ לדירה. ברכותינו, את בזוגיות.

"אני אוהב אותך"

מה עוד אפשר לומר על שלוש המילים המקוללות הללו. עבור רוב האנשים, הצירוף הזה הוא הבהרה מובהקת ובלתי משתמעת לשתי פנים שיש כאן מחויבות אמיתית. מצד שני, כבר שמענו סיפורים על בחורים שאמרו "אני אוהב אותך" בסטוץ. נשבעות. כמו שאמרנו, גברים תל אביבים הם יצורים מורכבים בעלי מוחות מהיותר קשים להבנה שפגשנו.  

  1. שמות חיבה

נושא שמות החיבה הינו נפיץ, מורכב ולא אחת מהווה בסיס לאי-הבנות קריטיות בנוגע לטיב הקשר. שימו לב: אם הוא קורא לך בשם חיבה עקבי ושומר אותך ברשימת אנשי הקשר תחת הכינוי הנבחר – קיבלת הוכחה להיקשרות מתקדמת. אם הוא קורא לכולם בשמות חיבה, שלא לדבר על שמות חיבה חופפים, מדובר שוב בטיפוס אהבת החינם תחת מסווה של מאהב מהאגדות.

תכניות לעתיד

פנטזיות עתידיות לא מהוות בסיס לכלום, ולא משנה כמה ספציפיות ומבטיחות הן. הוא יכול לדבר אתך על חתונה, יעד לטיסה או שמות לארבעת הילדים הבאים עליכם לטובה, ואין בזה כלום מלבד רוח שטות, התלהבות רגעית ותעופה על כנפי הדמיון. יותר מזה, המפנטז עצמו עלול להבהיל את עצמו מרגע שהמילים יוצאות מפיו ולחתוך ממך כבר בבוקר למחרת. גילוי נאות: זה קרה לכותבות המאמר ולא פעם.

סמסים על בסיס יומי

מצד אחד, אם יש אותם, זה נחמד ולא יותר מזה. טוב שיש תקשורת, אלא שלפעמים הוא פשוט אוהב לדבר ואת במקרה מהווה כרגע כלי קיבול מתאים למלל שלו. מצד שני, אם לא מדברים בכל יום, יש כאן בעיה. להגיד שזה קשר? קצת קשה, כשאין תקשורת. אנחנו אמנם לא רוצות לעודד אף אחת להיות דבוקה לטלפון כל היום, להיפך, אבל בימינו – עם כל הצער שבדבר – אם הוא נעלם לך לכמה ימים, סביר להניח שיש בעיה.

  1. טינדר

סימן שטחי אך בימינו, מדויק יותר מהשמש. אם הוא סגר – אתם ביחד. אם לא – שילך להזדיין.

הצהרתיות ברשתות החברתיות

ובכן, בנושא הזה העולם מתחלק לשני סוגים של פרסונות וירטואליות: הפומבית והדיסקרטית. כדי לדעת מי הפרסונה היוצאת איתך, יש לבצע סטוקינג איכותי ומקיף. אם חצי שנה לפנייך הציף הברנש את הוול שלו בתמונותיה של האקסית וכעת עבר לפאזה של הגיגים אישיים בלבד, מותר לשאול למקומך בחייו. גם במקרה הזה, אין לחרוץ גורלות, כי ייתכן שמדובר רק בקשיי הסתגלות זמניים של הבחור למצב החדש או אפילו התבגרות מבורכת. כך או כך, אם הגעת למצב שבו את תוהה לגבי קיומה של מערכת יחסים, נראה שכבר התקדמת שלב מלצאת רק עם דושים שמנגבים עם הפרצוף שלך את הרצפה. בהצלחה!