יפה לך הריח: הבושם הויזואלי הראשון בעולם הוא המצאה תל אביבית

בושם שהוא גם הזדמנות לתת לצד היצירתי בכם לצאת החוצה? יש דבר כזה. הבושם הויזואלי הראשון עושה לעצמו מקום של כבוד בעולם הביוטי הבינלאומי, והוא לגמרי תל אביבי

למה שלא נוכל לראות את הבושם שלנו? צילום: אלכסנדר ליפקין
למה שלא נוכל לראות את הבושם שלנו? צילום: אלכסנדר ליפקין
2 במאי 2019

מוצרי טיפוח חדשים לא מפסיקים אף פעם לצאת לשוק. מברשות המסקרה מתעבות או מתקצרות, לפורמולות הקרמים מתווספים מקדמי הגנה, וחוץ מזה אין הרבה חדש תחת השמש. עם זאת לעתים מצליחים להתגנב פנימה רעיונות חדשים באמת. עבור שובל שביט־שפירו (30) – האישה העומדת מאחורי הבושם הוויזואלי הראשון אמקירי – חשיבה מחוץ לקופסה היא הדרך היחידה שיש ללכת בה. "אם בושם הוא סוג של חתימה, למה שלא נוכל לראות אותו? זו הייתה השאלה שהנחתה אותי", היא מספרת.

עוד כתבות מעניינות:

קולקציית האיפור בהשראת מרשעות דיסני שבא לנו דחוף
הכירו את הדור החדש של המניקוריסטיות בתל אביב
קולקציית הקעקועים הלא מחייבים שנדבקים במים

אמקירי. צילום: יואב שפירא
אמקירי. צילום: יואב שפירא

שביט־שפירו, בת להורים בעלי חברת קוסמטיקה טבעית, נולדה וגדלה בתל אביב. אחרי לימודי עיצוב תעשייתי בשנקר ולימודי תקשורת חזותית בברלין, החליטה לקחת את האתגר ולהפוך ניחוח לצבע. "הבשמים בשוק הם תמציות ריח משמנים בתוספת אלכוהול, ובדרך כלל דוחים חומרים אחרים שמנסים לשלב בהם, כולל צבע", היא מסבירה. "אימא שלי היא כימאית ולקחה על עצמה את האתגר. אחרי ניסיונות רבים הצלחנו להוציא פורמולה ראשונה". הבושם כבר קנה לעצמו מקום של כבוד בעולם הטיפוח הבינלאומי ונרכש בידי ענקית הבישום IFF. עם משקיעים כמו הווארד סוקול, לשעבר מנכ"ל רשת חנויות היוקרה בארניז וכתבות מפרגנות בכלי תקשורת בינלאומיים כמו ווג, נראה שזו רק ההתחלה.

אמקירי. צילום: אורי גרון
אמקירי. צילום: אורי גרון

אמקירי אם כן הוא למעשה בושם בעל צבע שניתן לקשט באמצעותו את הגוף, מעין קעקוע זמני וריחני. הפורמולה מגיעה בכסת דיו עם מכחול לציור חופשי לבעלי יד אמנותית או עם מכחול עבה יותר וסט שבלונות המאפשרים שימוש פשוט. המוצר הוא יוניסקס, היפו אלרגני, טבעוני, שורד עד 12 שעות על הגוף ונשטף במקלחת. הניחוח קליל ומרענן, קיצי ומשלב מנטה, ג'ינג'ר, אוכמניות עם נגיעות של מאסק ואורן. בינתיים אמקירי מגיע בשני צבעים: פחם (כמו שחור, אבל פחות מבריק) ולבן. שביט־שפירו מבטיחה שבחברה עובדים על סדרת צבעים, שבלונות וניחוחות נוספים.

אמקירי. צילום: אורי גרון
אמקירי. צילום: אורי גרון

התנסות ראשונית עם המוצר לא מאכזבת. הדיו בעלת מרקם של משחה לא דביקה, עם מכחול נוח לשימוש. כבר בניסיון השני הקעקוע יוצא מושלם מהשבלונה, מתייצב ומתייבש תוך חמש דקות ונשאר ריחני ועמיד גם אחרי יום עמוס שיטוטים בעיר.

אמקירי. צילום: אלכסנדר ליפקין
אמקירי. צילום: אלכסנדר ליפקין
אמקירי. צילום: אורי גרון
אמקירי. צילום: אורי גרון

"עולם הביוטי משתנה וגדל כל הזמן", מסיברה שביט־שפירו, "ויש המון לאן לפתח את אמקירי. אני מאמינה שהשמיים הם הגבול. מישהו מהלימודים אמר לי פעם שאני חיה בסרט. בחוויה שלי עדיף לחיות בסרט ולחלום. זה עלול להתגשם".

 180-220 ש"ח, amkiri.com